Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 4158 ggr
Alibi
0

Kär - 27 år Äldre man

(Publicerade detta på Relationer iFokus också..)
Hejsan!

Jag har länge vetat att jag tänder på äldre män(och kvinnor ibland), oftast lärare eftersom de var dem jag träffade "lättast" eller vad jag ska säga. Annars träffar jag inte så mycket äldre män i min vardag. Jag har även en tendens att riktigt falla för dem och verkligen ha verkliga känslor som nästan aldrig går över inna jag har berättat för dem hur jag känner. Jag måste få det förklarat för mig att de inte känner samma sak. Jag blir då inte ledsen utan mer lättad över att ha fått mina känslor ur mig och efteråt vet jag att dem vet och att vi är överens om vad som kommer hända. Förstår ni hur jag menar?

Nu har jag slutat skolan men inte slutat förälska mig i män som jag träffar då och då. I ett års tid har jag varit kär i denna mannen jag träffar nästan dagligen. Jag har inte pratat med honom mer än ett par minuter på sin höjd för att vi alltid möter varandra här i samhället där vi båda bor. Det är ett litet samhälle dessutom så alla vet vilka alla är men jag har inte "sett honom" förräns "nu".

De gångerna vi har pratat har han alltid inlett konversationen och vi har hållit oss till det där vanliga svenska - Vädret. Men han har även frågat lite småsaker och jag har i all min lycka och nervositet av att göra bort mig svarat så gott jag kunnat.

Denne man är ca 27 år äldre än mig. Jag är snart 20. Vare sig jag känner honom eller inte känner jag ett stort behov av att berätta för honom hur jag känner, bara så jag kan få ett "svar". Jag förväntar mig ingenting av honom, att han ska vara intresserad av mig eller något liknande. Jag vill bara få det ur mig för jag går och tänker på det dagligen, säkert flera timmar om dagen. Han finns alltid hos mig på något sätt, fantiserar jag inte om honom så drömmer jag om natten.

Jag blir så (ursäkta ordvalet) jävla glad när jag ser honom och hör hans "hallå!" eller "hej!" Han är alltid så glad och han betyder mycket för mig. För utan att ha lyft ett enda finger eller sagt ett enda peppande ord(Eftersom vi inte pratat mycket alls har han ju inte kunnat göra det) har han förändrat min syn på livet och min syn på männisor. Han har satt ett djupt spår i mig, ett positivt och bra spår.

Men det är väl inte varje dag som en ganska så främmande, 27 år yngre tjej kommer fram till en man och berättar hur hon känner. Borde jag avstå från det och istället bli nedstämd av det hela?(Vilket jag blivit många gånger då jag inte berättat för de jag haft tycke för)
Är det eller är det inte okej att berätta hur man känner till en person man knappt pratat med men som man mött 1000 gånger?

I'm gonna let my little light shine

Nali
3

Jag tycker du ska berätta för honom det du skrev här, att du har insett att du lätt får tycke för äldre män och att du nu har känslor för honom och undrar om han känner samma sak. Förklara också för honom att du vill bara berätta det så du ska känna dig mer ''lättad'' och få det överstökat.

Alibi
0

#1 Ja jag har också tänkt den tanken men jag fräffar honom bara ute på gatan på dagarna, vi har inte pratat alls mycket så det känns lite konstigt. Jag kan väl inte bara stanna honom och börja på en kärleksförklaring ute på gatan. Känns jättekonstigt att fråga om man kan gå till ett ställe där man kan prata mer ostört också. Eller? 

Jag vet inte ens om han vet vad jag heter. Skäms

Nali
0

#2 bjud ut han på fika eller något :)

Alibi
0

#3 Det helas hade nog varit lättare om han varit yngre eller om jag vart' äldre. Hehe det skiljer ju 27 år och det känns som han kommer tycka jag är jättekonstig med tanke på att vi bara träffats ute på gatan i samhället där vi bor. Haha. Tungan ute

Nali
0

#4 jag förstår hur du känner :P det är inte ens lätt när det är någon i ens egen ålder så det måste vara jättesvårt men har du tur kanske han blir attraherad av yngre kvinnor`?

Alibi
0

#5 Hahah ja jag vet inte. Det jobbigaste här är väl att jag inte vet hur jag ska ta kontakt. I och med att jag nästan bara möter honom på gatan och hälsar. Men det är något speciellt med honom som jag har fallit för. ^^

Nali
0

#5 jadu du får prova dig fram :) jag håller kvar vid att om ni promenerar så kan du fråga i förbi farten om han vill ta en fika

Alibi
1

#7 Haha, ja dock hinner man inte säga så mycket, han håller en ganska bra fart, haha!