Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3022 ggr
everyd
0

Sminkar näsan = vågar inte träffa killar

Hejsan! Här kommer ett långt och antagligen för er ganska ytligt ilandsproblem, men personligen är det något jag tänker på hela tiden, varje dag och som börjar bli jävligt jobbigt.. Är 17 år och det är så att så länge jag kan minnas har jag varit missnöjd med min ganska runda näsa, den förstör det andra i mitt ansikte som faktiskt är fint (fylliga läppar, fina ögon osv).
Så, därför har jag i något år nu kommit på som nödlösning att jag kan ju sminka den! Och den ser då smalare ut vilket gör hela mitt ansikte mycket mer rättvisa och jag blir nöjd.

Problemet i det hela ligger i att jag vet att killar föredrar att tjejer ser naturliga ut och detta syns ganska tydligt (att jag sminkat den, alltså, iaf så syns det på nära håll). Fast förutom näsan har jag inte mycket smink alls.
Men det är faktiskt så illa att jag knappt vågar träffa killar seriöst för jag är så rädd för vad dom ska tycka och att dom bara ska tänka på min sminkade näsa.
Jag menar, varför skulle dom vilja ha mig när dom kan få en tjej med naturligt fin näsa istället haha? Har på senaste tiden tackat nej till tre stycken som vill gå ut med mig/träffa mig. Och jag vill inte ha det såhär längre, vill ju kunna leva som alla andra liksom!
Själv är jag nöjd över mitt ansikte bara jag har fixat näsan och det gör inget alls för min egen del att jag behöver sminka den, tar typ bara nån minut ändå. Bara det att jag är så rädd och oroar mig för alla andras åsikter.

Skulle dock aldrig ha några problem att visa mig osminkad om jag skulle få någon kille i framtiden, men ja…Sminkar jag mig så ingår näsan också haha and that´s it! Vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägget egentligen, oroar mig så mycket och ville mest bara berätta det någonstanns för det är så jobbigt att vara ensam om det och se det som ett slags hinder.
_Vi tar ett exempel, om det var någon ni var intresserad av eller tyckte såg bra ut för övrigt, hur mycket skulle ni egentligen bry er ifall den personen gjorde som jag?

_Kram på er alla, hoppas ni kanske har något tips eller så! Glad /Issa

tonfisken
0

Men om det är  tre stycken som velat träffa dig/gå ut med dig så måste dom ju tyckt att din näsa är bra som den är.

Förmodligen är det bara du själv som är missnöjd med näsan och andra tänker nog inte alls nåt speciellt om den.

Jag tycker du kan låta bli att sminka den. Om killarna inte vill vara med dig för att näsan är rund så är ju dom killarna inte nåt att ha.

Men vill du fortsätta sminka näsan för att du mår bra av det så kan du självklart göra det. Du behöver ju inte spackla alltför mycket så det syns så väl

Tina-A
1

Ingen är perfekt! Alla har någonting på kroppen som de känner lite "sådär" över men man får lära sig att acceptera det. Ingen förväntar sig att hela du ska vara helt perfekt utan minsta brist eller fel. Det är säkert inget större fel på din näsa och de som frågat om du vill ses tycker definitivt inte att det är något fel på den!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Thaeri
0

Jag kan nästan lova att om du har mycket smink på näsan och inte mycket alls i övriga ansiktet ser det bra mycket värre ut än att lämna den omsinkad.

Jag antar att det är foundation och puder du använder, och hela meningen med det är att man jämnar ut färgen i ansiktet så man inte är mörkare under ögonen, röd på hakan och mer beige på kinderna till exempel. Har man det bara på ett ställe blir det tvärtom, då gör man ansiktet mer ojämt färgmässigt.

Och sen visst, killar säger att de föredrer tjejer som ser naturliga ut, men använder man bara foundation, puder, mascara och ögonbrynspenna i måttliga mängder är det få som ens ser att man har smink på sig, de tycker bara att man ser fräschare ut än när man är helt osminkad Flört

everyd
0

#3 Haha nejnej alltså har bara markerat den med ljusare och mörkare skugga (svårt att förklara), det ser inte så jätteöverdrivet ut. Utöver det använder jag foundation som vanligt i ansiktet och mascara/eyeliner :) Är duktig på smink annars så det ser inte direkt fult ut med näsan iallafall, även om det syns. Bara det att jag är orolig över om folk tycker det är konstigt eller ovanligt haha, man får ju sminka allt annat (läppar, ögon, ögonbryn) men inte näsan typ Obestämd

Yome
0

nästan alla sminkar sig och vissa sminkar sig så fruktansvärkt mycket och ändå lyckas dom få killar så varför skulle inte du få ? jag sminkar mig och inte bryr någon sig :)

Anonym
3

Jag sminkar mig inte alls, och jag har en kille som tycker jag är Perfekt som jag är. Glad

Så jag tror de killar som velat gå ut med dig, faktiskt tyckt om dig!

PiganX
1

Jag sminkar mig, och har inte haft problem med att få killar. Så jag ser inget problem i det, tror faktiskt inte att någon annan bryr sig särskilt mycket om din näsa. Kan ju vara så att du ogillar den så mycket eftersom du tänker på det väldigt mycket. Jag hatade min näsa förut, men när jag slutade tänka på det så började jag också acceptera den. Och nu har jag t.om piercat mig i näsan, vilket gör att folk tittar på den. Tungan ute Så tycker inte att du ska oroa dig så mycket över din näsa, du är fin som du är! Glad

Kram.

[Tilde]
1

Måste erkänna att jag inte läste hela ditt inlägg, men jag ska säga att inte alla killar föredrar naturliga tjejer! Visst, många gillar inte tjejer som sminkar sig lika mycket som drag queens, men… t.ex. min sambo gillar min sminkning bäst när jag har mer smink än jag har till vardags (t.ex. min festsminkning tycker han är jättefin)!

Jag brukade sminka näsan förut när jag var gyaru och hade inget problem med det. Ingen annan hade problem med det heller. Tungan ute Man ska såklart vara nöjd med sig själv, men gör det du trivs i. Om en kille inte accepterar dig och ditt smink är han inte värd dig.

everyd
0

Tack för alla svar, hjälpte faktiskt! Skrattande