Första mens-historier!
Min första mens… jag gick till skolsköterskan på någon grundlig grej alla gjorde, hon frågade mig "har du fått din första mens ännu?" Nej var mitt svar. Sen gick jag på toa direkt efteråt och såg då att jag hade fått min första mens (på skolan) haha.
#1: Haha. :)
Jag var 10 år gammal så år 2007 vi var nere i Neum i Bosnien och vi hade ca 3 dagar kvar så på kvällen den 27 juli (yes yes jag minns exakt :P) men iallafall på kvällen gick jag på toa, såg en liten blodfläck. Jag visste redan vad det var så jag ropade bara på mamma och sa att jag hade fått den självklart blir hon jätteglad och ger mig en binda xD
Jag var på ett flygplan på väg mot New York flera tusen meter upp i luften och gick då på toaletten. Blev då förfärad då jag trodde jag bajsat på mig! Satte massa papper i trosorna och skämdes rejält. Satt så resten av 8timmars flygningen, var hemskt! När vi kom fram så kom jag och min mamma fram till att det måste varit min första mens! Så vi letade runt efter bindor (konstigt nog vädigt svårt att hitta?) i New York. Intressant! Och jajuste, det var på min 13-årsdag också, haha :D
Jag hade precis kommit hem efter en vecka i Bulgarien. Sommaren 2009, så jag bör ha varit elva år. Går på toa och upptäcker blod i trosorna. Sitter och tittar på det en lång stund innan jag inser vad det är (självklart visste jag ju vad det var, det var bara lite oväntat). Gick till mamma direkt och berättade, så fick jag låna bindor av henne (:
//Jessie