Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 4798 ggr
Juliaskaniner
0

Min historia

jag är väll inte precis den som är bra på att skriva, men försök hänga med, om ni är intresserade :)

Jag var det enda barnet tills jag blev fem. då blev jag mer och mer utstött av min familj, men ingen lyssnade på mig. dom sa bara att det var nått som bara kändes så när man får ett litet syskon. men så som det var ska det inte vara. hon fick mina saker och jag fick bo i en liten skrubb. dom slog mig om jag gjorde fel. Jag blev lätt rädd för folk, och så fort nån räcker upp handen kastar jag mig undan, detta är reflexer som fortfarande sitter kvar.

folk skrek ofta åt mig, och jag visste inte vad som var fel, så jag drog mig undan, ville sällan vara med på olika ställen.. därför blev jag mobbad i skolan ibland. jag var nu van vid att folk slog mig, och sökte mig mot hästarna.. jag var nästan jämt i stallet, för där var jag omtyckt. i skolan träffade jag en kompis, lika knäpp och konstig som jag. hemma blev det värre, mamma och pappa bråkade, jag blev slagen både hemma och i skolan.. jag började skära mig, slå mig själv och liknande.

jag började mellanstadiet, började vara mer med dom andra och sånt, slutade bli slagen i skolan.. men det blev mer problem ändå. Jag hade panik nästan överallt, fick en lärare som rent utav hatade mig, kallade mig horunge, fetto, ful och allt möjligt. hon nöp mig och sånt, så jag hade blåmärken.

tog mig ur femman med nöd och näppe. började sexan, där blev det värre igen. killar som playade, och tja sånna normala saker.. blev fortfaranade slagen hemma och sånt, men hade vant mig. började tröstäta och sådant. började våga säga ifrån, bråkade ofta med lärare och elever. bråk i stan, slagsmål och sånt. blev mycket krångel, så skärde mig och sånt
sen hände en förjävlig sak.. min bästavän dog. trodde aldrig jag skulle överleva det. skärde mig så blodet rann, började röka, dricka och ja.. jag tog nån spruta.. jag gick ofta på tågrälsen, och blev påkörd av en bil en gång, då jag bara gick rätt ut i vägen för att jag ville inte vara kvar.. jag hade(har) underbara lärare, mycket tack vare dom jag klarade mig undan sos.

jag sörjde ofta, och det var nära att jag tog livet flera gånger.. det enda som håller mig kvar är kaninerna. för äntligen, kunde jag nånting, jag kunde vara stolt över nånting, därför jag gärna !"skryter", för att det är det enda jag kan visa är bra.

Jag har en utsida som är så jävla falsk, alltså inte falsk så, utan att jag är inte alls den glada, självsäkra, spralliga människan som jag verkar. och det är därför jag har stora tröjor med långarmat, för jag har blivit kallad tjock, och det räckte, och jag vill inte visa alla mina ärr..

idag sitter jag fortfarande i den sitsen, nära att ta livet, ofta ledsen och skär mig. ofta i slagsmål och sådant.

hoppas ni läste.. inte lätt att beskriva hur dåligt jag mår..

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[_hsleiufhbtv]
3

Massa kramar till dig Julia, Och du ska skryta så mycket du bara kan om kaninerna, spec adde, för ni är verkligen så bra! Men ta aldrig ditt liv, lova mig det.

[MiniPim]
2

Men gud vad tråkigt att höra! Jag finns om du vill prata, Julia! Du är en underbart vacker och snäll tjej, kom ihåg det. Kyss

Juliaskaniner
0

#1 kram, det är väll inte precis meningen, det bara blir så, för det känns så bra, att jag äntligen kan nått, att det går bra för oss.. jag kan tyvärr inte lova nått :/

#2 så är det.. många som inte kan tänka sig det.. men kände att det behövs att "komma ut", jag pratar med dig om det är nått, mwa, jag rodnar :$ du också aynaz! :)

[_hsleiufhbtv]
3

#3 har man så duktiga kaniner ska man skryta. Vad är meningen med att ha en grym kanin om man bara håller tyst? Jo det kan du, tänk på kaninerna, och vi, dina vänner.

gaabriellaaa
2

Jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna skriva som skulle låta bra, för jag skulle inte ens kunna förstå hur det skulle kännas att förlora min bästavän, jag skulle gå sönder. Tusen kramar till dig <3

Juliaskaniner
0

Det är nog den tuffaste perioden i mitt liv.. Kram!

Vittass
0

Helt mållös.. Hemskt.. Styrkekramar

Juliaskaniner
0

Kram!

appalpaj
0

Styrkekramar!

Medarbetare på Social fobi ifokus

[Tilde]
2

Vet knappt vad jag ska skriva… men det är så bra att du i alla fall fokuserar på kaninerna och något du är bra på, som ger positiv energi! Fortsätt med det och fortsätt vara stark! Du är en fin människa och förtjänar all glädje och lycka! ❤

WilmaP
1

Herregud, du är sjukt stark som har klarat dig igenom allt det här. Vad skönt att du har kaninerna, superfina är de verkligen!

