Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5354 ggr
Mirjami-78
0

Småsyskon

Har ni några småsyskon och vad anser ni om dem?? Är det några som bara terrar er eller har ni ett bra förhållande sins i mellan er? Hur är det med stora syskon??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Stephanie
2

Jag är själv lillasyster, och vill väl själv påstå att jag inte har varit någon ruggigt hemsk lillasyster… Att vi bråkat i alla all, skulle jag inte säga beror på att jag är just lillasyster Tungan ute

På ett sätt tycker jag att småsyskon verkar ha det lite "jobbigare" ibland, eftersom många inte tänker på att de faktiskt är yngre, och alltså logiskt sett yngre i mentalitet osv. Ändå verkar många föräldrar jämföra sina barn direkt och anse att det yngre barnet "är så omoget, så skulle aldrig storasyster/storebror göra!". Det är ju lite dumt att ett yngre barn ska förväntas vara lika mogen som sina äldre syskon…

Sen finns det ju för- och nackdelar med att vara det äldre syskonet också självklart! Tungan ute Märker att vissa äldre syskon får agera nanny åt sina småsyskon ibland, vilket jag irriterar mig en del på. Det är inte dom som har valt att få syskon..! Sånt verkar resultera i en hel del bråk (tänk typ en 8-åring som ska hålla koll på sin 3-åriga lillebror eller liknande, som gjort för att misslyckas…) och föräldrarna verkar inte riktigt bry sig om vem de skäller på…

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Tussebus
0

Jag är storasyster. Minns att vi bråkade över de mest konstiga saker som en bit pappkartong o andra udda grejer… Vi bråkade väl inte mer än syskon gör för det mesta.. Däremot kunde jag känna en viss avundsjuka då det bara är ett år mellan mina yngre systrar så de hade alltid så kul tillsammans: hade samma vänner och gick på samma fester och så…

// Tussebus, Sajtvärdinna på HBT ifokus

"Amor vincit omnia et nos cedamus amori" - Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken

Branneli
0

Jag har en lillasyster. Henne har jag tjatat mej till. Min mamma skulle absolut inte skaffa fler barn, jag var besvärlig (under graviditet+förlossning+????).

Så när jag klagade över syrran, fick jag ALLTID höra; - Det är du som tjatat dej till henne !!!!!!!!!!!!!!!!!!

OskyldigObestämd

(Min yngsta har tjatat om en lillasyster……han får nöja sig med de yngre flick-kusinerna)

Jo, det skiljer 5 år på mej & syrran.

emms
0

Usch! Jag har 2 småsyskon och 2 större syskon! Snacka om jobbigt!

Mina 2 äldre syskon bråkar jag inte med längre. Vi höll på för ett tag sen men nu har det blivit bättre ;)

Men dem två mindre syskonen är jobbiga! Har en lillebror som är 7, han bråkar jag sällan med. Men med min lillasyster som är 9 bråkar jag med ganska ofta ;D. När vi var mindre så höll man ju på att bråka med varandra ganska mycket och mammas sambo, som är pappa till 7 och 9 åringen stog ju såklart på deras sida. Så såfort någon började bråka så var det alltid jag och min storebror som fick skulden.

Det som är bra med att inte vara mittenbarnet är att man har samma rättigheter som de två äldre. Man får lika mycket månadspeng (innan), man får vara ute lika länge ja och typ göra samma saker. Det som är bra att vara mittenbarnet på det andra sättet är att föräldrarna fortfarande ser en som mindre eller så och därför kan man få fler saker ;D Typ kläder och andra saker man behöver ;)

Emma

[Vargnatt-]
0

Jag har 5 äldre syskon och 1 lillebror, har aldrig varit några problem mellan oss, kanske är för att ålderskillnaden är ganska stor, jag är 21 och de äldre är alla över 30 nu och lillebror är 7 år :)

Alexandra-S
0

Jag har två småsyskon, fast min lillasyster bor hos min pappa, så henne träffar jag inte. Sen har jag en lillebror ocksåsom är snart 5, och han betyder verkligen jättemkt för mig. Även fast jag nästan bara är árg på han för han tar och förstör mina saker XD. Men han är verkligen en av dom bästa människorna i mitt liv.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

liiindaaah
0

har bara äldre syskon. fast bara en bor hemma. hon är 20 år (3 år äldre än mig) och är ändå inte mognare än en 5åring. hon är våldsam och ger mig en smäll om jag säger något som inte passar henne :p och är kaxig, dryg, uppkäftig all the time. ber man om något får man bara dryga svar. man förväntar ju sig något mognare av en 20 åring liksom.. xD

Ebba-A
0

Jag har två småsyskon, en bror på 11 och en syster på 9. Alltså är det två år mellan min bror och min syster och sen ytterligare två år mellan mig och min bror.

