Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3011 ggr
[MiniPim]
0

Högstadiet!

Haha, jag längtar för en gångs skull! Ny klass, sen ska jag börja högstadiet. En mycket bättre klass verkar det som! Detta kommer bli bäst hoppas jag.  På ett sätt längtar jag, och på ett sätt inte! Jag vill ha mer tid med kaninerna, men såklart det kommer bli kul att träffa alla vänner… Och få se hur högstadiet är! Skrattande

Behövde skriva av mig lite! Glad

Fridaaaa
2

Eftersom du börjar 6an, är det ju inte det "riktiga" högstadiet, det är ju från 7-9 :)

Men jag tyckte det var spännande när jag började 7an med ny klass och ny skola :)
I 6an blev enda skillnaden att man började läsa något språk: Tyska, franska eller spanska. Och hade Elevens val, t.ex syslöjd, hemkunskap, idrott mm :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
1

#1 men sexan är som högstadiet ^^ typ. Eftersom allt är så nytt och allt blir mer seriöst :)

Fridaaaa
1

#2 Inte här :)

[MiniPim]
0

#1 Här säger vi högstadiet! 6-9 är högstadiet ;)

Fridaaaa
5

#4 Lite udda ;)
Dock på "riktigt" är högstadiet 7-9 om man går efter skolplaner osv ;)

NelliZ
0

#5 Det är iaf en helt annan del av skolan, och här räknas det som högstade :)

//Julia

[MiniPim]
0

#5 Det är fortfarande högstadie för min del, och om det inte är - är jag fortfarande glad. ;)

Arinya
3

Högstadiet r från 7-9 punkt slut.

Trevligt hoppas allt går bra!

[MiniPim]
0

#8 I min värld är det från 6-9, så det spelar ingen roll ;)

Tack!

[_hsleiufhbtv]
0

#9 i min också ;)

[MiniPim]
0

#10 :D

emmaap
0

#9 min med :P

När man börjar sexan här flyttas man till högstadiets lokaler, ny klass/lärare o olika lärare i olika ämnen (man förflyttar sig mellan salarna), innan dess har man samma lärare i samma sal.

Men det är som sagt något som skilljer sig från olika skolor här i landet. 
Vet nt om TS ska gå kvar på sin gamla skola? men tänkte annars att det kanske är så att de skolor med f-9 klasser börjar man högstadiet i 6:an medans man när man byter skola börjar högstadiet i sjuan??

Hälsningar Emma! :)

[Ingo.*.Ted]
0

Jag ska börja 7:an :) Ska bli mega kul, men hade nog inte klarat av det så bra utan min pålitliga bästis! ;)

[MiniPim]
0

#12 :) Jo jag går kvar på ''min'' skola :P 
Precis ;)

#13 Haha coolt! :D Samma här, vad skulle jag göra utan Julia liksom:)

[Ingo.*.Ted]
0

#14 Eller hur, och det är ju en gigantisk skola! Det värsta är att hon är i belgien nu, och inte kommer vara i skolan första skoldagen! D: Hobba Bobba…

Quenzi
0

Här så börjar högstadiet i 7an, 6an är ungefär som 5an.

PJUM

NelliZ
0

# hihi naaw :3

//Julia

[Tilde]
1

Jättekonstigt att ni får ny klass i 6:an?? Högstadiet är ju år 7-9 när man börjar på en helt ny skola :) När jag gick på högstadiet var det ungefär som i alla amerikanska high school-filmer, haha. Lite blandade känslor Flört Men för det mesta var det kul!

Fridaaaa
0

#18 Dock är det inte så på alla skolor att man byter klass eller skola :P
T.ex där jag gick hade dem då upp till 6an så fick byta till annan skola i 7an, men den skolan har klass  0-9 ;) Så vissa i min klass hade itne ens bytt skola xD

[MiniPim]
0

#18 På våran skola finns det från förskoleklass-9an. Men vi fick byta skola i 2an för att den skolan jag gick i så va det bara upp till årskurs tre. Vi hade ett klassrum och alla klasser va i samma rum, vi var bara 14 stycken..:)

Annars har vi ''chans'' att byta skola till 6an ^^