Gillar han mig?
Han skriver liksom på facebook till mig jämnt, tittar på mig i skolan och ler ofta, skrattar, sitter nästan jämnt med mig på bussen, frågade idag om jag ville följa med och köpa läsk på Coop med honom..
Sen så skulle en killkompis sätta sig bredvid honom i måndags. Han bara "Bort med dig, tjejer är bättre än du" … Och idag så skulle en annan killkompis sätta sig bredvid honom igen och då sa han "Platsen är reserverad!" och så skrattade han lätt och tittade på mig. Sen satte sig killkompisen bredvid honom ändå.
Hur som, brukar han alltid vilja sätta sig bredvid mig och idag ville han sitta bredvid mig på bilden, men då sa hans kompis/min granne att han skulle sitta bredvid honom istället. O.o
Tror ni att han gillar mig? Eller är det bara för att vara snäll nu när jag är ny i klassen? Han är ju inte sån mot någon annan.
Det kan mycket väl vara så att han är förtjust i dig, jag tycker det låter lite så
men om du vill veta till 100 % då är det ju bättre om du frågar honom.. om du inte vill det så kan du ju be om hans nr eller skriva med honom på FB och börja umgås mer med honom så kommer du nog märka om han är det. Tycker du om honom då? 
Jag tycker du ber om hans nummer, prata mer på fb och hitta på mer grejer med honom. Som #1 säger så märker man det ganska tydligt. Sen om du forfarande tror att han gillar dig så frågar du honom helt enkelt. :P
Fråga för guds skull inte, man ska inte visa sig för intresserad. Vänta och se, om ni börjar umgås och så kanske du kan fråga.
#3 Varför inte? Onödigt att leka svårfångad om båda är intresserade (han verkar ju intresserad efter vad TS berättat).
Ni kan ju umgås på fritiden och se vart det leder. :)
Det är iallafall det som alltid funkar för mig, man ska inte ge allt på en gång. Men självklart väljer ju TS själv hur hon ska göra. 
Jag tycker som #3 att du inte behöver fråga, men du behöver ju inte leka svårfångad för det. Umgås bara med honom, adda honom på fb o.s.v och se vart det leder 
Jag tycker också att #3 har rätt. Jag är för blyg för att fråga. Vi har liksom känt varandra i.. *räknar på fingrarna* .. 8 dagar O.o
Fast låt inte det avgöra, ibland går det fort. Man tycker ju att man ska ta det lugnt, men med facit i hand vet jag att det kan gå otroligt bra också även om det går fort fram. Men vänta med att fråga, för uppenbarligen verkar han ju iallafall vara intresserad. Du kan ju kolla om han har lust att umgås någon dag, och så ser du vart det leder? 
#8: Jo, men jag är lite blyg, för när jag liksom är med honom och hans vänner säger jag knappast inget, bara någon gång ibland.. Och sen skrattar han och jag mest.. Haha, åt vad vet jag inte, men vi bara ler och skrattar 

#9 Har han facebook då? 
#10: Ja, det har han. Han gillar allt jag skriver och alla mina bilder.. Sen chattar han ofta med mig och skriver till mig.
Problmeet är att jag har pojkvän :( Och jag har 'lovat' att jag ska älska honom föralltid, och min pojkvän säger att han inte kan leta utan mig.
#10 Kom ju på nu att du skrev det däruppe, att han ofta skriver på facebook. Förlåt, jag glömde helt bort! Det blir svårt att hålla reda på allt när man kommenterar i så många trådar, olika situationer med så många olika människor.
Men om du har pojkvän så borde du inte ens fundera på om den här andra killen tycker om dig. Har man pojkvän så håller man sig till honom, och kan man inte det så gör man slut. Man kan inte lova att man älskar någon föralltid, eftersom man aldrig vet vad som händer eller hur ens känslor kommer att förändras, helst inte när man är ung och håller på att upptäcka massor av saker och allt vad livet innebär.
#12: Skiljer ju 13 år på mig och min nuvarande pojkvän :( Men jag gillar inte o såra folk, så klarar inte att göra slut. Är rädd att jag ångrar mig.
#13 Oj, tretton år är ganska mycket. Säger inte att det inte kan funka, men det är rätt mycket. Hur gammal är du?
Om du inte vill vara tillsammans med honom så är du inte det. Men om du vill det, så håll dig till honom och fundera inte på andra killar. Det kanske inte alltid är enkelt att veta hur man känner, men du bör hålla dig till en kille. Och jag tycker inte att det känns som att du är så seriös med din nuvarande pojkvän med tanke på att du verkar vara intresserad av den andra killen.
