Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 2126 ggr
Rebecka117
0

Jag tror att jag inte har några vänner längre..

I sommras så började jag bråka med min bästavän. Efter det började hon ha mycket kontakt med mina närmaste vänner(som också var henne vänner) för att förmodligen få över de på hennes sida. Jag kunde inte prata med dem för att jag var utomlands och kunde därmed inte prata med någon i Sverige eller så.

Och idag så var jag i skolan och insåg. Jag har inga nära vänner längre. Jag satt vid samma bord som några i min klass idag, men liksom ingen där pratade mig med. Personen som jag bråkar med har typ fått mina vänner att ogilla mig. Jag vill bara dö, försvinna. Vad ska jag göra? Det finns ingen annan som jag kan umgås med..

panini
0

Kan inte komma på något nu, tittar på Tv ;P

Styrkekramar <3

:holmgreen:
0

Prata med dem! Fråga om det har hänt något, berätta hur du känner. Man märker ganska fort om det faktiskt är så eller om man bara fått för sig något. Är det något tycker jag du ska fråga vad det är så ni kan reda ut det. Stämningen efter brukar alltid vara lite stel, men bättre det än att bli het utfryst!

Tjej drama har nog vi alla varit med om på något sätt!!

Syrkekramar till dig och lycka till! :)

Quenzi
0

Var med om nästan samma sak i våras, men som "tur" var så bytte den personen skola.

Men tror också att det hjälper om du pratar med dom. Försökte du komma igång med ett samtal eller försökte hänga med och prata? Om inte så borde du göra det. ;)

Styrkekramar!

PJUM

Rebecka117
0

Grejen är, att jag vill inte be om ursäkt till personen som jag bråkade med. Hon kallade mig falsk. Det säger man bara inte till någon.

Jag ska prata med mina närmaste vänner på Måndag när jag är tillbaka i skolan igen. Men ska jag göra något åt personen jag bråkar med?

Hon säger hela tiden saker som får mig att må dålig, säger att jag är en bitch, att jag har dåligt självförtroend mm..

:(

[Tilde]
0

Usch, det låter ungefär som det jag gick igenom på högstadiet. Rynkar på näsan Mådde skit, helt ensam och utstött från mina "vänner". Fast som tur är började jag umgås med några andra i klassen och rätt som det var så hade jag en ny bästa vän <3

Förhoppningsvis kan du prata med dina kompisar och bli sams och reda ut allt. :)

drika
0

Att folk ens väljer sida. I min värld finns inget som heter sida utan man kan vara vän med vem man vill utan att snacka skit och ska inte behöva höra skit om andra. Dock så vill människan ha andras gillande och går tyvärr efter nån som man tror är bra och ger en det. Fråga dig själv om du vill ha såna falska vänner?:)

Hälsningar

Fredrika

Rebecka117
0

#6 tack! :) Men ska jag fortfarande prata med personen jag bråkar med? :I

drika
0

Klart man kan hälsa på dem, ni känner ju ändå varandra:) Och vill ni sedan lösa det är det upp till er men man ska aldrig kalla en vän för ett fult ord, det är elakt. Ibland kan det vara bra om någon hjälper en att prata igenom en trdje person ifall det inte år at lösa men man ska heller inte glömma att man inte får vara för sur på saker för länge och det är bådas fel, aldrig bara en annans och det är viktigt att erkänna något om man vet att det är sant och framförallt, be om ursäkt och förlåta. Men bara om den här personen är värd det:) Lycka till

Hälsningar

Fredrika

Rebecka117
0

#8 Okej, tack! :)