Söka jobb
Hej! Jag är fyller 17 år nu i december och är ute efter extrajobb! Jag går andra året på gymnasiet så jag är intresserad av att arbeta deltid. Jag skulle bli jättetacksam för tips om ställen som är bra att jobba på. Skulle helst vilja jobba extra i t.ex. matbutik men jag vet inte riktigt hur jag ska tillväga.
T.ex. om man ska ringa dit, vem ringer man och vem frågar man efter? Och vad säger man? Haha! Hjälp uppskattas verkligen. Har varit på arbetsintervju för Mcdonalds men de är alltid så många som söker deras jobb (det var 300st som hade sökt och 2 skulle få jobbet..) så det är rätt svårt.
Känns som att det går bättre om man bara går till en butik och frågar om de söker extrajobbare. Tack på förhand!
Skriv ett CV och ett personligt brev (borde ni gått igenom nu eller?) och maila till olika ställen du kan tänka dig och skriv även vad du är ute efter (alltså då extrajobb) eller bäst av allt, skriv det och gå till dom ställerna du vill ha extrajobb på och prata direkt, det brukar dom uppskatta bäst :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Okej tack för svaret! Har dock redan gjort det och det är sällan de svarar… antar att de inte gillar så mycket om man mailar men jag funderar på att ringa till några ställen men om man ska ringa t.ex. Ica.
Vem ska man ringa? Ica butikens nummer eller leta upp butikchefens nummer? :) Och frågar man efter butikschefen?
#2 Beror på jag har mestadels fått svar :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Ring kontorets nummer och fråga efter personalansvarig, många ggr är det samma som butikschefen men inte alltid :)
#3 okej! :)
#4 okej, tack för svaret.
Ska testa ringa i eftermiddag… får hoppas på det bästa!