Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 12115 ggr
frizze
0

Hur gammal var du?

När du fick din mens för första gången?

Finns säkert flera sådana här trådar, men är ny på tonåringar.ifokus. Är smått orolig så vill gärna veta ..

(Rätt grupp?)

viktoria91
0

14 år

Moa-16
0

Finns en lång tråd, men hitta den inte nu,tyvärr. Varför är du orolig? (:

lillaisa
0

13 :)

/Isa

Birke
0

Länk till den första tråden :)

[marion69]
0

14

minkaninester
0

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

hannakb
0

11 år :/

[Wera]
0

Dagen efter att jag fyllt 14 ^^

Emmsann
0

13 var jag! Kommer ihåg att jag längtade jätte mycket och man ville absolut inte vara sist med att få det i kompisgänget. Men när man väl fick den var det pest och pina. Det är inget att längta efter. Vissa får den när dom är 10 vissa 17. För att du inte fått den men alla andra så behöver du inte vara orolig :-)

//Emma

frizze
0

#9 Tack, jag behöver verkligen de där orden ..

[Wera]
0

Jag förstår inte vrf en del sitter och väntar på att få sin första mens och inte vilja vara "sist" i klassen typ. Det är väl skönt att få den sent tycker jag :P En i min klass fick sin första mens när hon gick i 2:an på lågstadiet! Min syster fick den här hon var 14.5 år.

frizze
0

#11 Well, så känner sig många i alla fall .. Det är säkert värst för de som är 16-17 och inte har fått den. Min mammas kompis hade inte fått sin mens när hon var 17 och fick gå till läkare så att de kunde sätta igång den..

[Wera]
0

#12 Ja om mensen inte kommit när man är 17 skulle man väl bli orolig och börja fundera - Då brukar man ju behöva gå till en läkare. Men när man är 13-14 tycker jag inte man ska oroa sig :P

frizze
0

#13 Okej. Jag gör det i alla fall.

Moa-16
0

#14 Men du behöver inte vara orolig! Njut nu medans du kan hållde jag på & säga.. Nämen som sagt är det inget konstigt alls att du inte fått den om du bara är 13 år.

Emmsann
0

#10 Du är bäst ändå vare sig du fått den eller inte!

//Emma

[wonderchild]
0

12 år fast den är forf inte regelbunden och de har gått typ 1,5 år är de normalt ?

lillaisa
0

#17 Jadå, det kan ta 2 år innan den har börjat bli regelbunden :)

/Isa

loviisa
0

Var tolv , några månader innan jag fyllde 13.
Och alltid haft den regelbunden och jag lovar dig, den veckan jag har mens varje månad är den värsta specielt dom två första dagarna då man blöder som faaaan! Och den jävla pmsen som man har dagarna innan, inte roligt att gå runt och vara sur och ledsen över ingenting för varken sig själv eller omgivningen.
Det är inget att längta efter , men visst jag tycker att det är skönt att den kommit. Dock vet inte min pappa det trots att jag haft den i över ett år nu… Men bor bara hos honom varanan vecka … Men känner inte att jag klarar av att säga det till honom för jag skäms över det för honom men inte för någon annan för det är kvinnligt att ha men ändå..

lovisa

Rebiz
0

Fick den så sent som när jag var 15 (och ½ år om man ska vara exakt:P). Så jag var den sista i min klass att få mens. Inget man klagar över såhär när man fått den, bara jobbigt med mens :)

Arinya
2

11..

de beror helt på hur du utvecklas och finns många många många som får den när dom är 17 osv…

själv hatar jag verkligen mens. FY på de FYFYFY!!

[Wera]
0

Bara jag som aldrig är sur/deppig innan/under mensen? :S Jag mår precis som vanligt :) (min pojkvän tycker det är jätte skönt haha) :P

Tycker inte mensen är så dryg egentligen ;) Sen har jag bara mens 4 dagar och då blöder det bara pytte lite sista dagen hehe.

Arinya
1

#22 vilken lyckost du är ;< har i 5½ dagar och mensvärk så jag dör och jag är inte heller sur :) tror jag inte :P

lillaisa
0

#22 Fusk!:o Jag blir ett mentalt vrak när jag har mens, jag gråter och skriker och har skiiitont i magen, mår illa och blöder jättemycket i över en vecka :P

/Isa

Arinya
0

#24 då har du ju nåt att se fram emot varje månad!! :D eller inte :S

[Sharp]
0

Jag fick det ungefär när jag var 12, hehe. Obestämd

jstrom
0

Sommaren strax efter att jag fyllt 14 :)

Sophie&Segra
0

fick min 2 mån efter jag fyllt 12. har haft ett mens-helvete sen den kom och fick börja med p-piller ganska fort efter att jag fick den.

svimmar, kramper i både mage och rygg, spyr och blir allmänt jättedålig i över en vecka.
får otroliga humörsvängningar och kan skifta från att gråta till att asgarva på en timme typ.. om köttbullen bränns, så rasar min värld.. ungefär :b

men det är SÅ olika. min kompis tex, har knappt nån mens.. ett par dagar sen vipps är den borta lika fort som den kom. INGA besvär, inge mensvärk, inga humörsvängingar eller nått.

