Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4753 ggr
BusBella
0

Skönhetsideal

Ska skriva en artikel om skönhetsideal, vad skönhet är osv och tänkte höra med er vad ni tycker. Kopiera och fyll i.

Ålder: 0-13, 13-20, 20-30, 30-40, 40-50 eller 50-plus.

Kön: Tjej/Kille

Sexualitet: Bi/Homo/Hetero

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20, 20-30, 30-40, 40-50 eller 50-plus.

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende?

Vad ska en tjej/kille ha för form?

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig?

Är utseendet viktigt?

Vad betyder skönhet för dig?

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Anonym
Anonym
0

Ålder: 20-30,

Kön: Tjej

Sexualitet: Hetero

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 20-30,

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Ärliga ögon

Vad ska en tjej/kille ha för form? Form?

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Ja, det är genom vårt utseende som vi presenterar oss själva.

Är utseendet viktigt?Ja

Att vara vacker innfrån och ut

jeessiikaa
0

Ålder: 13-20

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20 & 20-30

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Fina ögon och fins leende.

Vad ska en tjej/kille ha för form? Spelar ingen roll

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Ja, iaf hur man klär sig.

Är utseendet viktigt? Ja.

Vad betyder skönhet för dig? som #1 skrev (tycker det passar hehe) att vara vacker innifrån och ut :)

:holmgreen:
0

Ålder: 0-13, 13-20, 20-30, 30-40, 40-50 eller 50-plus.

Sexualitet: Hetro

I vilken ålder kille/tjej snyggast? Beror helt på! Vet faktiskt inte vad jag ska svara.. Men just nu är det ju 13-20. (Dock tycker jag att frågan är lite dåligt ställd. Jag lär ju inte tycka att 13-20 åringar är snyggast när jag är 40. Haha det är ju bara creepy..) Men jag antar att du menar vad jag tycker nu ;)

**Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende?
**Vet inte.. inte mycket.

**Vad ska en tjej/kille ha för form?
**Spelar ingen stor roll. Men gärna inte överdrivet muskler och inte bara skinn och ben. Nåt mellanting xD

**Är det viktigt hur man klär/sminkar sig?
**Inte jätte viktigt, men lite. Man behöver ju inte klä sig helt sunkigt om man faktiskt kan fixa till sig lite. Vet inte hur jag ska förklara..men ja..

**Är utseendet viktigt?
**Ja och nej. För min del blir killen mer attraktiv om han tar hand om sig själv, så som fixar till håret lite osv. Dock inte överdrivet! Insidan brukar kunna väga upp utseendet i många fall.

**Vad betyder skönhet för dig?
**Hm…?? Bra fråga…

[Tilde]
1

Ska man skriva om det motsatta könet, samma kön som man själv, eller båda två?

BusBella
0

#4 Hetero tjejer ska skriva om män, bi ska skriva om båda osv.

Har lagt till en ny fråga som ni som redan svarat gärna får svara på.

Mind your language.

/Emma

Anonym
Anonym
0

Är ju bättre om folk kaan gilla sig så som dom faktiskt ser ut. Har man däremot varit med om en olycka eller föds med något fel så kan jag tycka att det är bra.

[Tilde]
0

Ålder: 20-30

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 20-30

**Manlig kropp, alltså inte tanig eller tjock, utan ganska muskulös, bredaxlad, osv. Ögonen ska vara fina och utstråla positivitet och snällhet. Ett fint leende är aldrig fel. Flört Sen är det viktigt med manliga händer, alltså inte små och smala.

**Vad ska en tjej/kille ha för form?
**Bredaxlad, normalvikt. Säger inte nej till mycket muskler, haha

**Ja! Jag skulle inte vilja dejta en kille som klär sig som en uteliggare eller som om han spelar för det andra laget. Kläderna säger mycket om hur man är som person och hur man ser sig själv.

**Är utseendet viktigt?
**Det är inte det viktigaste, men det är viktigt, ja. Man kan inte vara tillsammans med en person man inte är attraherad av - då är man ju bara vänner.

