Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 3383 ggr
panini
0

Känner..?

Vet inte hur man beskriver detta men, jkag mår bara gåligt!

Jag kan sitta rett upp och ner på en stol och bara börja gråta, gråter mig oftast till sömns, och nu när jag sitter och skriver detta så känner jag att tårarna börjas smyga sig fram! Vet inte varför, har aldrig hänt något dåligt i mitt li, förutom att jag blivit mobbad och mår bara skit i skolan. När jag är med mina kompisar i skolan vill jag bara dra där ifrån och vara för mig själv och gråta.. Mina djur brukar oftast trösta mig men sen så hjälper det inte mer, det bara kommer!

Allt händer av en anledning.. Tror inte det!

Kan inte förklara bättre, tips, vad som kan hjälpa utan att skapa en massa ärr, än de jag redan har?

//Johanna

PiganX
0

Jag förstår att det är jobbigt, och du har helt rätt i att man inte alltid behöver ha en anledning. Jag har ångest otroligt ofta, ibland för småsaker, större saker men även för "ingenting". Det bara kommer, och så sitter jag där med tårarna strömmandes. Jag har haft så i 4 år nu och psykologerna tar mig inte på allvar.

[_hsleiufhbtv]
0

Vet precis hur det är, är likadan för tillfället då jag också har ångest. Kan börja gråta "utan anledning" precis som du, och gråter mig till sömns. Inte varje dag längre dock, då jag är sjukt utsliten efter lång hemresa från gymnasiet, men ibland fortfarande. Vill du prata mer om det kan du självklart bara PMa mig!

drika
0

Mobbad är jobbigt och du bör prata med nån om det eller byta skola, du kanske kommer må jättebra utav det:)

Hälsningar

Fredrika

panini
0

#1 Presic inget tar en på allvar! Jag har ångest otroligt ofta och ingen förstår en :/

#2 Vad tråkigt! Det ska jag absolut om jag börjar att må sämre! :)

#3 Ska byta skola, om jag kommer in på den (Kunskap) för jag trivs inte alls på min skola. Jag blir typ "särbehandlad" och det är alltid jag som får skulden för allt, ringer ofta hem för ingenting, och lärarna ljuger för mig, mina kompisar och för min föräldrar! :/ Jag blir inte mobbad längre utan det har blivit värre, jag har börjat att mobba de som mobbad mig genom alla år, men som tur är har jag mina kompisar, men de fattar endån ingenting! :(

//Johanna

PiganX
0

#4 Ja, men för det ska man inte ge upp. Du bör uppsöka någon professionell som förstår just dig.

panini
0

#5 Tack! :D

Har i alla fall ett Tips! till alla där ute som mår dåligt, prata aldrig med en kurator om ni har det på eran skola! De gör bara så att man mår sämre och de säger bara emot en!

[_hsleiufhbtv]
2

#6 där har du dessvärre fel. Dra inte alla över en kam..

PiganX
2

#6 Du har kanske dåliga erfarenheter av den/de kuratorn/kuratorerna du pratat med, men det betyder inte att alla är det. Jag vet flera som har fått otroligt bra hjälp hos kuratorer.

panini
0

Många av mina vänner som går på andra skolor har i alla fall inte fått någon bra hjälp alls, utan har kommit ut därifrån och mått jättedåligt för det enda de säger är att det är ens eget fel osv! Och det är vänner till mig lite överallt på olika skolor som har berättat detta för mig, men det finns väll vissa som förstår en! :O

PiganX
2

#9 Jag har svårt att tro att du har många vänner som mått dåligt efter att de varit hos en kurator, om de gått där regelbundet under en längre tid. Och du kan inte grunda dina egna åsikter på andras erfarenheter, har du inte själv varit hos kuratorer, psykologer eller terapeuter så tycker jag inte ens att du ska yttra dig om dom.

För nej, alla är inte dåliga. Och nej, man ska inte sluta gå till kuratorer när man mår dåligt.

panini
0

Det är sant, många av min vänner har mått dåligt efterråt! Som min vän (Anna kallar vi henne!)  Anna var hos kuratorn för hon mår dåligt när hon är hos sin pappa och ville ha Tips, när hon kom ut så var hon jätteledsen och min bästakompis fick sitta och trösta henne, för kuratorn tyckte att det var henns fel att hon var så känslig. Och när jag har varit där för att jag har problem med svåra Tvångstankar, så ville hon inte ens prata om det, så jag tycker själv att Psykologer är bättre då de värkligen hjälper mig genom de svåraste tiderna, och jag har inte sagt att alla är dåliga, för många tar sitt jobb på allvar, men inte många av de skoler där min kompisar går på, då de inte har hjälpt de på ett bra sätt, men ni har kanske bra kuratorer som tex Lyssnar på en..

panini
0

Vi gör väll såhär då!:

Jag tycker att man ska på till Psykologer för jag tycker att de är bättre än Kuratorer, för jag tycker att Psykologer hjälper en på ett bättre sätt.

Det är vad jag tycker, men andra kan tycke precis vad de vill..