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Skolhataren
0

Fick min när jag var 12.
Hatar att ha mens verkligen, för det är ett rent helvete (ursäkta språket) för mig..

[Emmla]
0

13

[Sniff]
0

#22 När jag ha mens är jag typ normal… Lite mer lättretlig kanske… Ingen värk, kanske lite dagen innan och första dagen, men aldrig så jag stör mig på det, och har "bara" i 6 dagar… 4 dagar låter underbart(A) Mitt största problem är att jag inte vill göra något, jag känner mig jätteosäker och tror att det ska blöda igenom hela tiden:/ (A)

EmmaWq
0

jag var 12, men mens är inget kul alls… skulle mer än gärna reklamera den om jag kunde!

[Emmla]
0

usch ja, inte skojigt:(

Cochon
0

#22 Kan få en liten värk i magen under någon minut eller så, men bort sett från det är jag som vanligt. :P Fick min när jag 12 eller 13, mins inte.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Saaara
0

Jag tror jag gick i sexan ungefär när jag fick mens. :P

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

BarbieBrownHair
0

Skulle fylla 10…var väldigt tidig men det var min mamma med så det går i arv :/

LinneaMaria
0

Jag är 17 snart 18 och har inte fått den än, har precis gått och checkat mig och det tycker jag alla som inte fått och är 16+, läkaren sa att jag skulle gått tidigare, men min skolsköterska sa att jag skulle vänta, gör inte det!

pigelina
0

12 år och 2 månader ungifär,

Fick den första dagen när skolan började igen efter sommaren. Jag var 2a i klassen och skulle gärna väntat med att få den:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Emmla]
0

det känns som inte så många, får på helt vanliga dagar

Carizma
0

Jag fick min dagen innan första skoldagen -09

Så 11 år.

watervalley
0

12 ½ ..

Cazzos
1

Har inte fått min mens än.. Längtar!

Är väldigt förberedd. Har "vassare svärd än mensen", om ni förstår vad jag menar. Flört

Har planerat allting. Haha.

Jag är 14 år i December. (11 dec)

southdakota
0

Var 12 Glad Tyckte det vara en ganska lagom ålder att få det på,  kände som det var "rätt", haha. Tungan ute Nu är jag 15, så haft i några år, och tycker det är OK. Försöker tänka optimistiskt, haha. Flört Värst är mensvärken, det är verkligen hemskt! Får jag inga värktabletter så slutar det med att jag spyr, inte kul. Skrikandes

lindso95
0

Precis som du, TS var jag jätteorolig trots att jag fick min mens -08 och var då.. Vänta.. hur gammal var jag… 12!
Hur som helst.. Det var ju tidigare än jag trott att jag fick den, känner mig helt förvirrad..

Aja, det kändes iallafall som att "alla" hade fått den och jag inte hade det och blev helt totalt överlycklig över lite blod. Längtade efter nästa, och nästa.. Men INTE nästa! Usch.. Nu äter jag p-piller och när jag ser sockerpillrerna närmar sig så tänker man "äh fan, hoppar över mensen denna månaden".
För mig känns det som om mensen förstör! Är hela tiden orolig att det ska läcka igenom m.m. Men det är klart att du är orolig för att du inte fått den men det borde du inte va! Njut, för den kommer när du minst anar och då hade du velat vänta ännu längre.

Kram på dig!

Gurkmoln
0

Jag fick min ca 3 månader efter att jag fyllt 14, jag var näst sist av alla jag kände och kände mig ganska orolig. Ungefär som "duger inte jag? Är det något fel på mig?"
Speciellt eftersom att skolläkaren frågade varje gång jag gick till henne om jag hade fått den, och i över ett år sa "den borde komma när som helst".

