Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1534 ggr
[Ponnyflicka]
0

Olyckligt Kär

Jag har gillat, nej, trånat efter en kille som går i samma klass som mig i ETT helt jävla år. Om inte mer. Och grejjen är den att jag inte kan sluta gilla honom. Det GÅR bara inte. I vintras så var vi "På G" , jag vet att det låter töntigt men vad ska man skriva? Men sen blev det jullov och han brydde sig inte ens om mig när vi kom tillbaka till skolan sen efter jul. Nu är vi jättebra kompisar, men grejjen är den att han gillar/tycker om en annan tjej i klassen. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Att be mig säga som det är, är ingen idé jag har sagt att jag gillar honom minst tre gånger. Det tar faktiskt ganska mycket energi och mod. Samt självkänsla då han svarar att han bara vill att vi ska vara vänner.

SATSA eller GLÖMMA ?

Nali
3

jag tycker du ska låta honom vara så att säga. Jag förstår att det låter hemskt men om du har sagt till honom att du gillar han och han har svarat att han inte känner likadant så är det nog ingen mening att försöka mer. Om du följer efter honom och flörtar och har dig så finns det väldigt stor chans att han bara finner dig iritterande och kanske avslutar vänskapen med dig.

Tyvärr kan man bli olyckligt kär men man får försöka acceptera det på något sätt, gillar han dig inte så är det kanske bäst att gå vidare och försöka vara lycklig på ett annat sätt, vem vet någon ny kille kanske dyker upp snart ;)