Min lärare..
Min magister (stavning) är otroligt taskig och hårdhänt.
Han säger saker så att man blir ledsen, och han har gjort så att min kompis fått blå armar. Han tryckte så hårt att hon fick hur många blåmärken som helst. Vi har tom bild på det.
Ska vi berätta det här för rektorn? eller vad ska vi göra?
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Rektor OCH föräldrar.

Först föräldrar och sedan tillsammans med föräldrar för rektorn
vi har sagt till föräldrarna.

Tar de er på allvar?

Det är vä ytterst få föräldrar som INTE skulle ta sitt blåmärksprydda barn på allvar! Och dessutom om han/hon känner sig kränkt och hårt behandlad även psykiskt! Om det är så som ni beskriver så måste man agera ganska snart anser jag. Och det är rektorns ansvar att se till att ta tag i saken.
först trodde dom nog mest att vi bara var irreterade på honom.
Men när hon blev skadad så blev det allvar.

Polisanmäl läraren för misshandel om inget händer på skolan…
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Bra att ni har bild på det. Vittnen är bra. Tycker absolut ni ska berätta för rektorn om det här.
När jag gick i högstadiet, så hade vi en tysk lärarinna, som tillämpade pisk på händerna och hon var väldigt sträng och elak. Detta berättade vi för rektorn och hon fick sparken.
Hon vi sa det till sa att hon skulle prata med honom, och att han skulle sluta göra så. Men jag skulle hellre vilja att han fick sparken, eller något liknande. Då ska vi prata med rektorn.

Ni kanske inte kan räkna med att han får sparken direkt men jag tycker absolut att ni bör prata med rektorn. Ta med era föräldrar så att det framgår att det är allvar och fråga rektorn rent ut vad han/hon planerar att göra åt saken så att ni kan följa upp och se om åtgärder vidtagits
Fick han sparken?? ;)
Ja, rektorn ska få veta. Och sen tar ni era föräldrar till hjälp och polisanmäler detta.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#13 Det här är 2 år gammalt tror de har löst det för länge sen ;)
#14 Ja, men om någon skulle vara i en liknande sits men inte vill skriva en egen tråd så är det ju faktiskt inget fel i att berätta hur man gör bäst :)
Och så vill även jag gärna veta hur det slutade!
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#15 Okej :)
Jag vill ochså veta :)