Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkänsliga-rummet
Läst 3075 ggr
bloggarN
5

Ett lyckat liv?

Hittade ett inlägg på en blogg, tycker att inlägget är väldigt läsvärt och själv blev jag väldigt rörd. Inlägget hittar ni här! Jag tycker det är riktigt stark gjort utav bloggaren att skriva detta för 100-tals läsare.

Jag känner honom och har gjort det några år tillbaka och jag vet att han inte förtjänar att bli behandlad som han har blivit och fortfarande blir.

scillainmyheart
0

Så fint inlägg! <3

-Be yourself, everyone else is already taken-

http://pytti.blogg.se/

batong_elvis
7

Det är jag som skrivit blogginlägget och det är mig det handlar om och ber någon ta bort tråden, tack på förhand!

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Anonym
1

Fst det jag inte fattar är att han slagit sina hästar?

PiganX
5

#2 Om du skrivit blogginlägget så borde du ju också vara medveten om att det kan läsas av precis vem som helst så länge du inte sätter lösenord på din blogg? Och vad jag vet bryter inte TS mot några Skrivregler genom att skriva en tråd om det.

Och jag kan ju säga dig att man inte slår en häst. Det är en sak man bara inte gör. Människor är en sak, inte ok men människor är ändå medvetande. De vet att våld existerar, de vet att det är en stark reaktion för olika saker. Hästar vet däremot inte, dom har ingen aning och dom är helt oskyldiga. Usch för sånt beteende.

batong_elvis
3

#3 Ja, jag har både slagit och slått dem. Ingen mer kommentar på det.

#4 Om du nu inte gillar mitt beteende så kan du ju skita i att läsa min blogg? Jag har inte tvingat er att läsa den.

Jag vet att det är fel att så djur och ångrar mig och jag har till och med anmält mig själv. Mer än så kan jag inte göra åt det, okej?

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

PiganX
2

#5 Slagit och slått, är det en skillnad? Jag visste inte ens att ordet "slått" existerade.

Och ska jag tänka så om allt så kan jag ju lika gärna stänga in mig i ett rum och försöka isolera mig från allt och alla. Alla djurplågare, alla som snackar skit.. Ja, alla som inte delar mina åsikter eller har gjort saker jag inte kan förlåta.

Hoppas du blir dömd för det då, om du anmält dig. Det var allt för mig, tack och hej.

Fridaaaa
3

#6 Slått är samma sag som slagit fast det är slang bara, Korrekta är "slagit" :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

batong_elvis
2

#6 Blev helt fel, menade att jag sparkat dem. De la ned "brottet" då dem inte tyckte det var nödvändigt. Vilket är både bra och dåligt, dock handlar det om ett slag jag har gett dem och en spark. Om de hade tagit skada utav det hade dem väl inte mått som det gör idag? Vilket är otroligt glada & positiva.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

panini
3

Varför har du slagit dina hästar?

De är bara oskyldiga djur fattar du väll? MAN SLÅR INTE DJUR!!!!!

Vad hade du gjort om någon hade kommit fram och slagit på dig och du inte kunnat göra något?!

Uush.. djurplågare är det värsta jag vet! :'(

batong_elvis
3

#9 Varför vet jag inte, men har blivit otroligt dåligt behandlat utav kompisar och mina föräldrar har slagit mig och har inte kunnat försvara mig. Så tyvärr var det hästarna som fick ta alla mina känslor…

Jag har i snart 1 år blivit slagen dagligen utan att försvara mig, har inte tyckt att det var lönt. Har liksom bara levt dagen som om det inte hänt och sedan tagit ut det över hästarna, tyvärr.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

batong_elvis
2

Sedan ni som skrivit ovan om att jag är djurplågare osv. Vad kan ni göra åt saken? Ni kan inte påverka något som redan har skett. Jag vet att jag har gjort fel, jag står för det jag gjort. Så, dags att gå vidare och dra ett sträck över alltihop. Det gamla har passerat och det som hänt har hänt.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Fridaaaa
8

#9 Varför ens skriva så när han säger att han har anmält sig själv och inte gör det ens längre? Bara onödigt. Visst man ska inte slå djur men han har lärt sig av misstaget så varför fortsätta traggla?

[Nallegardenskaniner]
4

sluta hålla på o kalla killen djurplågare, man märker ju att han inte direkt är stolt över det, men han står iaf för vad han gjort, vilket ju är bra, så alla borde ju bara lägga ner, han kan ju inte spola tillbaka tiden och göra det ogjort.

#12 håller med!

panini
0

Hänt har hänt, saker kan hända..

Du kan göra något åt saken, det kan inte djur! De kan inget göra, men det kan du, så försök göra saken bättre och stå på dig! Du är bara människa, dina föräldrar kan inte begära mer av dig, så berätta det för dina föräldrar, kontakta Bup, socialen mm. Prata med någon, det brukar hjälpa!

Fridaaaa
2

#14 Det är ju just det han gör! Han har anmält sig själv, ångrar sig osv mer kan han inte göra? Man kan inte få det ogjort?

panini
0

#15 Va? Har han anmält sig själv? :/

Fridaaaa
0

#16 Läs  #5

panini
0

Okej, knäppt! Får man göra det?

batong_elvis
2

#14 Jag har redan varit hos BUP, Socialen mm. dock inte för att jag slog hästar utan för att jag blev mobbad och försökte ta mitt liv. Det hjälper inte att det är den utsatta som går dit när det är mobbarna det är fel på. Vad ska dem göra åt en människa som lever sitt liv och blir kränkt, det är ju inte precis dens fel att den mår dåligt!?

Och varför ska jag gå till BUP, Socialen mm. för en engångsgrej? Det är bara slöseri med deras tid också, finns andra som har det mycket mycket värre än mig.

#18 Jag anmälde mig själv, ja, men dem la ned det direkt.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

panini
0

Jag menade inte att du skulle gå dit för att du slog dina hästar, utan för allt det sim händer dig, men det har du redan gjort så..

batong_elvis
2

#20 Jag vill klara av mitt liv & mina prioblem på egen hand. Tycker inte att någon annan ska behöva sig blanda sig i.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

PiganX
1

Jag måste medge att det låter väldigt märkligt att de inte bryr sig om man säger att man slagit sina hästar. Antngen så ljuger du, eller så är det något som är vääldigt snedvridet i vårat sjuka samhälle.

batong_elvis
0

#22 Dem tog det inte seriöst eftersom jag själv anmälde, det är det dem har sagt till pappa iallafall.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

PiganX
0

Till din pappa? Om du själv anmälde är det ju dig de ska kontakta, du är ju över 15.

batong_elvis
0

#24 då var jag 14.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Cazzos
3

Om du inte vill att privata saker om dig ska spridas på nätet så är det bättre att låta bli att ens skriva på internet om det. Skriv ned dina känslor i en dagbok om du är en sån som behöver skriva av dig/uttrycka sig i skrift för att lätta lite på hjärtat.

Yome
1

usch! varför ha djur när man hellre slår dom än tar hand om dom?

kanske gammalt inlägg men blir så förbannad på fd djurplågare.

Fridaaaa
4

#27 Läs hela tråden innan du kommer med sådan elak kommentar.

Yome
0

#28 har tyvärr gjort de.

Fridaaaa
3

#29 Kan du inte ha gjort, då hade du fått reda på all fakta innan du skrev som du gjorde….