**Ett samspel mellan insida och utsida. Man kan inte vara vacker om man inte har en vacker personlighet. Insidan speglas på utsidan, så om man är elak och självisk blir man automatisk fulare på utsidan. Skönhet är att man tar hand om sig, både utseendemässigt och sin person. Positivitet, livsglädje och välvilja är några av nyckelorden.

**Är skönhetsoperationer bra eller dåliga?
**Bra. Är man missnöjd med något, varför inte göra något åt det? Om man mår riktigt dåligt över t.ex. sina bröst, då har man rätt att ändra dem så man kan må bättre med sig själv. Vissa människor tänker "det här känns inte som jag" om en viss kroppsdel - och så ska det inte vara! Så länge man inte opererar sig för opererandets skull, då är det ok. Sen får man också tänka på att vissa människor är födda med missbildningar och att fixa till dem är också skönhetsoperationer.

Anonym
Anonym
0

Sexualitet: Bi

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 20-30

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Hur håret ser ut, ögonen och näsan. Typ. Kommer inte på något mer just nu.

Vad ska en tjej/kille ha för form? Smal, vältränad (killar).

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Ja.

Är utseendet viktigt? Ja, om jag ska vara ärlig.

Vad betyder skönhet för dig? Att man ser bra ut.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Dåliga, med tanke på att jag inte stödjer djurförsök. Hade det vart utan djurförsök hade det väl vart helt okej.

PiganX
0

I vilken ålder är killen/tjejen snyggast? Jag är ju själv 15 år, så då kollar jag ju självklart in killar i min egen ålder, dvs 15-20 årsåldern. Men jag kan inte sätta nån gräns på när man börjar vara snygg, eller slutar vara snygg. En 20årig kille kan vara minst lika snygg som en 40åring. Jag tycker inte att man ska sätta någon gräns alls.

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Jag skulle vilja omformulera frågan, för det finns ingenting som är speciellt viktigt för mig med någon annans utseende. Jag kan istället berätta vad jag tycker är snyggt, och det är tatueringar och piercingar. Jag tycker inte att det är viktigt att en kille har det, jag tycker som sagt att det snarare är väldigt snyggt.

Vad ska en tjej/kille ha för form? Vadå "ska"? Det kan jag inte svara på. Jag kan inte säga att jag skulle bli mer kär i en vältränad, muskulös kille än i en lite mullig kille. Jag tycker inte att det spelar särskilt stor roll, så länge killen i sig trivs med sig själv och inte lider av sig övervikt eller att han är undernärd. Lagom är bäst.

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Det beror på hur frågan är menad. Klart det är viktigt, men frågan är ju för vem det är viktigt. Är det för andras skull, eller för ens egen skull? Oavsett om man är tjej eller kille ska man klä sig och sminka sig för sin egen skull, inte för att andra ska vara nöjda och glada. Jag skulle aldrig be någon att ändra sin stil för min skull, och skulle heller aldrig ändra mitt utseende för någon annan.

Är utseendet viktigt? Det är ju samma sak med det här som med frågan ovan, eftersom klädseln och sminket handlar om utseendet.

Vad betyder skönhet för dig? Att man trivs med sig själv och hur man ser ut.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Vill man absolut ändra på något man vantrivs med är de ju bra. Men vissa missbrukar det och ändrar alldeles för mycket, det blir deras sätt att hantera hur mycket de vantrivs med sin kropp. Istället bör man sikta mer på att lära sig att älska sig själv, istället för att ändra sig själv. Dåligt självförtroende bygger ju ofta på att man är rädd för vad andra ska tycka om hur man ser ut t.ex. Och jag tycker inte att man ska ändra sig alltför mycket för andra. Så, som sagt; till en viss del är det helt ok, men det finns absolut en gräns.

