(X) orgasm
vad är en orgasm för nått?
vill inte ha länkar, utan vill att ni ska förklara! :)
Orgasm är svårt att förklara, då det kan kännas lite olika för olika personer. Men det är en underbar känsla man får, när man når "toppen" av njutningen t.ex under sex :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 men många säger ju att det är något som kommer ut? att det sprutar över allt! är det olika saker?
#2 Det är långt ifrån alla som får sprutorgasm :)
Killar får utlösning i samband med orgasm (typ alla i alla fall, finns få undantag) :P
#3 va? så sprutorgasm är något annat? :)
Vissa kallar sprutorgams för fontänorgasm. Det är inte så många som kan få som Fridaakesson säger. det är inte samma som vanlig orgasm. :)
Orgasm är en underbar känsla! :) men det behöver man inte få under sex det kan man även du få själv också genom att göra det som man tycker skönt! :)
Sen tycker ju alla olika vad som är skönt. så men får hitta det som man gillar och tycker bäst om!:)
#2: Är du kille?
När killar får orgasm så kommer det sperma. Sperman rinner, pumpas eller sprutar ut.
En kvinnlig ejakulation är när en vätska pressas ut från urinröret, det behöver inte vara i samband med orgasm. Det är ovanligt men en del kvinnor får det av g-punkts stimulans. Måste ju dock som sagt inte vara någon orgasm inblandad.
En kvinnlig orgasm är vanligast en klitorisorgasm, som man får av att stimulera klitoris. Musklerna i underlivet spänner sig och slappnar av okontrollerat om vartannat.
En del kvinnor får också g-punktsorgasm (tror det är ca 20%?) och några % av dessa kvinnor får den orgasmen under samlag (alltså enbart av penisens rörelser). Andra kan bara få g-punktorgasm med fingerstimulans (själv eller att partnen gör). Den ska vara något intensivare har jag hört!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#6 Det där med G-punkten, hur vet man var ens G-punkt sitter/är?
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#7: Om du ligger på på rygg så är g-punkten ganska direkt inuti slidan men högst upp, liksom upp mot magen. Den kan vara lite svår att nå själv eftersom man måste hålla handen i så konstig vinkel, det är lite lättare för ens partner då t.ex om han/hon(?) kan sitta framför en. Då rör man fingret lite som en "kom hit" rörelse med pekfingret och kanske långfingret också så har man punkten där uppe precis innanför öppningen :)
Den känns lite ojämn, inte riktigt knottrig men nästan, och svullnar när man är upphetsad så den kan vara lättare att känna när man redan hållt på ett tag och är 'igång' liksom. Man kan känna sig lite kissnödig när man trycker där, då är man rätt ^^
#6 En kille kan få orgasm utan utlösning och tvärtom :) Fast det är inte så vanligt.
#8 Aha, det blev jag lite sugen på att testa. Hihi 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#9: Oups, my misstake 
#10: Gör det!