Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 7477 ggr
-marsvin
1

Frågor om Absolut Torr

Hej jag har hört att det finns en produkt på Apoteket som heter Absolut Torr och jag har några frågor om den:

1. Fungerar den bra eller slutar den funka efter ett tag?

2. Innehåller den något farligt eller skadligt för huden?

3. Skulle du rekomendera den?

4. Kan man köpa den själv på Apoteket (är snart 13 år) eller måste man vara en viss ålder?

Uppskattar om någon tar sig tid att svara. :)

[Tilde]
0

Har inte hört talas om den produkten… Vad är den till för? :)

Fridaaaa
0

Undrar med, vad är den till för? Aldrig sett…

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JossiMelon
0

Jag använder absolut torr. Tycker det fungerar väldigt bra. Man svettas inte på ca en vecka. Det viktiga är bara att man inte ska lägga på det på blöt/fuktig hud och inte på nyrakade armhålor. Allt står i broshyren i förpackningen.

Jag brukar tvätta mig under armarna. Låta torka. Sen stryker jag på absolut torr och sover med det under natten. Sen tvättar jag mig under armarna igen på morgonen. För om det ligger kvar lite på huden kan det ge missfärgningar på kläder. Tycker det är jättebra och man är som sagt svettfri i ungefär en vecka.

Om man svettas väldigt mycket kan det hända att man behöver lägga på absolut torr två nätter i rad. Men det får man pröva sig fram och se.

Men jag rekomenderar det starkt. Skönt och inte behöva oroa sig för lökringar under armarna. :) Haha

[MiniPim]
0

#1 & #2: Tror det är att man inte blir svettig på ett tag? ^^

Iceland
0

Jag hade det för något år sedan. Funkar toppen bra, jag svettades inte alls då :)

Dock var jag inte lika duktig som #3, men det syntes på kläderna med. Fick gula fläckar på vita tröjer. Så gör som #3 sa så tror jag det kommer vara redigt bra :)

http://isabellarun.weebly.com/

Fridaaaa
1

Tänk på att det är farligt att inte svettas alls :)

gaabriellaaa
7

#6 Man använder det ju inte på hela kroppen direkt. Det är inte farligt att inte svettas under armarna.

Fridaaaa
0

#7 Det sa jag inte heller ;)

gaabriellaaa
5

#8 nejnej det har jag inte sagt att du sagt heller Glad Och jag förstod att du vet att man inte använder absolut torr på hela kroppen, menade mer principen att man svettas ju på resten av kroppen om det är nödvändigt (värme och träning te.x) så det spelar ju ingen roll om man använder en deo som håller en torr.

Iceland
0

#6 Jag uttryckte mig kanske lite konstigt. Menade att jag inte svettades alls under armarna. Där jag använde den.

Andra delar av kroppen kunde man svettas på ändå :P Den hjälper ju bara där man tar den :)

-marsvin
0

Okej tack, då vet jag! :)

Arinya
0

Funkar super och länge.

-marsvin
0

Men vet någon om man måste vara en viss åler för att köpa den på apoteket eller spelar åldern ingen roll?

JossiMelon
0

Det kan jag inte tänka mig att man måste vara. Tycker du ska pröva köpa den. Det värsta som kan hända är ju att dom säger att du inte får köpa den.

Iceland
0

Jag kan häller inte tänka mig att det skulle vara ¨åldersgräns på det. Jag menar det är ju ingen medecin direkt?

-marsvin
0

Okej! Tack alla ni som har svarat Glad

Hanna
0

Använder den, den funkar superbra :) Men det är rena syran om man rakat sig under armarna xD Rekommenderar den starkt :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Rebecka117
0

Jag har den. Det är en bra produkt som fungerar, du måste dock vara svintorr i armhålan innan u applicerar den, annars svider det som fan!

Jag brukar vänta typ 2-3 timmar efter att jag har duschat innan jag smetar på sörjan. Så att porerna hinnas stängas 100 % och så att det är snustorrt!

galentjej
0

Använder också Aboslut Torr, gör som #3 beskrev. Funkar superbra!

fotogymnast
2

Slänger också in en liten fråga till er som använder den! Kan man raka sig under armarna på morgonen efter man har använt den eller svider det också? :)

galentjej
0

#20 Jag tror att man kan raka armarna efter att man tagit den, har nog gjort det någon gång. Men absolut inte innan man tar på den. :P

JossiMelon
0

Yes! Efteråt har jag också rakat mig under armarna. Så det ska nog inte vara några problem.

Hanna
0

Ja, om man duschar bort det och rakar sig i samma veva så är det ingen fara :) Dock var jag torr under armarna när jag rakade mig och därför sved det trots att jag gjorde det efteråt pga irritationen.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus