Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1905 ggr
Lavèn
0

Nej :(

Hej,

fick en klump i magen nu!

Fy feen!

Min mor skulle åka och hämta systrana i en annan stad då ena var där med kompisar och andra skulle komma hem och hälsa på!

Nu hörde jag att mobilen till min far ringde, han svara och jag lyssnade uppifrån mitt rum, jag för stod att det hade hänt något för pappa sa att han skulle åka med en gång!

Jag gick ner och han berätta att mor hade kört på en älg men att hon klara sig fast bilen var helt trasigjag fråga hur det hade gått med systrana och det visa sig att hon inte hade kommit fram.

Även om det gick bra så börja tankarna virvla och jag tänkte om jag hade följt med hade vi kanske sett älgen och det hade inte hänt, sen kom jag på hon kunde ha dött och fan vad depp jag hade blivit då!

Jag håller tummarna för att allt gick bra!

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

:holmgreen:
0

Oj o.O

Skönt att det verkade som det gick bra med din mamma i alla fall! Du kan inte göra något nu, och det är ju inte säkert att ni hade sett älgen om du hängt med.

Hon överlevde! Se det så!

Lavèn
0

Aaa hon ringde nyss och det var tur att jag inte var med för den hade sprungit in i på den sidan jag skulle ha suttit!

Och polisen kom precic efter att hon hade kört in i den, så nu när jag vet att allt är bra med henne så mår jag bättre :)

Fast vart lite skakis där ett tag!

panini
0

Herregud vad hemskt!

Vad bra att din mamma klarade sig! :) Ja då var det tur att du inte var med! då hade det  nog inte gått så bra..

Hur gick det med Älgen! :O

Jag förstår att u har känt dig så!

Styrkekramar till dig och din mamma + älgis! <3

nottheonly
0

Ursh jag förstår paniken du måste ha fått, min bror blev påkörd för några år sedan och innan man vet hur det har gått så blir man ju helt förstörd.. Men vilken tur att det gick bra för din mamma! Glad

Smullis
1

Bra att det gick bra för din mor, men hur blev det med älgen?

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Ratzo
1

Nej stackars älg :-(

I can't drown my demons, they know how to swim.

Lavèn
0

Min mor hade inte en skråma när hon kom hem :)

Jag vet inte riktig hur det gick med älgen men förhoppnings vis så hitta de honom så han slippr lida dåä han antagligen vart så kraftit skadad av smällen!

Smullis
0

#7 :( RIP älgen.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Ratzo
0

#7 Stackars lilla älg får lida bara för att din morsa inte kör ordentligt Gråter

viktoria91
1

#9 Det är svårt att upptäcka älgarna i vägkanter innan dem kliver ut i vägen. Dem springer fort och bilen har en viss stoppsträcka så det tar tid att stanna en bil. Man kan köra hur lugnt som helst och ändå få en älg på motorhuven.

Ratzo
0

#10, ''Även om det gick bra så börja tankarna virvla och jag tänkte om jag hade följt med hade vi kanske sett älgen och det hade inte hänt''

Det tolkade jag som att hans morsa kör klantigt.

nottheonly
2

#9 Vilken onödig kommentar! du vet inte alls vad som hände. Det kan hända vem som helst, trots att man kör lungt. Så jag förstår inte alls vad du fick ut av att skriva en sån kommentar.

Lavèn
0

#9/11 Jag kan lova att min mamma kör odentligt, Där den sprang ut kör hon alltid extra lungt där det hände för att hon har sett älgar där!

Och nu med jag vet att den sprang in i sidan så vet jag att jag inte hade sett den!

Jag tycker själv jätte synd om älgen men är glad att det var några som stack ut och leta efter den på en gång så att den inte skulle lida!

Fridaaaa
1

Oj då! Att köra på älg är bland det värsta man kan göra som bilförare. Hon ska vara glad att hon klarade sig :/

#9 Märks att du inte har körkort! Det spelar ingen roll om man håller hastighet eller inte, huxflux är älgen eller råddjuret där och då hinner man inte bromsa. Det är inget man kan sätta sig in i förrän man har körkort och kört ett bra tag, har själv haft körkort i 2½ år nu, och jag kör alltid med väldigt bra uppsikt osv men varit skitnära att köra på råddjur, älg och räv och det handlar itne om att jag är dålig bilförare. Vilda djur ÄR Snabba ut på vägen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.