Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: sex-och-samlevnad
Läst 13239 ggr
axel98
1

Vad göra på dejt 13 år?

Tjao :) Behöver verkligen tips på vad man kan göra på en dejt när man är 13? Kom gärna med andra tips också ;) Och hur gör ni när ni ska fråga ut någon på dejt? Jag är ju världens mes när det gäller sånt här:/ vågar verkligen inte :( (Har aldrig varit så tuff när det gäller sånna här grejer.. Har varit ihop två gånger i hela mitt liv :P) Mitt problem e att jag inte är så självsäker för t.ex i skolan så har många tjejer visat "intresse" och alla polare är avis men jag vågar liksom inte D: Taack //Axel

Hanna
5

Jag har faktiskt aldrig varit på dejt. Så vet inte riktigt vad det innebär. x)

Men något man kan göra är att se film, ha helgmys eller bara träffas och umgås. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

sowhatever
0

man kan gå på bio tillsammans :) har sj gjort det (dubbeldejt) och det var jätte roligt :D men då var det jag, en kille, min bästa vän & hennes kille ;D

Love-
1

tycker inte att du ska gå ut redan du är bara 13 år och är bara ett barn än vänta lite med det minst 2-3år till

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

sowhatever
1

#3 de flesta går på dejt vid 13 års åldern? jag är 12, snart 13 och jag har gått på en dejt, men då var ju min bästa vän med och hennes kille ;)

sowhatever
3

bara fråga henne "skulle du vilja gå på bio med mig någon dag ?" var inte feg.. de kmr inte precis ta det dåligt ? det kmr snarare bli väldigt glada.

Love-
1

#4 tycker det är för ugnt ä ändå man är bara ett barn vid den ålder och vrf ska  man växa upp så snabbt var barn och njut av det så länge det vara

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/

sowhatever
2

#6 aa.. men det kan ju vara kul att gå på dejt med någon man gillar, så vrf skulle man inte kunna göra det ?

Love-
0

#7 som jag sa innan jag tycker personen är för ung vrf rusa fram i livet? när man är i den ålder är man bara ett barn och bör då leva som ett

Denna kommentar har tagits bort.
gaabriellaaa
3

#4 de flesta går inte alls på dejt vid 13 års ålder.

oh-la
12

jag förstår inte varför man inte kan gå på dejt när man är 13? flera 13-åringar har ganska länge varit intresserade av andra personer i sin omgivning, varit kära och kanske haft sin första pojk/flickvän. en dejt för en 13-åringen behöver ju inte innebära samma sak som en dejt när man är 20. jag hade varit både på dejt och haft pojkvänner när jag var 13. dejten innebar iofs att vi gick ner till havet och badade och solade, men det var likväl någon form av dejt. när man är 13 kan man inte längre säga att alla är barn, många har kommit i puberteten, man är ung tonåring, många har börjar intressera sig för kärlek. det innebär inte att man rusar fram i livet, en tonåring är en tonåring och även om inte alla kan relatera (vissa utvecklas tidigt och andra senare. vissa leker fortfarande vid 13 medan andra har börjat intressera sig för annat) till just TS. en dejt är oskyldig, så varför ska man få moralpanik över det?

Love-
2

Jag skriver bara vad JAG tycker och jag fattar inte varför ni frågar mig "varför skulle man inte kunna dejat när man är 13" och jag har skrivit det så många gånger och skriver det för sista gången nu NÄR MAN ÄR 13 ÅR ÄR MAN BARA ETT BARN ÄN OCH MAN SKA INTE RUSA FRAM I LIVET NJUT AV ATT VARA ETT BARN, MAN ÄR BARA BARN EN LITEN TID I SITT LIV SÅ NJUT AV DET

Sen är det skilnad på att dejta och att umgås jag har aldrig sagt att dem ej får umgås

Sen att dem flesta som är 13 skulle gå på dejt är verkligen inte sant och att du redan i 13 års ålder har haft två förhållande låter inte särskilt bra iheller, ta det lugnt och njut av att vara ett barn, när jag vara 13år hade jag aldrig haft en kille iaf inte som man kan räkna som ett förhållande jag skaffade min första kille när jag var 16år, vilket är en mycket bättre ålder då man är mer vuxen och beter sig på ett annats sätt så åter igen ta det lugnt vänta 2-3år till njut av att vara bran för snart är den tiden slut.

oh-la
2

#12 varför skulle det inte vara bra att ha haft ett par förhållanen redan vid 13? bara för den sakens skull innebär ju inte det att man går hela vägen och ligger med personen? bara för att vissa inte va mogna för det när de var 13 innebär ju inte det att alla inte är det? vissa blir inte redo för det förrän vid 15-16 (och senare också för den delen) och andra blir det tidigare. jag hade också haft ett pa pojkvänner vid 13 och det blev folk av mig också. jag ångrar det inte det minsta och var förbi "barn-åldern". inget hade kunnat hålla kvar mig i lek tills jag var 15-16.