:holmgreen:
0

Är skönhetsopertioner bra eller dåliga? Tycker också att om man absolut vill ändra på något man vantrivs med så är det okej, men man behöver inte missbruka möjligheten att operera sig genom att göra 1 000 000 skönhets operationer. Dock tycker jag inte att det är okej när folk opererar magsäcken/fettsugning osv av statens pengar. De får skylla sig själva att de är tjocka och varför ska staten betala det? De har ju satt sig i sitsen själva/deras föräldrar har satt dem i den sitsen, det är inte mitt problem och då ska väll inte våra skattepengar gå till att de ska gå ner i vikt.  Nej benstommen påverkar inte hur mycket kroppsfett man har. Så Kraftig benstomme myten fungerar inte som argument.

1998tjej
0

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20, 20-30

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Leendet och ögonen

Vad ska en tjej/kille ha för form? Man ska ju inget, man ser ut som man gör, vissa är spinkiga och vissa är kurviga. Men jag tycker att vätränade killar är snyggt. Armar med mycket muskler och six pack, eheh.

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Hur man klär sig iallfall, man får ju ett första intryck, där ingår både kläder och smink. Jag gillar att gå i lite maskara och ibland foundation. Jag klär mig trendigt men vardagligt typ.

Är utseendet viktigt? Ja, ganska, men det är insidan som räknas.

Vad betyder skönhet för dig? Som #1 sa, att vara vacker inifrån och ut.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Dåliga för det mesta

PiganX
1

#11 "Hur man klär sig iallfall, man får ju ett första intryck, där ingår både kläder och smink."

Så du menar att om man inte har kläder som enligt dig är snygga, eller sminkat sig på rätt sätt, så får du ett dåligt första intryck av personen? (kille som tjej)

[WickedAlly]
0

Ålder: 20-30

Sexualitet: Homo

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20, 20-30, 30-40,

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Att hon trivs med sig själv och själv tycker att hon är snygg. Självförtroende i lagom mängd är hett.

Vad ska en tjej/kille ha för form? Om du syftar på kroppsform så gillar jag smala tjejer mest men jag har även varit attraherad av rundare damer.

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Inte så länge man ser någorlunda vårdad ut.

Är utseendet viktigt? Jupp, ser inte att ett förhållande där jag inte är fysiskt attraherad av personen skulle fungera så då är väl det viktigt.

Vad betyder skönhet för dig? Hälsa/välmående och en dos självförtroende.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Bra, fast det är mindre bra att det blivit hysteri kring det. Jag skulle kunna göra en, men avstår dock för att jag så lätt blir beroende av saker och det är väl därför det just blivit så hypat. Folk klarar inte att sluta och då är det inte fint längre. Men om någon verkligen hatar sina bröst så tycker jag att plastikoperationer är bra om personen i fråga kan må bra och trivas med sig själv sen.

1998tjej
1

12 nej, absolut inte. Jag gillar inte att döma personer på förhand, men man kan få intryck av en person av klädstil och mängd smink osv.

PiganX
0

#14 Hur menar du då? För det är ju precis det du säger, att man får ett annorlunda intryck om man klär sig på olika sätt. Förklara gärna hur du menar.

1998tjej
0

#15 Tycker det är ganska svårt at formulera i skrivande text, men det är något jag tycker. Nästintill alla tror jag får ett första intryck av personer, även jag. Inget illa, man är väl bara uppmärksam.

PiganX
0

#16 Ja, jag får också ett första intryck av folk, det får väl de flesta. Men jag får ett intryck av hur personen beter sig, det angår väl inte mig hur personen klär sig, sminkar sig eller fixar håret, och det har absolut ingen betydelse heller. Det som avgör är helt enkelt hur personen beter sig.

[Tilde]
0

#17 Tror hon delvis syftar på att om en tjej/kille t.ex. ser ut som världens fjortis så dömer man henne/honom efter det (även om h*n kanske inte riktigt beter sig så). :/ Det är naturligt att vilja placera folk i olika kategorier.

1998tjej
0

#17 Jag tycker inte du ska bli sur på mig för att jag har en annan vana än dig, jag får intryck av folk, och har alltid haft, punkt slut. Och det är precis som #18 säger! :)

PiganX
0

#18 Så om man har blont hår med mycket volym, pushar brösten och bär lösögonfransar, då har andra rätt att döma en, och lägga stämpeln "fjortis"? Jag skulle vilja säga att fjortisfasoner är ett beteende, och inte ett utseende (även om det blivit så). Och nej, det är inte naturligt att vilja göra det. Vi föds inte med viljan att kategorisera och döma andra människor - vi växer upp i det här sjuka samhället och lär oss att det är så man ska göra, hur ologiskt det än är att döma någon för utseendet.

