Prao
Hej, jag skulle vilja veta vart ni ska/har praoat nånstans, och hur det var : )
Är det någon som praoat på dagis? Jag ska praoa på dagis i två veckor på avdelnigen för barn som är 1-2 år ! : D
Om du praoade på dagis, vad fick du göra?
Min kompis praoade på dagis.
Det blev tysligen gansk jobbigt i slutet
Bacon, svaret är bacon.
Jag har både praoat på förskola och jobbar som vikarie nu på förskolor.
Man får hjälpa till med barnen, leka med dem osv Ordinarie personal har huvudansvaret när man praoar men är man vikarie har man mer och mer ansvar ju mer man är där :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag praoade på dagis när jag gick i nian i två veckor. Då var jag med gruppen 1-3 åringar och det var verkligen jättekul! Jag fick leka med barnen, hjälpa till vid maten, osv. :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Jag har praoat på en djuraffär, helt ok väl.. spenderade mesta tiden till att larma hundkoppel hehe ;)
I 6 paroa jag på hunddagis och det var väldigt kul ;)
Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens 🙂
Jag praoade på dagis, med de yngsta barnen och det var väldigt mysigt och kul. Det var inte så mycket att göra, inte för mig iallafall. Fördrev tiden genom att hjälpa dem att klä på ytterkläder (hade praoen på vintern) och sedan passa dem när de var ute och lekte med de andra lärarna, läste sagor, lekte med barnen och var i allmänhet bara i närheten av barnen ifall de skulle behöva hjälp och hjälpte till att lösa eventuella små konflikter (typ, 'du tog min bil som jaaaag hade') etc.
Dagis verkar vara poppis…=)
Har praktiserat i en bowlinghall, en floristbutik, en bilverkstad och på ragn-sells…
Har faktiskt varit kul att praktisera, mest chill var väl bowlingen, fick mest spela hela dagarna…hjälpa till i deras tillhörande restaurang och sitta i kassan. Floristen var väl lite jobbigare då jag inte har något intresse alls för plockblommor
Verkstan och sitta i lastbil är väl de roligare…enligt mig.
Hoppas du får kul på dagiset!!
~mikkan
#7 Ja, många praoar på dagis, det är nog för att dagis gärna tar emot praoelever! : )
Ja, det hoppas jag oxå, det tror jag. Små barn är roliga! : D
Jag har aldrig praoat. Ska praoa vecka 45 på en djuraffär. Är sjukt nervös. Var dock ännu mer nervös när jag skulle fråga, men jag känner ju dom som jobbar lite i alla fall. Vore värre att fråga en främling. (:
Min syster praoade på dagis och tyckte det var jättetråkigt…
//Jessie
Jag har praoat på skola, från fklass-2an. Är en väldiigt liten skola som jag själv gått i, bara 14 barn på helal skolan. ^^
Så det är lite mysigt där, för jag känner ju nästan alla för alla bor i mitt område. :)
Älskar att jobba med barn osv, men vill inte ha några barn.. xD