Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 2952 ggr
Lavèn
0

Eran klass?

Hej alla coola iFokus människor!

Nu vill jag höra om eran klass, just eran inte pararell klassa utan eran!

Vad gillar ni mest och minst hur är samman hålningen och så vidare ^^

Skulle vara kul och veta hur det är i olika komuner och skolor, skriv gärna om ni är på en stor/liten skola och såklart vilken årskurs!

(rätt grupp?)

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Quenzi
0

Vad jag har lyckats räkna det till så är vi 27 st i klassen,(ska börja 7an) ingen är direkt mobbad, man märker kanske av att det finns olika grupper och vilka som är populära och vilka som är mindre populära, men ingen blir utstött eller så och alla kan prata med alla typ. :) Fast vissa personer kan vara rätt så jobbiga, typ att de kastar sudd och sånt. Men trivs iallafall jättebra i min klass och skolan också, nästan alla lärare är snälla, och dessutom så är maten god! :D

PJUM

[JBTVD]
0

Vi är 24 i klassen. Alla tjejer är snälla utom en….hon var min bästa vän nu är hon en falsk bitch. Som jag sa tidigare har vi världens finaste killar i min klass. En kille som hr något litet fel som kan vara jobbig men snäll. Och så gar vi Manfred, han hänger med oss tjejer. Han är så snäll ^^ Jag går i Uppsala Kyss

[MiniPim]
0

Om vi ska ta förskoleklass-2an så var det en underbar klass! Som jag älskade.. Vi var 14 stycken på hela skolan, och vi hade 1 lärare. Alla delade klassrum och det var så underbart. Den skolan hade bara f-2an eftersom det bara var 1 lärare som inte orkade med så jättemycket.

Det var en skola typ 2 minuter från där jag bodde (om man gick). Så underbart! :D

Efter det började jag 3an i en annan skola, med dem 6 i min klass. Det började bra. Men sen blev det dåligt. Några killar började hålla på med mig och min bästa kompis. Och det blev jobbigt, nu i 5an var det väldigt dåligt. Min kompis ljög om massa om min bästa vän. Och det blev ed j*vla tjöt. Och vi var 26 stycken i klassen.

Nu börjar jag en ny klass, som verkar AWESOME! rent ut sagt! Och jag börjar senardelen. Och ingen av dem dumma är i våran klass, så det kommer bli jättebra! hoppas jag.

Men vi har såklart fina minnen från 3-5an också. :)

Nellie007
0

Jag ska börja i 8:an och det är en "ganska liten" skola. Bor i skövde.

Min klass kan man ju säga att den är riktigt pratig men ändåså inte :s Vet inte riktigt hur man ska tyda det men ja… När det gäller prov och sånnt så är vi riktigt tysta men t.ex på dom förra No lektionerna så pratade ALLA.

Dom flesta killarna i klassen är helt underbara med deras humor. Tjejerna är uppdelade i typ två "grupper" men vi hänger ändåså ihop. Och så är tjerna mycker mer pratigare än killarna!

Alla har varsin dator i skolan så ibland så blir det väldigt osociala på rasterna.

Dock sså kommer den ena tjejen jag hänger med byta skola nu så vet inte hur det kommer gå i 8:an.. :/

Dipsie'n'Poo
0

Jag ska börja 8an i en ganska stor skola i Uppsala.

Älskade min förra klass (som gick tsm från klass 3-6). Alla var med alla nästan. Vi var som en familj. Kyss
Men när vi började 7an (förra året) så delade de upp oss i två. Jag hamnade med 2 av mina 3 bästa kompisar. Vilket jag är sjukt glad för.

Just nu är det två tjejgrupper och en killgrupp. Det är de från Montessori (bara invandrare, sry) och sen en grupp från min gamla skola.
Vi hänger mest med killarna och bara vandrar runt i skolan…

Jätte sköna mentorer och lärare också. Glad

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

:holmgreen:
1

Just nu tillhör jag ingen klass xD Börjar gymnasiet på måndag och kommer då hamna i en klass med 15 personer i.

Min förra däremot var bäst! Vi alla snackade med varandra, var med varandra och hade as kul! Mina gamla lärare var grymt bra, hade bara 1 lärare som jag hade lite svårt för. Jag saknar redan alla!

Sammanhållningen var as bra i den klassen. Dock hade vi ett stort och komplicerat tjej bråk, är man 10 tjejer i en klass så blir det lätt så och två av tjejerna i klassen hade ett förflutet, där blev två av tjejerna i klassen (inte de som bråkade, en av dem och en annan tjej) "utanför"  dock så var det deras eget fel då de blev osams med alla i klassen. Sista tiden var bäst då det kändes som om vi var en familj. Älskade den klassen! Alla killar och tjejer var med varandra. Varför måste det vara uppdelat i tjej/kille-grupper för lixom??

