Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 5895 ggr
[Tilde]
3

Cerazette

Är det någon som vet vad minipillerna Cerazette kostar i Skåne? Är det fullpris (292kr/6 mån) för folk över 20, eller vad?

Jag har 6 månader kvar att hämta i Sverige, men det är ju lite dyrt att åka till min hemstad Västerås för att hämta. Därför tänkte jag att jag kanske kunde ta en dagstur till Malmö och hämta ut då… Men jag vill gärna veta vad det kostar! Obestämd

Här i Danmark kostar det 197 dkk för 3 mån, alltså nästan 400 kr för ett halvår! Sjukt dyrt! Speciellt med tanke på att den danska kronan är värd mer än den svenska.

emmaap
0

Kommer inte ihåg vad det kostade när jag hämtade ut mina (Helsingborg) men om man söker på apotekets hemsida står det att det ska kosta 292 kr, så det borde stämma? För priserna bör vara de samma på alla apotek i Sverige.

Hälsningar Emma! :)

panini
0

Vad är det för någonting? :/

Fridaaaa
0

Det är p-piller eller?
Mina kostar 300kr/ 3månader, har Yaz, så dina är inte så dyra då ,)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

panini
0

Jaha! :P

[Tilde]
0

Det är minipiller :) Kostar normalt 50 kr / halvår i Västerås när man är under 24 år, men eftersom jag har flyttat utomlands så får jag inte samma rabatt längre. Obestämd

#3 Nää inte speciellt dyrt, bara om man jämför med rabatten jag brukade få. Tungan ute

#1 Ja, det borde det ju! Fast i vissa län får man rabatt, men tror det endast var upp till 20 år i Skåne.. Nåväl.. :)

Fridaaaa
0

#5 Vi har att p-piller är gratis tills man fyller 20 (vissa, och vissa är rabatt) sedan får man betala fullt. Skåne har kanske ungefär som Blekinge :)

[Tilde]
0

#6 Det låter ju bra! :D Fast 100kr/år upp till 24 års ålder är ju inte heller så dåligt Flört Nåväl, får väl betala 292 kr för ett halvår nudå, om jag inte bestämmer mig för att köpa det för 400 dkk… Obestämd

Fridaaaa
0

#7 Nej det är ju inte fel ;)