H-J-Ä-L-P M-I-G-!
Okej, nu har jag panik.
Jag är sjuk just nu så jag är hemma från skolan. Om 3 veckor så ska hela årkursen åka till Falun för att plugga i en vecka. Eftersom att vår skola ligger i Stockholm så kan man liksom inte åka hem till sitt hem i Stockholm för att sova osv, så vi sover där borta i skolan i en vecka.
Problemet är att alla mina vänner som jag hade förra året har lämnat mig, så jag har liksom ingen kvar.
Min LÄRARE ringde mig nyss och frågade vem jag ville sova med för att förra veckan så fick man en lapp som man skulle fylla i vem man ville sova med i Falun, alltså de personerna som man vill sova i samma rum med. Jag slängde mig lapp i soptunnan när ingen såg för att jag fick panik vem jag skulle skriva på lappen.Jag hade ju ingen kvar så vem skulle jag skriva?
Jag sa till min lärare att jag inte visste vem jag ville sova med nu när han ringde mig, så jag sa till honom att han kan placera mig igentligen vart som helst.
Nu ska jag sova i ett rum med 6 st andra, dock så "känner" jag två, eller vi går i samma innebandy-lag men pratar inte särskilt mycket alls! De andra 4 har jag pratat med två 2 gånger och då var de inte alls trevliga mot mig.
JAG PANIKAR! Jag vill typ vara sjuk när vi åker bort, för att jag kommer dessutom vara borta samma vecka som min lillasyster fyller år, jag var borta på henes födelsedag förra året så det känns som att jag sviker henne när jag är borta på hennes födelsedagar TVÅ ÅR I RAD!
Jag vet inte vad jag ville få ut med det här, men jag känner att jag behöver stöd, från någon, eller så ville jag bara skriva av mig. Jag vet inte riktigt.
följ med du lär känna nya kompisar om du far med lovar :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Se det som ett äventyr och lär känna nya personer :)
#2 problemet är.. att de inte tycker om mig alls. Vi har gått i samma skola i två år, pratat två gånger, vi är främlingar och ska sova i samma rum. De är inte alls trevliga mot mig och tycker inte om mig alls! Jag vet också att de personerna som jag brukade umgås med förra året kommer undra vad som händer. De kommer komma med massor av frågor, som "varför ska du sova med dem där töntarna?" mm och verkligen trycka ned mig.
Jag känner mig så ovälkommen..överallt.
Det är ändå en bit kvar tills den där veckan, kan du inte ta dem dagarna i akt och prata med dom du ska dela rum med? Du kanske har fått hel fel uppfattning om vad dom tycker om dig. Dom kanske inte alls tycker illa om dig, dom kanske tycker du är en hel go tjej! Jag menar det är enklare om du pratar med dom än känner dig hatad inombords. Pma mig om du känner dig orolig så kan vi prata där! Kram ♥