Trasig.
Min kompis mår piss. Han är 19 och orörd.
Jag viste till en början inte någonting. Men jag såg rakti igenom honom attt han var ledsen. Han kunde inte dölja det. Jag ville veta, veta för att hjälpa till. Men han var rätt svår att öppna till en början. Men nu kommer det allt mer och mer.
Jag vill göra en massa saker och ta hand om honom. Jag blir ledsen när jag hör allt han säger. Och nej, det får mig inte att lämna honom som andra gjort mot mig, bara lämnat mig när de inte orkar med hur ledsen jag är.
Han och jag har funnit något gemensamt. Vi pratar om det mesta och är rätt djupa. Endast vänner. Pratar om rätt krångliga frågor och rotar eftersvaraen.
Dessutom är vi väldigt lika i sättet osv.
Han säger alltid att ajg kommer lämna honom om han berättar något. Men det känns konsigt för mig att bar vända mig om och gå. Känns som vi är två papper som är fast limmade på varandra. Det går inte att dra isär papprena utan att de går sönder och lämnar spår på varandra.
Alltså känner mig som en idiot. Klarar inte av sådant här. Min del för Empati och medlidande är enormt.
Vill ta hand om honom och få honom att må bra. Men jag verkar alltid misslyckas.
Han säger att text endast är tomma ord och att det inte tillrckligt med bevis på att någon kommer tycka om honom.
Världen är full av människor. Det finns säkert en hel massa som tycker han är fin, charmig, snäll och underbar.
Men han vägrar tro på mig för att han inte har fått något bevis på det.
Han säger att det inte finns tillräcklig med bevis på att han kommer att dö tillsammans med någon. Han menar att han kommer att få leva ensam rästen av livet.
Hm, tror han jämför sig lite med mig.
Han säger att jag är söt, charmig, rolit, oemotståndlig. Men jag vet att det finns de tycker tvärt om.
Vad är det för ide att jämföra sig med mig? Jag är tjej dessutom.
Vill så hemskt gjärna göra honom bra igen.
Vad kan jag som kompis göra för honom?
Jag tror att det bästa du kan göra för honom är att vara där. Stötta honom, prata med honom, skratta med honom och gråt med honom. Som han sa, text är faktiskt bara tomma ord. Jag antar att han inte bor i närheten? I vilket fall som helst, bevisa för honom att du inte ska någonstans. Tveka aldrig, lämna inte hans sida.
Det hjälper mycket, jag lovar :)
Hm. 
#2 Jag tar det där som om du inte riktigt tror mig, haha. Alltså.. Jag har vart där han är typ. Jag trodde helt ärligt att jag skulle skrämma bort alla som fick reda på sanningen. Det slutade med att jag berättade allt för en kille i England, och jag var helt totalt livrädd. Han stannade, och lovade att vad jag än sa skulle han aldrig lämna mig. Det var precis de orden jag behövde höra, och han bevisade det också. Det är vad jag tycker att du ska göra. Bevisa för honom att vad han än säger så skrämmer han inte bort dig. Lycka till! :)
wha. Alltså. När jag läser känns det som det är han som skrivit. o.O
#4. Haha, jag kan lova dig att jag är en tjej :3
Haha. Jojo. Men det stämmer in typ.
Känner ni varandra