Vilka betyg har ni?
Vad är era betyg? Är mest nyfiken och allmänt uttråkad. Själv har jag: Svenska: MVG Engelska: MVG Bild: MVG Musik: MVG Hemkunskap: VG Idrott: VG Matematik: VG Biologi: VG Fysik: VG Kemi: VG Geografi: VG Historia: VG Religion: VG Samhällskunskap: VG Teknik: VG Slöjd: G Har säkert glömt nåt nu :P
Jag tog studenten år 2010, men fick stipendium för bra betyg kan jag säga 
Jag gick ut grundskolan nu så nu ska jag få nytt betygssystem och hela köret.
Men när jag gick ut hade jag 9 MVG och resten VG. :)
Oj, jag kopierar din lista. :-) Jag hoppas det inte blir någonting fel nu.
Svenska: MVG
Engelska: VG
Bild: MVG
Musik: VG
Hemkunskap: G
Idrott: G
Matematik: MVG
Biologi: VG
Fysik: VG
Kemi: MVG
Geografi: VG
Historia: MVG
Religion: VG
Samhällskunskap: MVG
Teknik: G
Slöjd: VG

Ska börja 2an nu, har inte gått klart alla kurser. Jag har det nya betygsystmet. När jag gick ur grundskolan hade jag MVG i allt utom bild och slöjd som var VG. :)
MVG i allt utom tre ämnen, minns inte vilka bara ^^ VG i dom andra tre iaf.
#4 Hur är det egentligen med det nya betygssystemet? Är det mycket svårare att få bra betyg?
#6 Ja det är nog svårare, men å andra sidan mer rättvist. Vi som hade G, VG, MVG fick det ju orättvist ibland, t.ex. om man själv hade alla rätt på ett prov och ens kompis hade preeeeecis fått MVG. = Samma betyg på pappret.
#6 Ja, det är det! Visst beror det väl på vad man har för lärare och hur dom bedömer, och även vilket ämne, men kraven är mycket högre. Det är både bra och dåligt. Dom som får A förtjänar ju verkligen sitt A, dom har verkligen kämpat, men som sagt blir det mycket svårare att få bra bety. Och på högskolan går dom ju fortfarande efter det gamla och därför får vi det svårare att komma in sägs det… :S
#6 Precis som Tilde säger! Det ska bli najs med så exakta betyg. När jag gick ut med det gammla systemet hade jag VG+++ i 5 ämnen, det var ju lite surt att det var så nära och ändå fick jag VG då det ändå skuiljer 5p mellan de två.. Med det nya blir det mycket mer rättvist och man får inga jobbiga + :)
#8 På högskolan går de efter snitt, dvs. G = 10 poäng, VG = 15 poäng och MVG är värt 20 poäng (?), vilket sen räknas om till ett genomsnittsbetyg. De lär göra samma sak med de nya betygen :)
Jag har gått ut första året på gymnasiet och har A och B i alla mina avslutade kurser :)
#10 Ja just det ja, det vet jag ju egentligen. Ja, hoppas det så det blir samma. Alla pratar så mycket och ojar sig, och lärarna vet inget så dom kan inget säga… man blir ju helt förvirrad xD
Jag har det nya betygssystemet, gick nyss ut åttan :) Svenska: B Engelska: A Bild: C Musik: C Hemkunskap: C Idrott: E Matematik: C Biologi: D Fysik: C Kemi: E Geografi: B Historia: C Religion: C Samhällskunskap: B Teknik: C Slöjd: C B-språk: A
Någon som vet vad det nya betygssystemet motsvarar i G, VG och MVG? :)
#14 så här ungefär:
F - IG
E - G
D - Ett väldigt högt G eller ett lite lägre VG
C - VG
B - Ett lite lägre MVG
A - Ett väldigt högt MVG.

# 14
G = E-D
VG = D-C
MVG = B
A = högre än mvg
Detta var iaf vad min rektor på skolan förklarade för mig! Litar på henne 
#15 & #16 Tack! :) Men hur kan A vara högre än MVG? Det lär ju vara som ett starkt MVG, som man fick om man endast hade något litet fel på prov osv.
F - IG E - G D - G+ C - VG B - VG+ A - MVG
#17 skrev ju att det var ett högt MVG, alltså typ MVG+. Man får inte missa en enda grej i kriterierna för att få ett A, gör man det får man B :)
Alla mina lärare säger att ett A, motsvarar lärarens kunnighet. Alltså ska personen med A kunna ställa sig framför klassen och redovisa. :/
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Svenska: VG
Bild: VG
Musik: VG
Hemkunskap: G
Idrott: IG
Matematik: G
Kemi: VG
Geografi: G
Historia: G
Religion: IG
Samhällskunskap: IG
Teknik: VG
Slöjd: G
Gick på sommarskola och pluggade upp betygen :D
Bild: MVG
Musik: G
Hemkunskap: VG
Idrott: VG
Matematik: VG - otroligt stolt, och var väldigt förvånad när jag fick det
Kemi: VG
Geografi: MVG
Historia: VG
Samhällskunskap: G
Teknik: VG
Slöjd: VG
A motsvarar MVG
C motsvarar VG
E motsvarar G
F motsvarar IG
*** motsvarar Frånvaro (IG)
Svenska: ***
Engelska: C
Bild: E
Musik: E
Hemkunskap: ***
Idrott: ***
Matematik: D
Biologi: ***
Fysik: ***
Kemi: ***
Geografi: ***
Historia: ***
Religion: ***
Samhällskunskap: ***
Teknik: E
Slöjd: F
Well. Siktar på snittbetyg B kommande år.
