Kompisar
Hejsan! Jag har en kompis som jag verkligen tycker är kul att umgås med, men nu på senaste så har hon inte velat vara med mig typ hemma hos mig eller följa med mig till stallet.. Vi är alltid hos henne eller i hennes stall, jag har andra vänner men hon är verkligen speciell.. Därför tycker jag att det är så otroligt jobbigt att jag bara kan vara med henne på HENNES villkor.. Vad ska jag göra?
Med vänlig hälsning, Linda Meijer, Ztrawberries Kaningård ♥
Jag skulle pratat med henne om det. Fråga henne om hon gör det med flit. Det kan ju vara så att hon inte tänker på att ni är mest hos henne och så?
I'm gonna let my little light shine
1# Jag har pratat om att vi är mest hos henne, så hon vet om det.. Men ibland kan hon säga rätt elaka saker som ex. Mina djur har det mycket större o bättre hos mig än hos dig! Sen säga att hon skojar bara, även fast jag vet att hon inte gör det.. Blir rätt ledsen även fast det är inget att deppa ihop för.
#2 Okej, bra att du har pratat med henne. Gör det igen när hon säger så. Jag tycker personligen att det inte är okej att säga så även fast man skojar. Det är klart att du blir ledsen för att hon säger så, det är ju förståligt!
Jag vet att det kan vara så när man är mindre. Hur gammal är du? Kompisar säger vissa saker som ibland kan vara ganska taskiga, man förändras och mycket händer i ens liv.
Tyvärr kan det vara så att ni håller på att växa ifrån varandra, det gjorde jag men jag hittade många andra nya, väldigt bra vänner så småning om. :)
Det bästa du kan göra är att prata med henne om hur du känner när hon gör och säger sådär. Reda ut det hela. :)
3# Jag är 15, får prata mer med henne om hon säger något liknande. Vi har väldigt roligt när vi är med varandra, vi kanske bara behöverben paus ifrån varandra.. Tack så hemskt mycket för att du hjälpte mig komma på fötter igen! :)
#4 ja, gör det! :)
Inga problem, har själv haft det så. Så jag hoppas att det löser sig! 
#5 :)