Där fanns det också ett gäng killar som trodde de var coola och de höll sig utanför oss alla andra, men det gjorde inget då alla de var idioter. ;)

Älskade mina lärare! Jag hade grymt bra lärare måste jag säga. De var  sköna människor som var "stränga/diciplinerade" men samtidigt hade humor.

Hahahaa på ett seminarie vi hade i klassen så satt vår so lärare och lyssnade och förde anteckningar när vi snackade. Sen kastar han lite med pennan och tappar den. Så ska han ta upp den och känner att han har något i knävecket. Han ba börja skratta o sa: "Asså vänta lite… jag har en strumpa i byxbenet.." Hahahaa alla typ dog av skratt xD Det var helt random! Där sitter vi tidigt på morgonen och har seminarie om andra världskriget så säger han det. xD

Direkt efter så sa han: "Ja jag kunde ju hållt käft om det och gått till toalätten och tagit ut den i stället för att berätta det för alla" Hahahaha! Vi dog lite den lektionen xD

En annan lärare jag hade i SV/ENG hon var så underbar! Man kunde verkligen prata med henne och hon var så snäll! Hahaa hon kändes som en extra mamma hahahha!! Hon var rätt så öppen med hennes liv så på skolavslutningen höll vi ett litet tal till våra lärare på eget intiativ och herregud vad mycket vi vet om henne xD Helt sjukt vad man snappar upp när hon pratar xD

Jag älskade hela min gamla skola! Alla hälsade på varandra/ hängde med varandra, ( I alla fall vi som gick i 9:an) Och det var ändå 5 klasser med 25 elever i varje. Alla visste vilka alla var! Kan inte annat än säga att jag såg fram emot att gå till skolan och att det blev kaos på skolavslutningen ;)

CorneliaAndersson
0

Jag gillar min klass!!:)
Börjar 9:an nu…

Det är en uppdelad klass men alla kan prata med alla å ingen är direkt mobbad nu.. Men innan har vi haft våra små mobbare, som nu taggat ner;)

Men dock om någon kommer och retas eller är medvetet jobbig så finns det några i klassen som inte har nåt emot att sätta personen på plats.. Om personen tigger om detså kan det ibland hända att några hotar med att dassa dom.. Men det har som tur e aldrig hänt i vår klass :) Varken att någon dassar,, eller blir dassad ;)

Det va ca 500 elever förra året så minst så många rymmer det iallafall..Annars så ligger skolan här i Tollarp så man tycker att det ej borde vara så stor skola.. speciellt inte eftersom det finns en skola,, tja 30sec ifrån min ;)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

[Tilde]
0

Jag kan berätta om min klass på gymnasiet då… Den var nog en av de sämsta klasserna jag någonsin har gått i. Det var stora grupperingar; de som söp varje helg + var slampor och de som faktiskt brydde sig om skolan.

De flesta var ganska trevliga, men det fanns vissa tjejer som man fick lust att strypa ibland. Spydiga kommentarer och bara allmänt elaka (en tjej speciellt). Väldigt omoget beteende.. Men det speglades i deras betyg också, losers. Tungan ute

Jag hade mina två bästa vänner i klassen och så fanns det några snälla människor…. Men jag hoppas att ni alla andra får mycket bättre klasser, hahaha.

[Ellahpella]
1

Gick på en skola i dalarna där klassen var väldigt bra, men skolan kanske inte lika bra..

Flyttade ner till småland i tre månader och där var klasses killar lite omogna & förstörde lite på lektionerna, men skolan & lärarna var helt otroliga. Hade gärna gått kvar, men jag längtade hem till famlijen och nu blir det en ny skola & musik klass :) Tror att det blir jätte bra.

ks.gerbil
1

vi är 18 i klassen och 6 st. är från vår skola bara en från en annan klass :P sen känner jag redan de andra tjejer så det va bara killarna som va nya ^^ klassen är väl bra tycker jag vi har bara träffats en gång men tror det kommer bli jätte bra. lärarna är snälla och roliga så :D

PS. första inlägget här yay ;D

Gerbil-hemsidan hittar du R

Randen
0

Börjar 7an, förut var vi 44 i klassen nu blir vi delade i 3 och blandade med en annan skola. Jag hamnade i den"lite" udda klassen men det passar mig perfekt ;) jag hamnade med 2 av mina bästa kompisar men inte med min allra bästa tyvärr :/

[Ingo.*.Ted]
0

Jag började 7:an idag! :D Och det första jag gör är att jag ser typ världens hetaste kille.. ^-^ ~Rawr haha men jag gillar min klass! Den verkar riktigt bra, inte en sån där mobbing klass och så.. :P Jag kom med min bästa kompis och alla andra jag är bra kompis med, så jag kunde inte fått med mig bättre personer från min klass! Och dom nya jag inte känner än verkar schyssta. :)