Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 6918 ggr
LoveYouSigne
0

zup???

hur svarar man egentligen på det "zup?" utan att man skrivier fel o allt blir konstigt..??

BettaSplendens
0

Öhm, har alltid stört mig när någon säger så, för det blir liksom lite akward och berätta hur man mår, eller vad man gör/gjort så jag brukar ta ett "zup" som hej typ haha :P

Arinya
0
deleteduser
0

Det heter ju egentligen "Whats up" så jag skulle gissa att det stavas "sup"

LoveYouSigne
0

1. haha jag med, jag stör mig också på det. han som skrev så skrev md ett frågetecken efter..^^

2. 3. Jo jag vet, men jg liksom undrade bara hur man skull svara på det.. :)

deleteduser
0

#4 aha, då missuppfattade jag det (:

:holmgreen:
0

Hahaha jag har också funderat på det här xD

Jesperlinden97
4

Om någon skriver ''What's up?'' eller ''zup?'' till mig, brukar jag bara svara ''Nothing, u?'' Eller något liknande Glad
ELLER så bara skämtar du till det hela; 

Person: What's up?
Du: The sky.

Haha Skrattande

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

LoveYouSigne
0

5. ^^

6. :D

7. Aha, haha jo smart! ;D

Arinya
1

Sup betyder "Vad gör du?" alltså säger någon nåt annat så är de fel eller så har dom bara fattat fel

[Tilde]
1

Haha jag skriver så till en kompis ibland:

Jag: "Sup?"

David: "Ja tack." Flört

[MikeW]
0

What's up betyder ju "vad händer" så man ska inte säga hur man mår, man ska säga vad man gör… eller vad händer.. Typ "Sitter på datorn och snackar skit" eller något :P

[Tilde]
0

#11 Faktiskt så kan man svara på "hur mår du?" lika mycket om "vad gör du?". Vet många amerikaner och engelsmän som berättar hur de mår när man frågar what's up. Det är helt frivilligt. Glad

[MikeW]
0

#12 det beror ju på sammanhanget. Om man märker att någon mår dåligt eller låter lite sjuk då kan man säga "what's up" som i "hur mår du" Fast eftersom vi bor i sverige så säger man inte det man frågar ju hur man mår.

Jag vet ingen som säger "what's up" när man mår dåligt i sverige. Visst i amerika kanske man säger det fast nu måste vi ju också inse att vi bor i sverige och inte i amerika :P

[Tilde]
0

#13 Nej, i Sverige säger man det ju som "vad händer?", men i engelsktalande sammanhang kan det betyda vilket som :) Man svarar bara som man vill. Kanske personen undrar vad hon ska svara en engelsktalande på internet eller annat? Det vet vi ju inte.