Men till TS, du borde verkligen inte vara orolig, även om det kan kännas så! Jag fick min "sent", vilket jag är väldigt glad för! De flesta önskar att de fick sin senare- men jag har inte hunnit tröttna på min än. Även om jag har haft den i tre år… Jag fick vänta efter den i flera år ju! :P

Den kommer i sinom tid, tänk på annat så länge :)

[Shaiya]
0

Jag fick min mens 1 manad efter att jag fyllt 11 ar

Du behover inte vara orolig! Jag vet en tjej som fick sin mens forst nar hon var 17 ar gammal!

PandaFish
0

Dagen innan jag fyllde 13 :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Kaninhopp
0

Jag fick min när jag var 11, vintern 2010, Jan, Feb nånting.. Snart ett år.. Jag kommer ihåg att jag även hade mens när jag fyllde 12+att jag var värkligen mega mega sjuk :( Jag kommer ihåg att jag bara grät, gjorde illa mig hela tiden(inte med flit då) och typ skrek att jag ville typ somna och aldrig mer vakna:( det var värkligen världens hemskaste fördelsedag..

Det som gör att mitt liv går framåt under denna period är min underbara familj och min underbara vän som säger när jag har mens: Det ska inte hindra dig från att göra saker!

Jag älskar dom så mycket!

Peak303
0

Jag fick min då jag var 14,5 år. Sommaren 2008.

Fick den under sommarlovet som jag tycker va ganska skönt då jag slapp va i skolan den första gången. 
Tycker bara de e otoligt jobbigt men min kommer ganska sällan pga. ngt jag ej vet. x') Men jag är en av de som ville få den sist av mina vänner, och så var det oxå.

Jag tycker inte det ska vara något man längtar efter då jag tycker det är otroligt jobbigt.
Var ej orolig den kommer! ;)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

gaabriellaaa
0

jag var lite över 12år :P

Chiquitaa
0

14 :)

Hyeonmu
3

Jag var 10 eller 11… 10 tror jag. Hade dock helst skippat hela grejen. Jag menar, helt ärligt är ju både mens, bröst och kroppsbehåring ändå mest i vägen. ;p Blää för puberteten (*har uppenbarligen skippat den mentalt* lol XD)

Jag hade aldrig gått för att sätta igång den, tror jag…. Skippa mens och att skaffa äckliga barn helt? Yes please. XD

[iissa]
0

Nu i december detta året, är 15 :)

[Avfall]
0

11 eller 12.

LoveYourRabbit
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fick min sommarlovet till 6:an i Juli/Augusti (2010). Då var jag 12 år. Verkligen pest och pina, men som tur är blöder det bara mycket dom 2 första dagarna! Har aldrig haft någon värk, tur!

Somriga hälsningar från Vilma

Uppfödning av hoppkorsningar i liten skala, Conejos Hoppkaniner ♥
Conejos Hoppkaniners blogg

"Lev livet, det visas inte i repris."
Sov gott min flicka, 27 april - 4 juni

Moonstrike
0

När jag var 12 år och på en klassresa, inte så kul! :P

[swiss]
0

14½ var jag

christina-1980
0

När jag var 12 år och åkte bil hem från piteå till örebro inte kul ! typ 100 mil

[ninnakm]
0

Jag fick det när jag var ungefär 12 år gammal. Jag sa inget till mamma första gången, eller ja inte till någon (tro inte att jag och min mamma inte har en bra relation, för det har vi!) Jag tänkte berätta nästa gång jag fick det - vilket jag gjorde också. Jag blev lite "chockad" och kände att jag ville vara barn en månad till (jag vet att jag fortfarande är brarn, men ändå)

Nali
0

10 var jag när fick min första mens

Pelzi
0

11

http://emmaskaninselar.blogg.se/

ladymiss
0

12 :)

www.strangegirlyouknow.blogspot.com

Jossangizmo
0

Gick i sexan, så 12år var jag. ;)

Cassii
0

4 dar efter jag fyllt 11, inte kul. Hade inte mamma där heller och den är fortfarande inte punktlig, så vet inte riktigt när den kommer. O har snart haft den i fem år.. Men vissa har ju oregelbunden hela livet. Min kan skilja två veckor hit eller dit.. Normalt?

Nali
0

#64 det är fullt normalt

nello4ever
0

Fyllde 14 igår, har inte fått än:)

[nono39]
0

11 år var jag när jag fick den! :P

Michiis
0

Jag var 13 år :p

// Michis

Rebbie
0

12, exakt en vecka före jag fyllde 13

[Laauraa]
0

Är snart 17 och har inte fått mens än, har väntat sedan jag var 14 på att få den Rynkar på näsan.