#14: Jag bor liksom 100 mil ifrån min nuvarande pojkvän, klart man inte känner samma 'sug' efter honom, när han själv skiter i mig ibland, men kan vara underbar mot mig andra gången. Jag är nog mest bara förvirrad. 
Är 15.
#15 Och han är 28? Ja, klart det skulle kunna funka men eftersom du är tonåring och han börjar bli gammal, så befinner ni er på olika plan i livet (skulle jag kunna tänka mig). Du är på väg ut i livet, försöker klara grundskolan och håller på att lära dig att ta hand om dig själv, medans han kanske är mera inne på att skaffa barn, gifta sig och liknande. Nu har ju jag kanske inte rätt, man behöver inte vara så bara för att man är kring 30. Men ofta är det ju så, och då kan det bli svårt att få det att fungera, helst om förhållandet är på distans. Jag skulle inte vilja vara tillsammans med en 28åring.
Jag råder dig till att lämna din kille. Både för din skull, och för hans skull. För jag tror inte att en 28åring är vad du behöver, faktiskt.
#17: Hur går man vidare då? :/ Har stora problem att gå vidare sen.. :(
#18 Går vidare från vadå? Förhållandet efter att ni gjort slut?
#19: Precis!
#20 Håll dig sysselsatt, gör saker som får dig glad och var med människor du trivs med. Satsa på skolan, är ordentlig mat, motionera, träffa folk, och sen kanske du t.om vill börja flirta med andra killar. Jag kan inte säga exakt hur du ska kunna gå vidare, det är olika för alla. Jag behöver oftast sörja ett tag, och inte göra någonting alls. Efter 1-2 veckor kan jag ta itu med mig själv och börja göra saker. Men det är bäst om man kommer ut och gör saker så fort som möjligt.
#21: Problemet är att jag bara kommer tycka synd om honom, min pojkvän då :( Han har jämnt fått bli dumpad! :/
#22 Ja, men att ljuga för någon bara för att slippa såra personen är ju inte särskilt schyst. Ja, just nu kanske det känns bättre men inte sen när han väl får veta att du ljugit (för det lär han få veta med tiden, sanningen kommer alltid fram förr eller senare.)
#23: Jo.. Det är väl så! <3
#24 Ja, så är det. Så hur ska du göra nu, med allt det här?
#25: Jag älskar liksom min nuvarande pojkvän, väldigt mycket, men så gillar jag den här killen allt mer för var dag.. Så ska tänka på saken och se vad som blir rätt och fel. Jag vet att jag borde lämna pojkvännen nu med detsamma, men.. Sen kanske jag ångrar mig :( Har gjort slut med honom en gång innan och då fick jag knappast ingen kontakt med honom.
#26 Jag anser att man älskar en person när man inte har ögon för någon annan, när man vill dela sitt liv med personen, och litar på personen till 100%. Men eftersom du har intresse för någon annan och tvekar på om du ens orkar vara tillsammans med din pojkvän så låter det inte som att du älskar honom, även om känslorna säkert känns väldigt starka. Du kanske inte tror på det jag säger nu, men det kommer du göra senare.
Är man ärlig och gör det man borde så gör man rätt. Ljuger man och stannar bara för att slippa såra, då gör man fel.
Varför gjorde du slut med honom förra gången då?
#27: För att jag trodde att jag ville gå tillbaka till min kille som jag hade förra gången, men då hade vi inte varit tillsammans länge..
Jätteknepigt! POjkvännen skiter liksom i mig och skyller på att han har mycket på jobbet o göra så att han inte kan prata med mig, men sen kan han gå och se på innebandy. 

#28 Men då förstår jag inte varför du inte gör slut med honom. Han bryr sig ju ändå inte och då har du ingen anledning att tycka synd om honom. I min mening får han skylla sig själv! :)
#28 Är du säker på att han verkligen har känslor för dig då, när han gör så? Har ni pratat om det?
#29 & #30: Han säger att han älskar mig i alla fall. Skriver det var morgon och så säger han att han längtar efter mig.. Men ja… 
#31 Ord betyder ingenting, handling betyder allt. Visar han inte att han älskar dig så spelar det väl ingen roll om han säger det.
Håller med #27!
Du får också tänka på "actions speak louder than words". Även om han säger att han älskar dig, så betyder det inte så mycket om du inte känner det! Han måste visa det i handlingar och inte bara i ord.
Om du spanar på andra killar så verkar inte du älska honom kärleks-vis. När man har varit med en person tillräckligt länge så får man ju ett starkt band, men å andra sidan älskar man ju sin familj och kanske sina vänner. Det är möjligtvis på det sättet du älskar din pojkvän? Annars skulle du nog inte tänka så mycket på den andra killen.