Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: kropp-och-själ
Läst 1114 ggr
hamster_tova
0

Träning för en streetdansare....?

hej ja undrar om de finns någon som Vet en bra tränings form som är bra när man tränar streetdance… ? Jag går i streetdance men ja är inte i så bra form, så min ftåga är väll om det finns någon bra teknik…. Hälst viktminskande, en dansare kan ju inte väga hur mycke som hälst ;) men typ en träning som att gå en viss tid eller hoppa över en viss mat för att bli starkare och smidigare i kroppen. för den som vill veta så går jag på " Danceworld " i sundsvall :)

neanea09
2

Alltså det beror väl lite på vad du vill göra , men att springa är ett jätte bra sätt att både bli smidigare, man får bättre kondition .. Det gör jag två gånger i veckan då jag också dansar street , och även lite mer saker :D

Jag vet att det också kan vara ganska pinsamt att liksom "springa" typ mitt i stan. Men ta med dej din bästa vän och så kan ni kanske springa något spår som finns i din stad ? :]

:holmgreen:
1

Jag har dansat lite olika grejer, bland annat street och bästa sättet jag hittade var att springa. Man tränar nästan allt genom att springa. Sen kan du också träna lite styrka men de muskler du behöver tränas ju upp när du dansar. Men jag tror mest på att springa :)

batong_elvis
1

Som de ovan säger så är löpning bra. Man får kondition och det behövs när man dansar. Man måste även ha mycket ben & mag muskler. Så situps, 90grader osv. är bra träningsmetoder, eller vad man ska säga. :)

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

vaanjja
0

stöder alla andra med att förespråka löpning! hitta en bra runda bara, det kan säkert finnas någonstans där det inte är så mycket folk. när du har gjort det några gånger så blir det förhoppningsvis roligare också. :)