Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 4514 ggr
Juliaskaniner
0

Vad ska jag göra?!

Skär mig, det vet dom flesta.. 
Jag får sånna hemska känslor,
sviker linnea, alltså.. jag vill verkligen sluta,
jag vill verkligen!, men det går inte.. som om jag får abstinens av att inte skära mig.. vad ska jag göra? hur ska jag sluta?,,
redan testat med att försöka göra nått annat, som att gå ut till kaninerna. men det går inte.. det går verkligen inte, hon måste påminna mig hela tiden, det går ju inte.. hon vet inte när jag skär mig.. alltså, jag vill inte fortsätta såhär, hur blir man av med det..
sminkar över ärr och sånt varje dag, men det syns ändå--

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Fridaaaa
0

Försök intala dig själv, att det inte blir bättre att göra det, att det inte hjälper att göra det.
Försökt att börja prata med en psykolog?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
1

Släng allt som du kan skada dig själv med, och skaffa inget nytt.

[alisja]
3

Varför gör du såhär mot dig själv? Du måste inse faktum att livet faktiskt inte bli bättre av att se blod rinna ner från handleden. ( Förlåt om jag lät hård. Det ordnar sig bara när du vill att det ska göra det. Kämpa lite till.. Du klarar det här!

Juliaskaniner
0

fysiskt smärta känns bättre än psykisk..
det blir det inte, men det dämpar smärtan för ett tag..
nej, du har helt rätt!
jag vill, men det går inte..

[_hsleiufhbtv]
1

#4 älskade du.. Sålänge du försöker är jag nöjd, okej?

[alisja]
0

För ett tag ja, sen då? Vad gör du sen.. Kämpa! <3

[MiniPim]
0

Du klarar det Julia, du är stark!
När du ska göra det, tänk på hur mycket du förstör för dig själv, gå och prata med någon du känner dig trygg hos istället, jag har sagt att jag finns. Du behöver inte tveka, bara att skicka iväg ett PM….. ♥

Juliaskaniner
0

#6 då fortsätter jag..:/.

[alisja]
0

#8: Du måste sköta om dig själv, ingenting blir bättre som jag sa..

Juliaskaniner
0

fick ångest idag, hela dagen typ, så för ett litet tag sen, typ en halvtimme satte jag mig på perrongskanten när tåget åkte förbi, npgra decimeter ifrån..

[alisja]
0

#10: Snälla du.. Pma mig på direkten, om du vill snacka..

LovePoppy
0

Jag finns för dig Julia! <3 Kämpa!

panini
0

"gammal" men hon hjar rätt, Fysisk smärta känns bättre än Psykisk, det är sant och det är inte lätt att sluta när man väl börjat! :/ Känns bättre en liten stund, men sen så måste man fortsätta! :'(

Hatar alla som tror att det är "coolt" att skära sig, det är det inte, så se fan till att lägga av och tro det!! (detta är till er som gör det som tycker det är "coolt" att göra det, för de vet fan inget själva..)

//johanna

[134643]
6

För det första, det är så gott som omöjligt att sluta för någon annans skull. Det slutar väldigt ofta med att man får ett återfall, känner att man sviker den personen, mår ännu värre och skär sig ännu mer. Du måste sluta för dig själv, för din egen skull. Det här låter antagligen som världens mest idiotiska råd. Men ändå, mitt råd är att du släpper all press på dig själv ett tag. Oroa dig inte för återfall, det händer oss alla. När du släppt alla skuldkänslor du känner sätter du dig ner och kommer på en orsak. En orsak att sluta, som ett mål. Jag hinner inte skriva något mer just nu, men jag har erfarenhet av sådant här. Skicka ett pm, eller skriv på kik, jag kan inte lova att jag kan hjälpa dig. Men jag är bra på att lyssna, och jag hjälper alltid till så gott jag kan.

drika
0

Kan inte någon som är vän med dig slänga allt , inte där du kan få tag på det igen. Och fundera om du verkligen tycker det är värt det, många älskar dig även om du inte tror det. dina djur, din familj och vänner.

Hälsningar

Fredrika

[134643]
4

#15. Det värsta är att ett självskadebeteende inte bara är att skära sig. Man river sig, biter, slår, bränner, sväljer smärtsamma föremål, nyper sig, osv. osv. Slänger man bort allt man skär sig med, vilket är så gott som omöjligt eftersom att man kan använda det mesta. En "normal" människa ser en penna, en som skär sig ser något att göra sig illa med.

Inte för att dissa ditt råd eller något, haha. Det är en bra idé att slänga bort det, men det funkar tyvärr inte i längden.