Nali
0

#70 tränar du mycket? Det är väldigt vanligt att dom som tränar massor får varken mens eller bröst, för brösten utvecklas till muskler och mensen finns där men den syns inte så att säga för att kroppen fungerar på ett annat sätt annars är det bara normalt man brukar få mens mellan 12-19 så har du inte fått den vid 18-19 gå och kolla dig

[Laauraa]
0

#71 Tränar bara en gång i veckan plus två ggr i iderotten i skolan, anstränger mig inte speciellt mycket .

Sweelin
0

Det värsta är ju att kvinnor nu för tiden får sin mens tidigare och tidigare för varje generation pga kemikalier och allt skit dom finns nu för tiden. 

Förr i tiden så var det ju så att man fick typ när man var 16-18 som vanligast!

Har ingen fakta på detta nu men har hart föreläsning om det och snackat om det i skolan så det behöver inte vara så Flört

Fick min då jag var 14 och det tycker jag är lagomt! Hade ju dött om jag hade fått det vid 10 eftersom jag inte visste ett knytt om det då

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Wera]
0

#73 Det beror även på alla hormoner man stoppar i djuren som man sedan själv stoppar i sig ;) (dock inte jag, är vegetarian sedan bebis)

Sweelin
0

#74 Jo men precis, produkter från mat, plast och typ allt egentligen Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

drusillawoody
0

Sommarlovet till sjuan så jag hade precis fyllt 13 :)

CaptainBunchie
0

11 år vart jag, är 13 nu. :P Sjukt ONÖDIGT att man får det tidigare än 15-18 års ålder egentligen :S

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

[wonderchild]
0

13 år

Ellinor-Elli
0

11 år…

[Linsenhejhej]
0

12 år.

[Sara-]
0

Skolavslutningen i 8:an tror jag det var, eller 7:an.. minns inte riktigt x)

Sirocco
0

Jag fick min nä jag var 15, och du behöver absolut inte oroa dig, det har jag gjort tillräckligt. Trodde verkligen jag var helt efter i utvecklingen, att jag aldrig skulle kunna få barn, att jag hade nån könssjukdom! Massa grejer. Hade typ flytningar i ett år eller två vilket var sjukt jobbigt! Så det kommer när det kommer, kroppen behöver ta den tid på sig som den behöver.

Kramar / Julia (=

tvättäkta bybo
0

jag var 12, inte precis det mest önskvärda ting här i världen…!

Luisa
0

var typ 12 tror jag. de två första dagarna är hemskare än någonsin. Får så ont att jag måste ligga på soffan hela dagen och äta alvedon eller ipren nästan hela tiden. kan knappt gå upp för att jag får så ont. :(

Saiipz
0

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Trixies
0

10 år. Hemskt läskigt då man knappt visste vad mens var ;s

[h-malm]
0

Några dagar innan jag fyllde 13. Så snart ett år har jag haft den. Har inte någon värk och blöder inte mycket. Men skulle gärna hoppa över den ändå!!;)

[Laauraa]
0

Jag är 16 och har fortfarande inte fått den, har oroat mig för att jag aldrig kommer att få den i flera år nu. När bör man gå till läkaren och vad kan dem göra? Jag är underviktig men äter ändå ordentligt(mer än mina normalviktiga vänner) och tränar 2 ggr/veckan.

Luisa
0

#88 har samma problem, äter ganska bra men väger ändå bara 45-46 på morgonen innan jag ätit :(

Mandusius
0

11 år och 10 månader om man ska vara exakt.

# 88
Du bör nog gå och prata med någon gynekolog. Om du tycker det är skämmigt så skulle jag nog gå till ungdomsmottagningen och prata med en barnmorska där.
Bli inte orolig bara;) Kan säkert bara vara någon obalans med hormonerna bara, känner några som har haft det och fått börja med p-piller och då började kroppen fungera:) skriv även på Kvinna iFokus där kan du säkert få mycket hjälp!

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Rubiin
0

12 :)

smellcaramell
0

jag var 9 eller 10 när jag fick min första mens , då längtade jag nästan, idag förstår jag inte hur jag kunde göra det då jag blöder mycket i en vecka om jag inte käkar tabletter, då blöder jag normalt men i 9 dagar, och sen har jag ca 2 v utan att jag blöder nåt, men ska börja med p-piller nu så hoppas på en bättring… :)

Gaiezza
0

Jag var 13. Hahahha, jag är tydligen ganska lugn när jag har mens (min kille älskar det) En pinsam sak var att jag var med tre kompisar (två killar och en tjej) och fick det för först gången då i hennes vita soffa….. Så sjukt pinsamt.

Bacon, svaret är bacon. 

