Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 3383 ggr
hugoochip
0

Lite frågor

Hej!

Visste inte riktigt vilken grupp jag skulle lägga detta i så chansade :)

Jo är så att jag för ca 3 veckor sedan började med p-piller och jag är mycket medveten om vad de har för biverkningar och så, bl.a ökad aptit.

Men nu är det så, att min aptit har ökat något groteskt, just nu är jag hungrig JÄMT och äter ca 6 mål om dagen..jag är på gränsen till underviktig så mamma tycker bara det är bra jag äter, men jag känner att det börjar gå lite överstyr..Någon mer som varit med om detta, och går det över eller ska man bara ignorera hungern och vara allmänt bitchig hela dagen? :P

De piller jag äter heter Prionelle 28.

Sedan tänkte jag också fråga, någon av er som skjutut upp mensen med P-pillrena? Jag måste göra det då nästa gången jag ska till min pojkvän (distansförhållande) är då mensen ska komma, och känner inte att jag vill ha den då ;) Så hur gör man, några biverkningar eller speciellt man ska tänka på? :)

Tack på förhand, Kram!

Afturelding
0

Aptitförändringen gick över för mig efter ett tag, om inte annat kan du ju äta sådant som är lätt att äta. Men du, sex mål om dagen är det absolut optimala att äta för att människor egentligen! Då fungerar våran "insida" som bäst Glad

Vad jag vet är det ingen fara med att skjuta upp mensen, min mor gör det var och varannan månad vet jag. Jag själv äter Cerazette så jag har ingen mens alls.  Så det kan ju knappast vara någon fara om du hoppar över den en månad.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

hugoochip
0

Haha okej vad bra, då kanske det går över för mig med! Jo men ska man inte äta 3 vanliga och 3 "små" då? För jag äter 6 stora och typ 2 små hehe.. Men jag kan allt behöva gå upp lite, så det funkar ju, och lägger det sig sen så är det ju lugnt ;) Okej vad bra, då känner jag mig lite säkrare! :)

Ratlings
0

Jag är hungrig konstant, men äter lite ofta om du förstår vad jag menar. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

gaabriellaaa
0

Att skjuta upp mensen gör inget, bara du inte gör det för länge Glad Vet en tjej som gjorde det i typ ett halvår och fick åka in på akuten med magsmärtor så det är nog inte så smart Flört

hugoochip
0

#3 Okej ja det verkar ju smart, istället för att ätta jättemycket ibland. Sedan får man ju se upp med VAD man stoppar i sig ochså haha :P

#4 Ja, nej det blir nog 1 vecka ungefär :)

Ratlings
0

#5 Haha ja det såklart. Tungan ute

// Lise

[Tilde]
0

Lite OT, men om man vill skjuta upp mensen vill jag tipsa om minipillerna Cerazette (har skrivit om dem förut, men min kärlek för dem har ingen gräns! ♥). Har man tur så slipper man mensen helt när man äter dem! Det hände för mig. Jag har inte haft mens på över 1,5 år tack vare dessa piller! Glad

Ratlings
0

#7 Och har man otur får man konstant mens Flört

// Lise

[Tilde]
0

#8 Haha ja det är ju mindre kul xD Känner dock bara folk som har positiva erfarenheter av Cerazette :) För mig upphörde mensen efter några månader. Innan dess fick jag mens oftare och mensvärk som vanligt… så lite tålamod får man ha också. Tungan ute