Depression + blogg
Jag är en rätt så trasig tjej som så många andra tonråingar försöker komma på vem jag är.
Jag har en blogg där jag skriver om mitt självskadebeteende och om hur svårt det är att sluta, Om alla knasiga tankar jag har i huvudet som man egentligen inte borde säga högt, jag skriver massor av tips på hur man kan sluta med självskadebeteende och om vad som händer i mitt vardagliga liv. Hur mitt negativa tankesätt påverkar min vardag och hur lätt det är att komma in i dåliga vanor.
Jag skriver också om hur svårt jag har att kontrollera mina känslor och att allting bara flyger ut ur min mun eller påverkar mitt sätt att vara mot andra människor.
Jag uppdaterar också hur det går med själva arbetet att bli frisk. Jag går till bup, kurator och ska få gå på en slags utredning för en slags terapi snart. Så jag skriver om hur det är att prata med okända människor om hur man mår och varför det är så viktigt att göra något åt det.
Det är en slags dagbok för mig som jag hoppas kanske kan hjälpa andra att förstå eller få folk att känna sig mindre ensamma om de också känner som jag. Eller helt enkelt för nyfikna männsikor som inte upplevt liknande känslor eller varit i en liknande situation.
undrar ni något är det bara att fråga!
**!Trigger Warning!
Jag ska absolut läsa den!
Kram.
#1 ok! kram!
Länken funkar inte för mig, annars hade jag också läst.
pröva nu, http://wordshurt.blogg.se/
#4 nuså funkar det. Kommer följa!
#5 tack!
Har läst din blogg varje dag sen du skapade den, och du är verkligen jätteduktig på att blogga! (:
#7 tack, haha jag skriver ganska långa inlägg, jag är ganska dålig på att hålla allt kortfattat, men har man tråkigt kanske man orkar läsa allting.
#8 Ska följa din blogg! :)
Den är verkligen jättebra, och din blogg kan nog hjälpa mig jätte mycket, och du är otroligt stark bara du vill det! ;)
//Johanna
#9 tack!
hoppas också den kan hjälpa dig!