[Tilde]
0

Gammal tråd egentligen… men jag var nog 11 år tror jag. Fick alltid sån extrem mensvärk, har p.g.a. det spytt, svimmat och gråtit av smärtan. Hatade det enda fram till jag började med Cerazette och nu slipper allt som har med mens att göra. Woohoo!! Skrattande

[_hsleiufhbtv]
0

Strax innan jag fyllde 15 så jag klagar inte ^^ hemsk mensvärk, dock bara de två första dagarna så jag kan ju stå ut även om det gör så ont så man bara ligger i sängen och gråter hela dagarna.

Iceland
0

#93 oh herre gud, det kan inte varit kul!

Själv fick jag den när jag var 12. Jag är allmänt hemsk under tiden och dagarna precis före. Ungefär som "touch me and you die" Seriöst, det är hemskt.

Ligger även och spyr de första dagarna. Inga verktabletter fungerar på mig häller, vilket inte gör något bättre alls. Blir även ett socker monster och käkar ungefär 3 ton godis per dag i en vecka…

http://isabellarun.weebly.com/

:holmgreen:
0

13 var jag. Hade otroligt svår i början och fick vara hemma från skolan de första två dagarna den kom varje månad dock hade jag den bara i fyra dagar. Det krampade som fan när jag ställde mig upp, helt fruktansvärt! Nu snart 3 år senare är den nästan regelbunden och inte lika fruktansvärd. Det är tydligen något som går i släkten då mina fastrar hade samma problem. Nu har jag den i 8dagar och de två första dagarna har jag inte så mkt och resten av dagarna har jag knappt något alls. Den är dock inget att längta efter kan jag säga!!

1

Jag blir ovanligt, alldeles för snäll istället för pms xD

[djurens_vän]
0

10… Obestämd

Cazzos
0

14 år, 1 månad innan jag fyllde 15! Har bara fått min mens 2 gånger sammanlagt så den är långt från regelbunden. ^^

Frida B
0

var 13… tror jag… var rädd innan för när den skulle komma, jag var en av dom sista i klassen ;) men ingenting att se fram emot, fast jag fick det ändå rätt bra. blöder inte mycket, har ont i magen typ två första dagarna men går bort av verktabletter och andra tankar xd oftast i exakt en vecka oxå, så jag vet vilken vecka som kommer sen…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

wixie
0

Var 12 tror jag, eller så hade jag just hunnit fylla 13. Absolut inget att se fram emot! Fy för dig mensen!

mejamylove
4

11… Jag längtade inte till den då ja försökte passa in hos killarna xD Och det gick ju sådär :/ xDD

LadyNagini
0

10 :)

mejamylove
1

#104 Du är väl en kille? :P

Saiipz
0

13 och ett halvt tror jag x)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[alisja]
0

12! Glad

[Stripez]
0

Jag var 12 ^^

Gaiezza
0

#96 Ja.. Det var sjukt jobbigt för mig eftersom det satt två sjukt snygga killar där också……

Dom fick köpa ny soffa då fläcken inte gick bort…

Bacon, svaret är bacon. 

0

#109 Usch stackare!!!!

Gaiezza
0

:( Jag har inte varit hemma hos henne sedan dess. Vill inte träffa hennes föräldrar på ett tag xD

Bacon, svaret är bacon. 

fotogymnast
0

13 år, dagen innan jag började högstadiet!

LadyNagini
2

#105 Jodå :) Jag är en söt pojke haha :D

nykanin
0

14 var jag och de va på nyårsafton ;) då tyckte jag de va JÄTTE jobbigt och skämmigt på nå vis

men nu efter ett halv år börjar de kännas mycke bättre. haha :D

Mvh Linnéa

mejamylove
2

#113 Oki…

Babydino
0

12. 
Sa hej mamma, jag har mens, köp bindor till mig!

Så inget mer med det.

[Ponnyflicka]
0

Jag är lycklig, för jag har inte fått det än! :D Blir 14 i december.

[MiniPim]
0

Jag är 11 och har inte fått det än. :)

[WickedAlly]
0

10 under en semester, på ett badhotell dessutom. Väldigt bra timing må jag säga, kunde ju väntat några dagar :P

Alltid haft kort mens, tre dagar som mest men mensvärken från helvetet. Kramp i lår, mage och rygg, kräkningar, svimmade och hade mig. Har p-stav sedan fyra år tillbaka och varken mens eller mensvärk, bästa jag gjort någonsin.

scillainmyheart
0

11½ år….

Har hört att hälften av alla 12åringar har mens…

Fyller 13 på lördag så haft det i 1½ år…

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.