Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 4957 ggr
älvses
0

Byta fosterfamilj?

Ska försöka skriva så lätt och kort som möjligt.

Jag flyttade frivilligt till en familj då jag inte kunde bo hemma pga vissa skäl, bodde hos en kompis i en vecka tills soc fixade ett hem och när jag fick reda på vilka jag skulle bo hos ville jag hellre bo hemma eftersom jag inte alls gillade den familjen (var där 3 dagar för några årsedan)  men gav de ett försök.

Bott där sen december 2011 nu och känt sen ca 4 mån tillbaka att jag vill byta familj, dels för att det känns som att de endast gör det för pengar, deras humör går ut över alla andra, de hämtar mig/kör mig nästan aldrig trots att jag behöver det då och då när jag har skit svårt att ta tåget pga ångest.
sura på mig för att jag vägrar antidepressiv då jag anser att agorafobi/torgskräck är värt att testa KBT med innan medicinering då jag är helt emot de eftersom halva släkten är tablettmissbrukare.

Många som bor här och tiden räcker inte till känns det som, det är inte det där " vi bryr oss om dig som våra egna barn " som de anser utåt. JAg trivs helt enkelt bara inte här och känt det några månader.

Får itne duscha mer än 10min för det kostar för mycket, men de får bada i sitt bubbelbad flera gånger i veckan samt deras barn.
Får inte ha mobilen eller datorn efter kl. 10 på kvällar,
Blir sura om man ställer saker på fel plats i diskmaskinen
Måste fråga om jag får duscha, äta osv.

Känner mig inte hemma och vi hade möte om detta för ca: 4 månader sen då jag började känna såhär men det resulterade i bråk och att jag fick ta på mig skulden eftersom att jag tydlgen hade gjort " personliga anklagelser " och att det är straffbart. Men jag talade om för dem att " såhär känns det för mig, jag upplever det såhär"

När jag frågar min familjebehandlare om jag kan få byta fmailj så är hon inte alls för det och tycker att jag ska härda ut. (tanken är att skaffa egen lägenhet, men är inte mogen för det än på några månder känner jag själv) och jag utvecklas inte här utan mår bara sämre.

Kan man säga till soc att man vill bo hos t ex, en släkting och kan de isåfall betala ut pengar för mat, hyra och el osv.. till den jag bor hos isådanafall som de gör med en fosterfamilj?

Vet inte hur jag skall göra.. Vill bara inte bo kvar här :(

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

PiganX
0

Ring din socialsekreterare/familjebehandlare och berätta som det är, berätta allt det du berättar åt oss för henne istället. Så länge du inte har LVU så har du otroligt mycket att säga till om, så länge du inte är en fara för dig själv, dvs. Så se till att sköta dig, då bör de lyssna.

Om de ändå inte lyssnar så gå vidare med det här, fråga vem som är chef över dem och be att få prata med henne/honom.

Hoppas det löser sig.. Kram!