#19 Jag är inte sur på dig för att du resonerar annorlunda, jag ville bara dela med mig av mina åsikter och kanske försöka få dig att förstå hur jag tänker. Glad

1998tjej
0

#20 okej, men jag dömer inte personer så som du tror, jag får ett intryck av helheten, både utseende och beteende

Quenzi
0

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20, 20-30, (tycker båda dom)

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Att inte vara ful antar jag. XD Haha, nä men inte för mycker hår, varken på huvudet, ansiktet eller resten av kroppen. Och sen inte blond med solbränna. Gärna mörkhårig.

Vad ska en tjej/kille ha för form? Inte väga för mycket, varken i fett eller muskler.

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? Så länge det är kläder så spelar det inte så stor roll, förutom man ska typ på fest.

Är utseendet viktigt? Det är det väll. Fast det är ju viktigt att den personen är snäll oxå.

Vad betyder skönhet för dig? Det som #1 sa.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Oftast dåliga.

PJUM

[Tilde]
1

#20 Jag tycker också att det är ett beteende och inte ett utseende, men jo, faktiskt är vi födda med viljan att kategorisera (det lär man sig i psykologin på gymnasiet Flört). Om vi inte la in människor i olika grupper skulle det bli kaos i vår hjärna. Vi behöver kategoriera för att hålla förståndet, så att säga.

MEN att kategoriserea utan att döma är det inget fel på; "Hmm hon tillhör nog den gruppen då hon har svartfärgat hår, massa kajal och går i svarta kläder, men jag känner henne inte, så jag vet inte hur hon är som person". Varför har man en personlig stil om man inte vill att folk ska märka den? Glad Det skadar inte att ha tankar.

Jag har ett flertal gånger blivit kallad bimbo, Barbie och fjortis, då jag är blond och älskar snygga och tajta kläder (det är inte det enda jag har på mig, men tydligen får man inte det alls). Jag använder knappt smink, men folk bryr sig tydligen inte om det. Att folk tänker så men håller för sig själva har jag inget problem med. Men att säga "bimbo" eller nått till mig är något jag skrattar åt, för jag vet ju hur jag är som person och de känner mig inte! :P

PiganX
0

#23 Äntligen, där kom det! Det är ju precis det jag menar, att man inte ska döma andra. Att lägga in människor i olika kategorier som "de svarthåriga", "de blonda" etc är ju inte kränkande. Tyvärr är det ju många som tycker och tänker illa om andra automatiskt, och vissa har ett sjukligt behov av att försöka trycka ner. Och det är det som måste bort.

Har också blivit kallad en hel del olika saker. Varför skulle man inte få ha på sig tajta kläder om man vill det? Jag brukar också ha det, jag hade det oftare förut men det händer då och då nu också. Min poäng är som sagt inte att man inte får fixa sig, eller vara fin. Min poäng är att man inte har rätt att döma någon annan, eller kommentera någon annan högt. I huvudet får man ju säga vad man vill, ingen som hör det ju.

Tror du förstår hur jag menar. Glad

[Tilde]
0

#24 Ja, nej men jag håller med dig om att man inte ska döma folk för hur de ser ut. Visst kan man kategorisera, det gör alla skulle jag tro. Men att ha negativa tankar för hur en människa ser ut, det är ju helt onödigt! Speciellt om man säger det rakt ut! Varför gör man det? Vad får man ut av det? Jo, man känner sig bättre än människan man förolämpar. Så med andra ord är det bara folk med dålig självkänsla som gör så.

Därför tycker jag att varje förälder ska göra sitt bästa för att få sitt barn att älska sig själv och känna sig vacker. Om alla gjorde det, så skulle ingen behöva komma med spydiga kommentarer om andras utseenden.

Så jag håller med dig!

