Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1297 ggr
[LittlePiglet]
0

Syskon, familj...

Hej, vet inte vad jag ska få ut av det här men behöver bara säga det…

Vi är fyra i min familj, min mamma, min pappa, min syster(2 år äldre än mig) och jag. I vårat hur har vi 3 sovrum på övervåningen och när vi var små hade jag ett rum min syster ett och mamma o pappa ett. Sen för några år sen byggde vi en liten stuga på baksidan, dit "flyttade" min syster och hon sover vanligtvis där med sin pojkvän. Då fick jag även hennes rum som jag har dator, tv, wii etc. i och i det andra sover jag.

Till själva händelsen idag!

Nu är det så att varje gång han inte är här hemma hos oss vill hon inte sova där ute utan sover på soffan och nu har hon börjat klaga på att det är just där så hon inte kan sova. Då frågar hon mig om hon inte kan sova på mitt andra rum och jag svarar att madrassen kommer inte få plats, jag har vart där hela dan och jag är sjuk och att jag kommer gå in där på morgonen för att va vid datorn. Hon halvlyssnar bara och efter ett tag kommer pappa och "hjälper" mig(har svårt för att säga nej) och hela stuationen slutar med att pappa blir sur och säger"Ja mendå sover väl jag på soffan och du i min säng då." Och så går han därifrån. Min syster går utifrån mitt rum och säger typ "Här har du ditt rum, är du glad nu?"

Asså jag vet inte vad jag ska göra, det är inget alvarligt men ändå…

[Tilde]
1

Typiska familjebråk, de brukar vara bortglömda nästa dag Glad Och du gjorde ju inget fel, så det är inget du behöver tänka på, tycker jag.

[LittlePiglet]
0

Fast jag glömmer inte, har ju många sånna minnen, bråk mellan mamma o pappa och min syster, och jag som sitter brevid och försöker lösa allt…