Börjar 9an, detta är då 8ans betyg.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Svenska: B
Engelska: E
Bild: D
Musik: -
Hemkunskap: C
Idrott: -
Matematik: -
Biologi: -
Fysik: -
Kemi: E
Geografi: -
Historia:
Religion: -
Samhällskunskap: -
Slöjd: E
Som ovan,
- är frånvaro, alltså ett streck helt enkelt..
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
9ans betyg, börjar i gymnasiet till höst
Bild: VG
Musik: MVG
Hemkunskap: VG
Idrott: G
Matematik: VG
Biologi:MVG
Fysik: MVG
Kemi: MVG
Geografi: VG
Historia: VG
Samhällskunskap: VG
Teknik: G
Slöjd: G
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Svenska:D
Engelska:F
Bild:C
Musik:E
Hemkunskap:C
Musik:E
Idrott:E
Mattematik:E
Biologi:D
Fysik:D
Kemi:D
Geografi:D
Historia:D
Religon:E
Sammhällskunskap:D
Slöjd:E
kan säga att dom nyare betygen är svårare än dom förra som ni ser skulle jag ha haft vg istället för d då jag hade pyttelite som skillde sig i från C.
Men är inte nöjd över ett F i engelskan men har har det så svårt för engelskan jag kan inte prata engelska då blir jag helt stum och skit nervös kan verkligen inte säga nåt tycker det är så pinsammt. Någon som har samma problem med engelskan?
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#17 A är svårare att få än MVG. Så menar de nog med att det är högre än MVG
Nya betygsystemet:
F = 0
E = 10
D = 12,5
C = 15
B = 17,5
A = 20
Det här är poängen man får, varför det är svårare att få A än MVG är för att förut hade man inte ett betyg på 17,5 poäng och då fick man kanske VG om man låg mellan 15-17 poäng och mvg om man låg mellan 18-20 poäng.
Men också för att de flesta människorna i skolan ligger över 15 poäng men under 20, så det är precis som någon sa förut
Vill man få ett A så får man inte ha mer än 2 fel på ett prov, läxförhör eller inlämning, oavsett vad man nu gör.
Här är mina betyg
Svenska: C
Engelska: B
Bild: E
Musik: D
Hemkunskap: -
Idrott: E
Matematik: D
Biologi: C
Fysik: D
Kemi: C
Geografi: C
Historia: C
Religion: C
Samhällskunskap: C
Slöjd: B
B-språk: C
Modersmål: C
Hatar den nya betygssystemet! Lata personer som jag kommer jo få skit betyg om dom inte skärper sig :(
Jag ska börja högstadiet nu om någon vecka, jag SKA få mvg på alla…. jag vill ha en rex, och jag ska få en rex. Och jag ska klara 6an ordentligt!
Svenska: F
Engelska: F
Bild: D
Musik: - hade inte musik i 8:an
Hemkunskap: D
Idrott: E
Matematik: F
Biologi: E
Fysik: E
Kemi: F
Geografi: F
Historia: F
Religion: E
Samhällskunskap: C
Slöjd: D
Hela betygssystemet har ju gjorts om, även kriterierna för varje betyg, så det är svårt att jämföra de nya med de gamla betygen.
#29 Det är ju sjukt rätt! Anstränger man sig inte så får man skylla sig själv lixom. :)
Svenska: G
Engelska: G
Bild: IG
Musik: G
Hemkunskap: IG
Idrott: IG
Matematik: G
Biologi: IG
Fysik: IG
Kemi: IG
Geografi: G
Historia: G
Religion: G
Samhällskunskap: G
Teknik: IG
Slöjd: IG
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Det är galet svårt med dom nya betygen att få bra, åtminstone när man bara går i 8an som jag gick ut. Fick iallafall B i alla ämnen förut idrott (där ingen fick över D), engelska (där ingen fick över C och jag ändå hade bäst i klassen) och i tyska där jag hade A. Tror det blev rätt nu iaf.. jag är hyffsat nöjd med mina betyg.
#1 Samma här, tog studenten 2010 dessutom. Två olika stipendium fick jag för höga betyg samt bästa eleven i min inriktning. Gjorde mig väldigt stolt :)
OT men det roligaste var att vi var fyra klasser (totalt 110 elever) och av alla stipendier, 10 allt som allt, så fick min klass motta 9 av dem :)
Kämpa på med skolan ni som fortfarande går på högstadiet eller gymnasiet, efter avslutad utbildning så känns det så himla bra ända in i märgen och det öppnar upp för så väldigt mycket i livet. Att kunna söka till vilket högskoleprogram som helst och komma in är otroligt kul :)
Gick ut nian med G i alla ämnen :)