PiganX
0

#25 Nja, nu håller jag inte med igen. Jag tycker att föräldrar ska uppfostra sina barn som bloggaren Natascha Blomberg (Lady Dahmer), dvs ge dem massor av beröm för hur dem beter sig när de gör något bra, istället för att ösa kommentarer om deras utseende på dem. Tror knappast de mår dåligt om ingen säger hur fiiiiiiiiiiiiiiina dom är i just den där lilla skjortan, eller den där lilla klänningen. Varför? Jo, för att de inte föddes med det behovet. Glad Det är redan när barnen är små som man ska bryta mönstret.

PiganX
0

Jag ber om ursäkt för att tråden tog en helt annan vändning, och ska inte störa mer här. Jag hänvisar till den andra tråden istället, för de som vill fortsätta diskutera.

[MiniPim]
0

Ålder: 11 år

Kön: tjej

Sexualitet: hetero

I vilken ålder kille/tjej snyggast? haha…. typ 12 och 17 xD

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? ingenting alls, jag går inte efter utseende.

Vad ska en tjej/kille ha för form? tja.. vanlig form?

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? nej, hatar både smink och kläder ^^

Är utseendet viktigt? neeej

Vad betyder skönhet för dig? jag vet inte..

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? dåliga, finns någon som kanske blir fin. Men jag gillar det inte :)

BusBella
0

Ni får gärna fortsätta kommentera och ge synpunkter, det är intressant hur folk tänker om utseende.

Mind your language.

/Emma

Cochon
0

Ålder: 13-20

Kön: Totalt orellevant, jag är människa, det är det viktiga.

Sexualitet: Queer

I vilken ålder kille/tjej snyggast? 13-20, 20-30

**Vad är det viktigaste hos en person utseende?
**Det ska synas att dem är sig själva och att dem inte bara har kopierat någon annans stil.

**Vad ska en person ha för form?
**En hälsosam form, alltså inte (överdrivet) under-/överviktig eller överdrivet muskulös.

**Ja, man ska klä sig som man själv vill och trivs med, sedan vad det innebär är ju upp till en själv.

**Är utseendet viktigt?
**Ja, man mår så mycket bättre när man kan se sig själv i spegeln och ärligt säga till sig själv att man är snygg.

**Skönhet för mig är när man ser att någon är nöjd med sig själv precis som dem är och att dem älskar att vara dem de är.

**Är skönhetsoperationer bra eller dåliga?
**Beror på, jag tycker dem är dåliga, men om man verkligen känner att man måste ha en så får man väll göra det…

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Nali
0

**Ev. Håret/frisyr och väldigt sällan men hur de klär sig

Vad ska en tjej/kille ha för form?

Rund,smal, kort, lång spelar ingen roll men personligen avgudar jag killar som har bred och stark rygg och även starka armar (biceps)

Sixpack är nog det fulaste jag vet men jag dömer ingen

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig?

Nej absolut inte, så länge det inte utgör något rasistiskt/nazistiskt

Är utseendet viktigt?

Nej

Skönhet för mig är en människa som är så vacker på insidan att det strålar ut på utsidan

Väldigt dåliga, man ska vara nöjd med sig själv för alla är unika och oftast när man opererar sig så blir det endå inte som man vill

Nellie007
0

Vad är det viktigaste hos en tjej/killes utseende? Helt klart håret. Gillar när det är stort och "pluffigt"

Vad ska en tjej/kille ha för form? Gärna lite biff men ändå så smal.

Är det viktigt hur man klär/sminkar sig? På ett sätt är det viktigt för mig, Jag skulle hälst inte vilja vara med en men sunkiga kläder eller en som har aldeles för fina kläder.

Är utseendet viktigt? Japp men det är absolut inte det viktigaste!

Vad betyder skönhet för dig? Att man fastnar för en utan att ens känna den. Dock så har alla en sorts skönhet antingen på insidan eller utsidan.

Är skönhetsoperationer bra eller dåliga? Jag tycker dom är bra! Om man inte är nöjd med sig själv så är det ju bra att det går att fixa.

panini
0

Vad är Queer? :)