Ibland älskar jag dom och ibland tvärt om. Vi kan vara jättesnälla mot varandra ena stunden och slåss andra. Men oftast är dom bara störande.

Värd på Choklad iFokus

[GlittriGris]
0

har två stora syrror , minstingen är jag då trivs bra med , haha sno kläder från doms garderober är en av fördelarna skiljer ca 12 mellan oss, är sladdis Cool

[MiniPim]
0

Gammal tråd, men det spelar väll ingen roll. :)

Jag har en lillasyster, hon kan vara jättebesvärlig men på ett sätt är hon jättesnäll! Och vi gör det mesta tillsammans. ^^

[_hsleiufhbtv]
0

Jag kan också skriva, Har en lillebror, bråkar konstant med honom. Sen visar han aldrig någonsin respekt så tycker inte om honom. Visst han är en familjemedlem men inte mer än så :)

deleteduser
0

Är yngst av 3, har en bror som är 28 och en syster som är 16.

Jag skulle vilja påstå att jag har en bra relation med min bror trots att vi träffas ganska sällan. Systern däremot bråkar jag med 77475894 gånger om dagen.

:holmgreen:
0

Mitten barn här! Mwahahaa!
Nejdå, men jag är en as jobbig lillasyster, dock är jag inte elak, utan har bara lillasyster-syndromet.. xD

Som storasyster beter jag mig lite som - i´m the queen of the world and i´ve got the power.

Jag har en rätt så bra relation med mina syskon, dock bråkar jag och min 10åriga syster en hel del.

Min storebror och jag bråkar aldrig nu för tiden, den tiden är förbi. När vi var 11-13 år bråkade vi massor, nu är det mer småtjafs, brottning och driv, haha skojar inte :P Nu är jag 16 och han är 18. :)

[134643]
0

Jag är lillasyster, min bror är två år äldre än mig.

Många skulle säga att vi har en jättefin relation, för vi bråkar aldrig. Men det är bara för att vi inte är med varandra. Jag håller mig undan från han och hans kompisar, och han gör samma sak för mig. Visst, tvingas vi att vara tillsammans så funkar väl det, men det är inget vi gör friviligt :)

Quenzi
0

Är både lillasyster och storasyster, med mina storasystrar har jag en jättebra relation, men dom är ju ändå över 20 allihopa så  vet inte varför vi skulle bråka. :P

Men med min lillebror så är det kanske inte lika bra, han trackar alltid på mig och kallar mig ful och tjock och sånt och han gör lika dant med mamma, dessutom så har han överskottsenergi så det skulle räcka till minst 5 personer, måste alltid hålla på med något, men antar att det är så småsyskon är.

PJUM

[Tilde]
0

Jag har en lillebror. Han är en av mina bästa vänner <3 Vi brukar se film ihop, spela TV-spel och skrattar åt samma saker, osv. Jag är extremt beskyddande och ser honom som min lilla gullegris Kyss Fast ja, han fyller ju 19 år i oktober, så han är ju inte speciellt liten längre! xD

Har även en storasyster, men ibland känns hon mer som en lillasyster då det alltid är hon som kommer till mig för att få råd och hjälp. Vi är varandras motsatser, i princip, men även vi är som bästa vänner :)

Jag älskar mina syskon! ♥

Peak303
0

Jag är näst äldst av 5 syskon. Glad

Har min storasyster på 22 som är helsyster och 3 halvbrödrar på 15, 11 och en på snart 2 månader. När jag var mindre bråkade jag väldigt ofta med min storasyster men inte längre då hon flyttat hemmeifrån.

Med min 15 åriga bror bråkar jag nästan dagligen med. Min bror på 11 bor hos pappa så träffas otroligt sällan. Och min bror på ngn månad är ju lite svårt att bråka med Flört

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Cazzos
0

Jag har en lillasyster på 2-3 år som jag bara sett på bussen. Blir så sjukt ledsen när jag tänker på det…

bambiiii
0

Åh jag är minst1!!!! WOHHOOO! skulle aldrig klara av barn! usch :(

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

[MiniPim]
1

#19 barn är awesome… xD
jag vill ha barn, men man måste gå igenom så mycket som jag inte vill. först att ha sex, sen föda barnet och sen uppfostra det.. hahaha usch :p

Fridaaaa
1

Har 2 småsyskon :D

#19 Varför är det usch med barn?!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bambiiii
0

21# hAHAHa jag vet faktist inte, bara tjatiga, har oxå varit det men aja

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Fridaaaa
0

#22 Äh det gör ju tonåringar  och vuxna med ;)

bambiiii
0

23# Men deras skrik är AHHHHHHHHHHHHHH! gillar bara inte de xD

Fridaaaa
0

#24 haha :)