Suicide Awareness Day
I morgon, 10 Sep, är det Suicide Awerness Day
Jag kommer att visa mina båda armar i morgon, och skriva LOVE på båda mina handleder, Jag skiter vad folk tycker om mina nyaste skärsår + ärr, jag ska visa mitt stöd ändå för dem som har självmordstankar, försökt begå självmord eller lyckats begå självmord.
Medarbetare på bildredigering! :)
Jag är också på! Och jag passar på att skicka med några styrkekramar till dig :)
#2 bra!
tack! (:
Jag är på!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#3 Awesome!!
varför stödja dom som har självmordstankar ? dom borde stödja de folk dom hade kunnat tänka sig lämna.
#5 tror inte du förstår poängen.
#5 lol du verkar inte förstå konceptet.
Man ska ge stöd åt dem och visa att man finns här. Speciellt dem som har tankarna, få dem att stanna kvar. Visa att man inte behöver ta livet av sig för att få det bättre i livet.
Men visst, visa sitt stöd för de bortgångas anhöriga funkar också, det är hela grejen! .
Det var lite sorgligt att en kille där jag var (jag satt på en buss) tog livet av sig när det kom ett tåg(ni förstår hur) :( det var sorgligt, ocg typ alla grät :/.. Det var igår alltså på S.A.D :(
#8 aww nutten, D:<3
hur känner du då? såg du det? <3
#9 känns ganska hemskt :( kom dit precis efter…
#10 ååh, kanske kan vara en bra idé att gå till kuratorn en gång och snacka lite om det? <3
hade på mig något gult. vågar inte visa mina armar och handleder, gjorde det en gång av misstag, och reaktionerna var inte de trevligaste.
aldrig mer.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
#12 förstår dig! Det är en av de jobbigaste sakerna.
Men det som är skönt för mig är att på min skola är det fler som visar sina armar och både lärare och elever är typ vana, så ingen riktigt bryr sig längre. Några kan stirra ibland men inte mer än så. "/
#11 vrf ska jag gå till en kurator? det var hemskt men jag kände ju inte personen :P jag har mått dåligt själv och varit depprimerad men jag gick inte ens till kurator då så det är nog ingen fara xd..
#14 kan vara skönt att prata om det?
Bra intiativ, synd att jag missade det. :/
går ju alltid att skria "love" på handleden ändå c:
Jag har kvar mitt sen den dagen.
Jag tänker visa min support året om och inte bara på den dagen, men det är ju mitt egna val hihi c:
Jag tycker det är ganska meningslöst att göra det varje dag. Iallafall för syftet att visa stöd för de som tar livet av sig/drabbats av självmord på något sätt. För ingen kommer koppla ihop ditt "love" till just självmordsoffer t.ex i jul.
Men känner du att du vill göra det så go for it. 
# jo fast det blir nog mer ett stöd åt mig själv huhu
Jag var med, det var så himla otroligt och se alla med '' love '' på handleden och gula kläder! Blev så stolt över mänskligheten 
#20 åh var ni många där du bor?
Här såg jag endast en person som hade skrivit love och det var en av mina bästa vänner….
Vi var faktiskt ett par :) Tror jag såg 7-10 stycken som var med! <3