Kommer dom att bry sig...!?!?!?
Hej! Jag hade tänkt att flytta till en annan stans i Sverige och jag är jättnervös. Jag vill verkligen flytta för min nuvarande klass är inte särskilt…"snälla" Jag undrar hur jag ska göra första dagen? Jag är ganska blyg för nya personer! Kommer folk att lägga märke till mig och bry sig om mig? Vad gör jag om alla bara fortsätter med sitt och bara lämnar mig ensam? Jag är skulle då börja i sjuan!
Du får nog förklara lite tydligare så vi andra förstår vad du menar, det låter lite rörigt :)
Första dagen i den nya skolan, hur ska jag göra för att få vänner (jag kommer då gå i sjuan) Jag är ganska blyg så om jag blir lämnad ensam så är jag inte riktigt den som går fram och hälsar.
Jaha, har du inte redan börjat i sjuan?
#3 Jag tror att TS redan går i sjuan men vill byta klass/skola.
Djuralex, jag vet hur det känns att vara blyg men det är bara att ta för dig! Om du är ensam första dagen så kanske du kan ta kontakt med någon i din klass via facebook och berätta att du är väldigt blyg?
Är det lättare för dig att prata via nätet? Eller sms etc?
Jag har INTE börjat i min nya skola ÄN! Men jag ska troligen. Ska jag kontakta min gamla klass eller den nya via internet? Brukar vanliga svenska tjejer tycka att det är kul när det kommer nån ny i deras klass? För det är nämligen så att jag har gått med exakt samma klass ända från dagis, om inte tidigare ;)
#5 Tror nog att dem tycker att det ska bli kul, bara att söka dig till folk som du tror skulle vilja bli dina vänner :)
Som jag sa innan, va trevlig och rolig och ta för dig och verkligen stick ut!
Sitter du bara och glor och är tyst så är det självklart att ingen vill prata med dig :P
Även om du är blyg så kan du bli omtyckt. Huvudsaken är att LE och utstråla positiv energi!
Verkar du glad och trevlig vill folk prata med dig. ^^
Jag bytte skola nu i höstas (för att jag var tvungen) och hade då innan gått i samma klass från dagis till åttan (vi slogs ihop med paralellklassen i sjuan, annars var det samma folk hela tiden). Som tur var så kände jag redan några killar, som gått i min klass i sjuan (från paralellklassen då) så jag hängde med dom (:
Men övriga klassen, som jag då inte kände, tog också väl emot mig (: Dom var såklart nyfikna och undrade vart jag hade gått innan osv, så det gick ganska fort att komma in i klassen.
Jag var riktigt nervös innan, eftersom ja vet hur jag brukade tänka när det kom nya tjejer till klassen innan. Jag trivs väldigt dåligt med andra tjejer (i min klass har det funnits tre andra tjejer som max och ca 10-20 killar, så jag är van vid att umgås med killar. I min nuvarande är det dock hälften-hälften ungefär) och jag var därför väldigt missnöjd när det kom nån ny tjej till klassen. (Och ärlig talat så ignorerade jag dom oftast. Så länge dom lät mig vara var det okej, men "störde" dom för mycket kunde jag vara nästan elak) Som tur är så verkar det inte som att andra tjejer har samma uppfattning, för jag togs väldigt bra emot av både killar och tjejer (:
//Jessie