Om du skulle vilja prata är det bara att skicka ett PM. Styrkekramar till dig! ♥

Juliaskaniner
0

#9 kram! #10 vet inte vad jag ska skriva heller faktist, kram!

[alisja]
4

Tårarna rinner ner för min kind just nu.. Jag är mållös, men känner även igen mig. Familj som sviker. Vad hände? Du julia, du är fin. Du är inte tjock och du är inte ful och vet du? Du duger. Du duger så himla mycket. Jag vet inte vad jag ska skriva.. Knappt ens vad jag tänker, eller känner. Jag skulle så jätte gärna bara hjälpa dig med allting. Bara ge en hjälpande hand för det här är verkligen riktigt fruktansvärt. Detta låter sjukt men pma om du vill, för jag finns för dig, och kommer alltid göra.. Stor kram.

NelliZ
2

Känns så hemskt att läsa sånt här, ingen förstjänar att må så dåligt, särskilt inte DU, Julia. Jag har träffat dig 1 gång, och du va jätte söt, inte alls tjock, inte alls ful. Du är jätte fin, jätte snäll. Och jag menar det, menar det. Du är grymt bra på kaniner, och blev helt mållös när jag såg dem hoppa. Vill bara säga att jag finns. Du är bra. Glöm inte det. Kram.

Tycker du ska kolla på denna videon och ta åt dig vad hon säger. <3

**http://www.youtube.com/watch?v=bqfnfqPyysE&feature=plcp
**

//Julia

Juliaskaniner
0

#13 o #14, har inga ord.. men det är några (bla föräldrar) som har sagt att jag är ful och sånt.. vet verkligen inte vad jag ska svara, men tack, att ni finns för mig, jag PMar om det är nånting! Kram på er båda! <3

Fridaaaa
0

Du är absolut inte ful. Alla är fina på sina sätt<3
Behöver du prata så är det bara att pma!<3

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Juliaskaniner
0

hm,
det gör jag! <3

[alisja]
0

Stay strong.. <3

svartkanin
0

Va hemskt! Kramar!

Tycker verkligen att du ska vara stolt över dina niner, de är dom allt värda!

Hälsningar Linnea
www.svartkanin.blogg.se

Juliaskaniner
0

#18 <3

#19 mjo, Kramar!
<3

Juliaskaniner
4

Känns som jag hittat min högra halva, underbara Linnea, hon är huur underbar som helst, världens snällaste.. Tillsammans så hjälper vi varandra, som att äta till exempel.. Världens underbaraste människa!

[_hsleiufhbtv]
0

#21 det är du som är underbar, som står ut med allt och bara kämpar vidare! Så starkt gjort, sen att du vill ta tag i det är ännu starkare. Tusentals kramar till underbara dig! *hjärta*

[alisja]
0

#21 % 22: Åh.. Jag blir så rörd när ni är så bra kompisar.. Skäms

Juliaskaniner
0

#23, hihi ^^ vi Hr faktist bara vart såhär bra kompisar i nåra dar, innan så kände vi bara varandra ;)

LoveYouSigne
0

Gud vad hemskt! Blir tårögd..

Kramar till dig!! <3

Juliaskaniner
0

#25, Kramar! <3

Juliaskaniner
0

Jag ber er att inte anmäla,, snälla ni!, det har blivit bättre och jag blir inte  slagen mycket alls längre, som sagt.

Juliaskaniner
1

Kan någon ta bort denhär? Eller anmäla? Fått flera meddelanden om att det inte alls är så farligt, att jag bara söker uppmärksamhet..

Frida B
0

helt mållös jag med.. starkars dig, du måste vara oerhört stark för att ha klarat detta, du är mycket bättre och finare än alla andra som mobbat dig och slagit dig någonson kommer att bli!

#28 vem vågar ens göra så mot dig! usch för dom..

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

vaanjja
0

Jag vill så gärna säga något fint men jag vet inte vad. Du måste vara grymt stark som trots allt vidrigt och fruktansvärt har tagit dig igenom det. Även om jag inte känner dig fina Julia så vet jag att du är en galet bra tjej på alla sätt oc vis, och du jag har ju sett dig på bild och du är så himla söt och fin. Jag vet att du kan fortsätta kmpa. En dag kommer du sitta med din ursnygga kille och kanske ett eget barn, och hästar och kaniner och alla djur du vill ha. Skär inte sönder dig(lätt för mig att säga förstås) utan försök att gråta och skrika ut smärtan istället. Du har fina vänner som älskar dig och vill dig allt gott i världen. Ta hand om sig. Ska täka på dig innan jag lägger mig ikväll. Kram. <3

LovePoppy
1

Tråkigt att höra att du har och har haft det så jobbigt :´(

Var stark Julia!

Jag tror på dig, och jag vet att du är en helt UNDERBAR person, med mycket energi och glädje inom dig! Jag har bara pratat med dig en gång, men denna enda gång fyllde mitt hjärta av att du är en riktig härlig person, och en vän man kan lita på! <3

Finns Julia! Och känns det jobbigt så gå ut till dina älskade kaniner, istället för att skära dig. Dina kaniner finns för dig, det är jag säker på. Och du har många vänner som vill ha kvar dig, som precis den du är! <3

Många kramar till dig Julia!

/Johanna