Mobbning..
Jag känner att jag vil prata om detta hemska ämna för har så mycket inom mig som jag vill prata om.. Okej, då börjar vi.
Mobbning enligt mig är inte när en lärare ringer ens föräldrar och säger '' Ditt barn blir mobbat i skolan. '' Utan mobbning för mig är att tycker du att du är mobbad, känner du att du blir mobbad så blir du det. Vänta aldrig på någons bekräftelse, mår du dåligt. Sök hjälp hos någon, kurator, vännerna, familjen, sajten.. Alla förtjänar en vän!
Mobbning är så fruktansvärt, jag har själv varit mobbad i högstadiet pågrund av att jag blev jätte lätt arg och folk kommenterade min underviktighet hela tiden och då sjunk allting till min botten och då sa jag till och med till mig själv att jag var värdelös. Det är en sak ni aldrig får säga till er själva ( eller någon annan för den delen.. Att ni är värdelösa, för vet ni? Ni duger precis som ni är, låt aldrig någon människa trycka ner er på grund av någonting. Hur man än vrider och vrickar på sanningen kommer det alltid finnas elaka människor runt en. Människor som sprider sån sjukt negativ energi runt sig.
Jag fattar inte själv att jag gick två år i högstadiet under mobbning utan att säga ett skit, jag sa ingenting.. Därför ger jag rådet till er, håll det inte för er själva, det funkar inte, det fixar sig inte då. Sök hjälp, om inte för någon du älskar så för dig själv.
Jag var tvungen att skriva av mig pågrund av att delvis jag ser folk som sajten som också känner såhär, som blir mobbade över att dom bara är sig själv..
I wont let it get to me no more, i cant belive i let it go so far. What do you know about me? Do you wanna know what i think? Mean girls, mean girls, you no longer run my world.
FY, mobbning är det värsta som finns!
Själv blir jag inte mobbad, men folk ''berömmer'' mig för att jag är smal. Så sjukt! Visst blir man ledsen för det också….. inte kul alls.
Du är en av dem snyggaste i världen, jag lovar dig.
Va stark, det har du varit länge!
#1: Det är det verkligen, varför kan inte folk bara iallafall anstränga sig lite för att vara snälla mot varandra? Och den här himla vikten som betyder så himla mycket.. Varför kan man inte få se ut som man vill göra? En del folk har faktiskt svårt för att gå upp i vikt.
Åh tack, du är så snäll! 

#2 Precis, jag går inte efter någons utseende eller vikt eller något liknande. Det beror på hur personen är!
Jag är snäll mot dem som är snälla mot mig! :')
Jag förstår fullständigt vad du pratar om. Själv blev jag mobbad från förskolan till 6 innan jag sa till mamma att dom mobbade mig :( men dom gjorde det bara för att jag lätt blev ledssen och dom tyckte att det var coolt att mobba någon yngre :(
Lyssna på Hair och Born This Way av Lady Gaga så kanske kommer du må lite bättre och bli starkare.
Jag var mobbad i 1an, ingen ville vara med mig, vet inte varför. Dom snackade skit om mig och så vidare. Sen bytte jag skola och alla vi är fortfarande vänner. Men iaf,det blir bättre.
Älskar också Rachel Crow :D
#5: Håller med.. Det blir bättre!
Jag förstår precis vad du menar!
Jag är väldigt underviktig, ska börja 7:an och jag väger 33 kg, och är typ 150cm lång och jag blir också jätte enkelt skitförbannad, och folk fattar fan inte hur det är att vara typ såhär! Jag har alltid blivit mobbad för att jag varit mindre än alla andra och för att jag har "kanintänder" så jag har börjat att mobba de som mobbat mig för att de ska fan själva känna hur det känns!! :( Så genom 2 - 3 år så är de nu de utsatta och om de äns säger ett ord till mig så blir jag så j*vla förbannad och kan inte sluta slå, slå, slå så mina bästa vänner som alltid funnits där för mig får alltid stoppa mig! Jag tycker att det är rätt åt de *** *** men tycker att det känns som om jag blivit värsta monstret.. Jag är liten men jag har j*vligt stor respect i min klass!
Vill inte vara såhär men jag kan inte hjälpa det! :(
//Johanna
Det var en kille några gator bort som tog livet av sig nyss för han var mobad och alla sa att han var värdelös :( så tillslut kände han dig värdelös skrev ett själv mords brev och hände sig i skogen hans stora syster hitade honom :( sorgligt, vi gick på samma skola…
#7: Men gumman.. Att slåss är aldrig den riktiga utvägen.. 
#8: Vad synd.. Må han vila i frid <3
#8 Måste bara fråga, var det han i karlskoga?
Själv bor man i storfors och när det är så nära så blir man riktigt ledsen! Även jag inte kände honom så, låt han vila i fred!
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
10# ja, jag kände honom inte heller träffade han någon enstaka gång, men må han vila i frid :(
Mobbning är skit trist, verkligen. Det värsta är ju när ingen ser det/ingen hjälper till. Ifall någon skulle fråga mina klasskamrater när jag gick i femman skulle alla säga att jag inte alls blev mobbad. Att jag var en av de gladaste tjejerna i klassen. Frågar man mig.. Tja.. Då ser historian lite annurlunda ut.
Det viktigaste är absolut att ifall man ser/anar att någon inte mår bra, ryck in! Hjälp till, sträck ut en hand, krama om personen. Det hjälper mer än vad man tror :)