Åka tåg
Hur gör ni när ni åker tåg, Har ni biljett elr betalar ni? Hur mkt betalar ni isf?
Jag har aldrig åkt tåg ensam, så jag undrar precis hur man gör?
Hur, var, när ska du åka tåg? :)
Fredag, tierp till uppsala men med hur vet jag inte vad du menar :P
Alltså, är det sånt där tåg som åker långt? Eller är det pendeltåg/liknande? :)
pendeltåg/liknande är det nog :)
När jag åker till Köpenhamn så brukar jag betala 50-70 kr :) Ibland åker jag dit själv och ibland är jag med mina vänner.
#5 Ok, hur betalar du då, till en person? förlåt för alla frågor men jag är nervös :P
#6 Det är okej att vara nervös. När jag var tvungen att åka tog helt själv så höll jag på att dö. Jag visste inte hur man gör, jag var rädd för att gå vilse eller ta fel tåg. Man får vara nervös. I skåne har vi biljettautomater. Man väljer vad man vill köpa och betalar med busskortet.
#7 Ok! tack för svar :)
Jag brukar köpa biljett online, så får man biljetten antingen på mailen som man ska skriva ut, eller på mobilen som man bara visar upp :)
#9 Iphone? :P
Är det tur o retur elr bara en resa då?
#10 Det funkar nog på alla slags mobiler, som med bussbiljetter.
Man får biljetten i ett sms.
Jag köper tur och retur, men det blir två mail/sms då (inte 100% säker om det blir två sms, men tror det).
#11 Okej, men om man ska betala kontant ska man betala till den där lilla personen som går runt o tar betalt (?)vet egentligen inte om det är de de gör :P)
Nej, man ska ha biljett innan. De går bara runt och kollar så alla har biljetter. :P
#13 Okej :P
Jag tror inte man får betala biljett på tåget, så du vet :) jag köper alltid via sj.se
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
tack vet det nu :)
På SJ kan du köpa biljett på tåget MEN det kostar 100 extra då, så bäst är ju att köpa via hemsidan. Är det pendel så kan man oftast köpa biljetter i pressbyrån/kiosk som ligger på stationen eller mobilbiljett. 
// Lise
When nothing goes right, go left!
#17 Fixar smsbiljett ja :)
Jag brukar åka tåg till Sthlm själv ibland och då har jag alltid beställt online till mobilen. Känns smidigast så :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
När jag åker tåg, köper jag biljett innan på stationen.
Är extraavgifter om man vill köpa biljett på tåget
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åker jag snabbtåget kommer det alltid kontrolant så då får man betala biljett i automat på stationen inann. Pendeln är det bara att planka på :P