Ny skola :(
Jag är jätte nervös för att jag ska börja en ny skola, i nytt land och i ny stad. Aldrig flyttat eller börjat någon ny skola utan några kompisar.. Jag är jätte, jätte nervig :C Oroat mig hela sommaren!
Var bara tvungen att skriva av mig. Tack!
Det kommer gå bra ska du se, kan du språket där? Styrke kramar:)
Vilket land ska du till och vilken stad?
Är det du som har flyttat till Norge? Jag lovar att det kommer att gå bra! Du blir lite "exotisk" som är utländsk från Sverige! :) Så blev det för mig när jag flyttade till Danmark, alla var liksom nyfikna 
Kommer säkert gå jättebra! 
Ett stooort lycka till!
Jag flyttar till NOrge. Jag kan språket, men pratar det inte och skriver det inte.
Det kommer gå bra, jag gjorde som du, fast tvärtom (Norge - Sverige) och det gick bra. Man lär sig språken väldigt snabbt. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
Se till att inte vara för blyg bara, sträck på dig! Visa upp dig och bjud på dig själv. Svara på riktigt om någon frågar dig något, alltså inte bara "Ja" eller "Nej" eller "mm" om du förstår! :) Och sätt dig inte i ett hörn och kolla ner i mobilen.
Prata med folk, fråga när lektionen börjar och sånt där enkelt. Sedan kan du ju börja prata lite mer vardagssnack typ "Vart bor du då?" och sånt. Det komer säkert gå jättebra ska du se! :D
#7 Hahahaha du låter precis som min mamma!
Men det är sant, man ska visa självförtroende och vara glad! Inte stå och se sur ut. :)
Det är ju också lätt att sätta sig ner bredvid någon som ser intressant ut i klassrummet, så kan man börja prata då också.
#8 Hahahaha jo jag är kanske en liten mamma? ;)
Men det är faktiskt sant ja, har märkt det av egna erfarenheter (tyvärr)! ^^