Uppmärksamhetskåta tjejer.
BLi så sjukt trött på alla tjejer som uppdaterar sin facebookstatus och skriver tex "Jag är så fet" "Jag är ful" osv. Och sen om någon håller med så blir ni ju sura och får typ värsta pmsrycken. Skriver ni så så är det ju klart att vi ska hålla med, man ska ju inte ljuga.
Sen så tror jag igentligen inte att ni tycker så men ni vill ju såklart inte skriva:
"jag är en uppmärksamhetskåt tjej som bara vill ha komplimanger", det vill ingen skriva men SNÄLLA kan ni sluta bete er som små attentionwhores!
Jag anklagar inte alla nu så ta inte åt er om ni inte har gjort det.
Bacon, svaret är bacon.
True dat. Så irriterande..
Alltså varför ens lägga ner tid på att störa sig på såna saker 
Ta bort personen från facebook om du inte orkar se sådana saker eller var ärliga mot dem?
Medarbetare på bildredigering! :)
Istället för att hålla med, eller bli sur på att dessa tjejer gör så, så fundera på orsaken istället. Varför gör de så?
Antagligen för att de känner sig otillräckliga, osynliga eller har en väldigt dålig självkänsla. Vad det beror på kan ju vara helt olika, så då blir det inte bättre för att man kallar dom uppmärksamhetskåta, attentionwhores eller andra saker jag ofta ser. Som sagt, fundera på orsaken istället. Det bästa du kan göra i det fallet är att prata med tjejen, och säga att du tycker att hon är en väldigt fin person, exempelvis. Kan lova dig att hon blir mycket gladare över det, än att höra elaka ord.
#4 Fast om det t.ex. är en tjej som lägger upp en halvnaken bild och skriver "Usch vad ful och fet jag är" (vilket många gör) så ser jag inte vad orsaken till det skulle vara, förutom att få bekräftelse.
#5 Ja men varför vill de ha bekräftelse då? det ligger oftast någonting bakom det.
Men jag tycker iallafall det är onödigt att lägga ner tid på att störa sig på andra.
#5 Ja, men varför vill de ha bekräftelse? Antagligen för att de inte känner sig särskilt trygga i sig själv, och har dålig självkänsla.
Och vissa gånger ska man inte vara ärlig, tycker man att nån är ful så behöver man inte säga det, ens om personen själv skriver "jag är ful". För det tyder bara på dålig självkänsla, och genom att hålla med personen så börjar den må ännu dåligare över sitt utseende.
Enligt mig bör man inte kommentera nåns utseende överhuvudtaget, för om man inte håller på och ger positiva kommentarer så utvecklas inget behov av bekräftelse, och på så vis kan så många människor få chansen att må bättre.
Jag tar min hund som exempel nu. Han kommenterar aldrig mitt utseende, varken att jag är fin eller ful. Och därför känner jag mig otroligt trygg med honom, jag behöver inte fundera över mitt utseende eftersom han faktiskt skiter i hur jag ser ut.
Samma med små barn, med dom känner jag mig också ganska trygg, för dom kommenterar inte mitt utseende (om de inte blivit lärda att man ska göra det dvs). Förstår ni hur jag menar?
#6 & #7 Jag vet inte varför de vill ha bekräftelse, det är väll olika för alla. Jag förstår bara inte varför folk lägger upp bilder på sig själv och skriver att de blev fula på den bilden eller något sånt. Om de tyckte att de inte såg bra ut på bilden så är det dumt att lägga upp den.
Jag själv har inget emot att folk söker bekräftelse på t.ex. facebook, jag ignorerar det oftast.
#8 Men det är ju just det jag suttit och förklarat, många tjejer (eller killar) gör så för att de vill ha bekräftelse. Och orsaken till att de vill ha bekräftelse varierar, men det handlar oftast om att man vill att andra ska bekräfta att man ser bra ut, för att man är osäker och har dålig självkänsla.
Orkar inte bry mig om såna saker, förstår inte vrf du gör det heller :P
För att nästan hälften av sverigen tjejer har detta idiotiska beteende.
Bacon, svaret är bacon.
Jag förstår varför dom gör det, men jag tycker fortfarande det är skitstörande. Det är lite som att jag förstår varför någon mördar, men ändå så tycker jag det är fel, för att ta ett väldigt grovt exempel:p
Så jag förstår varför dom gör det, men det är ändå jävligt irriterande.
Vill man ha uppmärksamhet och så vidare gör dig förtjänat av den, var en bra människa, helt enkelt. Vem som helst kan bli/vara det. Det enda som hindrar en är ens eget ego:p
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#11 Och? Vad spelar det för roll, gör dig själv en tjänst o bry dig inte om det :)