Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettstudier-och-utbildning
Läst 1853 ggr
Sary
0

rekommendera skolor

Heej!

Jag funderar på att byta skola, men jag har absolut ingen aning om vilka skolor som är bra.

Jag bryr mig inte om elevernas snittbetyg på skolorna, bara hur miljön är på skolan och att folk trivs.

Är det någon som kan rekommendera mig någon skola och skriva lite om den? :)

Jag bor i Stockholm, så skolor utanför stockholm blir nog lite för långt bort! Jag går just nu i årskurs 9. Glad

PiganX
0

Kolla inne på Studier iFokus också, där kanske du också får svar. Glad

Sary
0

tack, det ska jag göra Glad

Gaiezza
0

Jag rekommenderar om Engelbrekt som ligger på Thorhildsplan.

Salarna är stora och "trevliga", lärarna är jätte bra och man får direkthjälp om man har problem i något ämne. Man tar tunnelbanan mot hässelby strand/Farsta och går av i Thorhildsplan. Kan inte beskriva så mycket mer. Fråga istället xD

Bacon, svaret är bacon. 

907ex
0

Menar du grundskola eller gymnasium för om du går i nian kanske det är lite sent att byta skola??

I alla fall, Fryshuset Grundskola ÄGER! Alla lärare är jättebra, rektorn är grym, tre gånger i veckan får man skejta, dansa, spela basket eller hålla på med musik på skoltid! Vi har lektioner som kallas "Jag Lyfter" där man kan göra sina läxor eller plugga ikapp om man ligger efter i ett ämne. Man får vara sig själv och skolan ser alltid till att den förbättras. Jag tycker faktiskt det är rätt roligt att gå i skolan nu x)

Baby-Blue
0

Alla kunskapskolar äger!! finns även kunskapsgymnasiet :3 jag går på kunskapsskolan i katrineholm :D det finns en kunskapsskola i sthlm också ^^ skolmaten är bra, man jobbar på sitt eget sätt, lärarna är bra och typ alla är trevliga på kunskapskolorna, vet inte varför men det är så :3

907ex
0

#5 Vill inte låta otrevlig men du borde inte säga att alla kunskapsskolor äger för jag antar att du inte har testat alla? Vet en som inte alls har bra mat, inte de bästa lärarna och jätte stor press…

Baby-Blue
0

#6 ursäkta mig om vi har olika åsikter och jag skriver inte som du kanske då jag antagligen kommer från ett annat ställe än du så jag använder mig av andra ordval när jag skriver. Men de flesta är så eftersom alla kunskapsskolor har samma arbetsätt och ser typ likadana ut. och de är väldigt trevliga att gå i. Ja visst finns det lärare som är helt dumma i huvudet(ursäkta om det var taskigt att säga) det finns det på min skola också. Men jag har också lite svårt att uttrycka mig så du förstod väl inte mig riktigt :) men jag tänker inte tjafsa med dig nu, blev nyss dumpad och tänker va glad nu! Jag kommer inte ändra åsikt. nu lämnar jag det här inlägget

907ex
0
#7 Nej förlåt! Mendade inte så, vill inte heller tjafsa. Hoppas du inte lämnar inlägget pga mig. Borde kanske inte sagt något men menade inget dumt och ville bara "varna" för att alla KS inte är bra. Hoppas du förstår.

:)

Sary
0

Tack för alla svar :) Funderar just nu på om inte Alfaskolan i Solna kanske är bra? Om någon känner någon som går där eller går där själv så skulle det vara kul om du ville berätta lite :3

Gaiezza
0

#9  BÖRJA INTE DÄR!

JAG GICK DÄR I 6 ÅR OCH MIN BESKRIVNING TILL DEN SKOLAN ÄR .

Särskola, lärarna suger, salarna suger, don behandlar en som ett särbarn osv

Usch, skolan är verkligen hemsk… Samma som Vittra brevid. Hemskt hemskt HEMSKT!

Så, Alfa är absolut inget jag kan rekommendera..

Bacon, svaret är bacon. 

Sary
0

#10 Oj! Min kompis kompis som gick ut 9an där förra året rekommenderade den. Hon sa att lärarna var bra och att det var lite bråkigt i skolan men stt eleverna var schysta. :o

JustMySelf
0

#10 Oj, jag håller absolut inte med dig. Gick där 7 år och tycker den är helt okej. Kanske inte den allra bästa skolan, men helr okej.

PiganX
0

Är ju inte alltid så lätt att rekommendera skolor åt varandra eftersom alla har olika upplevelser. En person kanske känner att lärarna är jättebra, medans någon annan inte alls fått lika bra kontakt, och bara har dåliga upplevelser. Så man får nog ta allt med en nypa salt.