[Tovab]
0

Haha ingen aning. Dejtade ingenting när jag var 13. Hade bara en massa killkompisar vid den åldern (:

Love-
3

Jag tänker inte prata mer om detta jag har sagt vad JAG tycker och jag tänker inte ändra på det snälla skriv inte mer om eller till mig kommer inte läsa denna tråden mer hejdå

kaaniin
4

Att se på film är ett bra förslag. ;)  

Sen måste jag bara skriva också att jag håller med oh-la. De flesta har ju varit kära/ihop med personer när de är tretton, och en dejt i den åldern kan ju innebära då att man bara umgås. Vad skulle det vara för fel med det?

sowhatever
1

#16 ELR HUR ! :D

Wand
2

"Varit ihop två gånger i hela mitt liv" jadu, när du är 13 så är det väldigt mycket ska du veta, så det är ju inget att skämmas över. Jag har haft två partners i hela mitt liv och jag är 18. Flört

Jag har faktiskt aldrig varit på dejt, jag tror att hela situationen skulle kännas för olustig för mig. Men några tips är väl att gå på bio, äta någonstans(något enklare ställe tror jag så att det kan bli mer avslappnat), ta en promenad, osv. Låt fantasin flöda!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

kaaniin
1

Och jag är 13 och har aldrig varit ihop med någon.. ;)

iKevin
1

Tycker 2 st är rätt så lite xD

[Tilde]
2

Ni kan ju alltid hyra film och titta på.. Hemmafilm är mycket bättre än bio eftersom man kan sitta och prata och kommentera filmen och på så sätt lära känna varandra bättre. På bio måste man ju vara tyst. Tungan ute

Annars kanske ni kan spela någon sport, typ badminton, basket, eller varför inte paintball? ;) Det vore ju också kul med någon slags marknad eller tivoli, om det finns i närheten.

:holmgreen:
1

Jag och en kompis blev frågade att köra laserdome och det blev som en dubbeldejt, själva dejtgrejen är inte riktigt min grej, men det var kul och efteråt satt vi och snackade på ett café. :)

[MiniPim]
1

Hyr en film eller bara prata, gör något gott ni kan äta tillsammans.. Eller gå på bio! 
Jag vet inte, mina kompisar som ''dejtar'' vågar ens inte prata med varandra och själv så lever jag livet ensam, haha :P

Arinya
1

Bio är ju så himla lamt. Man pratar inte och kollar inte på varandra eller något.

Clariiz
4

#24; Dock så kan en film på bio vara guld värd om man är blyga båda två, om man bakar in något annat också.
Första dejten jag var på med min nuvarande pojkvän var bowling, middag och bio. Då blev det som ett mysigt avslut att bara få sitta nära efter att ha varit så nervös hela dagen.
På dejt nummer två började vi med att gå på bio och gick sedan runt i stan i ett par timmar och bara pratade. Även då var det perfekt att vi sett filmen då vi hade något att prata om innan vi lyckades slappna av och samtalet började flyta av sig själv.

Så bara bio tycker jag inte är någon höjdare, men bio + något mer tycker jag är riktigt bra! Dessutom ger det ju en bra chans att t.ex. hålla hand eller lägga huvudet mot en axel ;)

När man är 13 ska dejtandet vara på kul och helt utan krav. Så antingen tycker jag man ska hitta på något roligt t.ex, åka och bada, bowla, gå på konsert eller åka till ett nöjesfält. Eller bara ta en fika på ett café piknik i parken som en barnvänligare version till en middag på en fin resturang :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Arinya
1

#25 Ja bio+något annat kanske men bara bio sen, " Aah, jjo men den va bra, hejdå"

Man kan börja med bio tidigt sen kan man ju göra nåt annat för då har man mnåt att prata om, håller med.

[EllenAlicia]
1

jag tycker inte att aman e ett barn när man e 13. :) man är ju tonåring treTON(åring) ientligen är man ju barn till 18 men ;) gick på¨min första (dubbel)dejt när jag var 11 och vi gick på bio.

man vill inte leka saker som et barn längre (oftast)

Juliaskaniner
1

Filmmys, eller typ bio :)
sen har vi väll hittat på nått roligt bara nån gång ^^

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

iKevin
2

#27 Your grammar is shit..

mejamylove
4

#29 LoL :P

[EllenAlicia]
2

#29 you are shit! och föresten tänker jag inte på hur jag tavar på datan då jag bara ''snabbskriver'' och då kan det lätt bli fel

Eldlilja
2

Jag har själv bara haft ett riktigt förhållande med en kille, då var jag väl 11-12 tror jag. Och jag tycker feinitivt att man kan dejta och ha ett förhållande vid 13 års ålder. Det är ju inte så att man plötsligt "växer upp" bara för att man varit på sin första dejt. Att sluta vara barn handlar om mogenhet, barnkänsla och ens egen känsla i sig själv, inte att man varit på sin första dejt eller ej ;)! Själv är jag drygt 15 och har ingen kille, är inte intresserad av någon heller. Men det känner jag inte påverkar om jag är barn eller ej, barn hade jag varit även om jag varit i ett förhållande ^^!

Och man kan ju göra vad som helst på en dejt nästan :)! Gör bara något som man känner sig trygg i eller tycker är roligt, försök att slappna av och försök få igång ett trevligt samtal, har det hållit på en stund brukar det flyta på av sig själv till sist.

[Wera]
0

leka i sandlådan kanske

skoja :) när jag var 13 kände jag inte någon alls som "dejta" eller så… de var "tillsammans" men de såg knappt varandra i ögonen haha. Och bara "varit tillsammans med två" när du bara är 13 är väl inte lite… jag var inte tsm med någon för än jag var 16 (är fortfarande tsm med samma person, är snart 19)

Gå på bio om du inte vågar så mkt, då är det inget fel med att vara tyst, kanske kan hålla hand… efteråt kan man börja snacka om filmen sen flyter det på.