Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1907 ggr
CupcakeGod
0

känner mig utanför :(

Så, så för 2 veckor sen började jag gymnasiet och just nu känner jag mig så otroligt utanför! Alla är trevliga och mår bra. Men liksom… Det är så här att INGEN lyssnar på pop/dance, och jag lyssnar typ bara på det.

Mina favoritartister är Jeffree Star, Britney Spears, Lady Gaga, Madonna, Beyoncé, Jedward, Nicki Minaj och Yaylor Swift. Sen har jag en kosntig klädstil. Min klädstil kan beskrivas som en blandning mellan Lady Gaga och Marilyn Monson. Saken är att alla andra lyssnar på rock, hårdrock och sånt skit och ibland känns det som att folk snackar skit om min så kallade "musikstil".

Jag anser att vad jag lyssnar på är bra musik. När t.ex dupstep var ritkgit populärt så lyssnade jag på pop eftersom jag avskyr dupstep, DnB, techno och så vidare.

Vad ska jag göra för att må bättre?

[silkesnosen]
0

Du ska börja med att sluta tänka på vad som är annorlunda med dig. Kanske kan du våga vara öppen och nyfiken på deras intressen. Det är ju inte så att man måste ha samma intressen som de man umgås med, du kan ju finna annat härligt med de personerna. Våga nytt!

[_hsleiufhbtv]
0

Jag började också gymnasiet för två veckor sedan, i princip alla i vår klass verkar helt olika varandra, blir väl så när det kommer folk från lite olika ställen och alla helt enkelt är olika. Går själv djurvård i Svalöv, och klassen är jättebra, men det är verkligen varierade människor eller vad man ska säga. Det finns jag tex, som är neutral och ganska tyst av mig, finns nån som klär sig med svarta stora kläder, nithalsband osv. Sen finns det ju alltid "fest"-folket. De något kaxigare tjejerna i detta fallet. Så alla är olika, du ska respekteras för den du är, dom för vilka dom är. Jag hittade kompisar första dagen (kom dit ensam utan att känna nån) och mina kompisar blev en som är som jag, en med nithalsband och sånt och en som är allmänt pratsjuk (tack och lov annars hade det blivit många pinsamma tystnader ^^). Så jag är ju eg bara lik en enda person i klassen. Alla är olika, det är bara att inse, och respektera. Tråkigt om dom i din klass inte gör det dock..

[Tilde]
0

Ska jag vara helt ärlig är jag i princip motsatsen till en av mina bästa vänner. Hon är extremt lugn och tillbakadragen, jag kan vara ganska "wohooo!". Hon klär sig alltid väldigt täckande, medan jag älskar korta shorts och tajta kläder, lol. Jag älskar skräckisar och hon hatar dem.

The list goes on… Men i stället för att fokusera på vad som skiljer oss åt, så tänker jag på vad vi har gemensamt, även om det inte är mycket. Vi båda älskar djur, vi gillar att ha djupa samtal och vi har ungefär samma moraliska värderingar. Tungan ute

Så måste du också göra! Hitta en person med liknande intressen, eller som bara gillar något som du också gillar, bortsätt från musiken. Starta ett samtal och så får du se om ni faktiskt kommer bra överrens! Du kommer nog bli förvånad över hur många du faktiskt har något gemensamt med :)

drika
0

De blir nog bättre snart men mycket folk som lyssnar på metal osv brukar säga nedlåtand eom annan musik, du får helt enkelt säga till dem att du inte uppskattar det och att du faktiskt inte säger skit om vad dem gillar:)

Hälsningar

Fredrika

AdelinaH
0

Skit it. Tycker jag.

Jag kände mig lite utanför förut, för alla gillar såndär ''populärmusik?'', och jag älskar kent och typ robyn. Men det gör jag inte längre, för det är så onödigt. Jag gillar vad jag gillar, de gillar vad de gillar.