Väger jag SÅ mycket!?!?!?
Hej! Jag läste en annan tråd här på iFokus där alla tjejer skrev att dom var typ 154 cm långa och vägde 46 kg typ!!!!!! Det är ju jättelite!!! Jag skulle bara kunna drömma om att väga så lite!!!! Jag är 164 cm lång och väger ca 59-60 kg!!!! Jag är mellan rund, lite mullig. PS. Jag ska snart flytta till ny skola och jag är orolig för att alla kommer att vara smala som pinnar och jag tjock och att jag kommer att bli mobbad för det! (Jag skulle då börja i sjuan) Snälla svara!!!
Du väger lagom till din längd :)
Du väger inte för mycket till din längd! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vikten ska anpassad till längden, bara att vara sund och motionera måttligt. :)
Snälla nån, vad spelar det för roll hur andra ser ut? Är du trevlig och rolig så tycker dom om dig ändå, så är det alltid. Visa att du har självförtroende och att du tycker om dig själv så ser dom dig för den du är.
59kg är inte mycket för någon som är 164 lång.
Jag har blivit mobbad och dom har sagt att jag är överviktig när jag bara väger 53 kg och är nästan 180 lång. Du ska vara stolt över den du är och inte bry dig vad andra säger dom som mobbar folk är osäkra på sig själva
Jag är 165 cm lång, och "bra" vikt för mig är 58-60 kg så du har bra vikt till din längd, absolut :)
Vikt spelar ingen roll, bara man är hälsosam! :) Håller med #3, så länge du är trevlig så kommer folk att tycka bra om dig!
#4 Oj! Hur kan folk säga så? 53 kg till 180 cm är ju undervikt :/
#7 ja jag vet det va min skolsköterska som sa det så jag gick ner mer :( till slut vägde jag 49 kg och då va jag jätte dålig
Tack alla!!!! Jag mår mycket bättre nu! #8 Skolsköterskan!!! Brukar inte dom ha utbildning, då borde dom väl veta att det inte är övervikt, snarare undervikt!!!!
#8 Hon borde inte få jobba som skolsköterska då :/
Ja men hon sa att jag va överviktig :S hon va jätte elak mot mig
#8 Hoppas hon fick sparken! Hon verkar inte ha mått psykiskt bra, som säger så till en uppenbarligen INTE överviktig människa.
Haha, 59-60kg är min drömvikt och då är jag lika lång som dig! (: Jag väger i nuläget 72kg (och är inte precis nöjd med det) och är då lite mullig, mitt BMI börjar närma sig lätt övervikt.
Sen ska man inte titta sig blind på siffror. Min dröm vore som sagt att väga 60kg, men om jag lyckas gå ner till 65kg och känner mig smal då, så kommer jag vara nöjd. Alla har olika benstruktur osv, så vissa kan väga väldigt lite eller väga lite mer, och ändra vara i bra form. Sen väger ju muskler mer än fett, det får man tänka på.
Siffrorna har egentligen ingen betydelse alls, det viktiga är att DU är nöjd med hur DU ser ut. Så länge du tycker att du är frisk, har någorlunda sunda vanor och är nöjd med din kropp - varför ändra på det? Vill man så kan man ju minska lite på sötsakerna och hitta en träningsform man tycker är rolig, men man ska göra det för sin skull och inte för att någon annan tycker si eller så.
Om någon skulle kommentera ens kropp så ska man bara ignorera det. Oftast är det personer som är missnöjda på sig själv och därför trycker ner andra för att känna sig bättre. Det är deras förlust, inte din.
//Jessie
Jag väger lika mycket som du, och är lika lång som du. 
Det är ju perfekt..!! Jag är 163 cm och väger 70…………
Tack!!!! #13 Jag håller med dig till hundra procent! Skolan som jag funderar på la upp ett skolfoto på en klass i och försig inte den klassen jag skulle ha börjat på men klassen över. Och alla var faktiskt inte smala som pinnar utan några av dom var lika mulliga som mig!!! :-D Det är det att alla tjejer i min nuvarande klass är jättesmå och väger typ 26-35 kg!!! Så jag som är lite mullig+lång känner mig ibland gigantisk! Tack för alla svar!
Vikt är bara en siffra som kan vara jobbig ibland. Men det är personligheten som räknas! :)
Sen är du inte överviktig när det gäller längden! :) Jag vägar 57-59 men är 162 ingen har sagt jag är överviktig sen ser man sig själv på ett annat sätt än vad andra gör.
Hoppas du kommer att trivas på din nya skola! :)
Jag har blivit tjock, på riktigt. är 166 & väger ÖVER 70
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
#17 Tack! Jag hoppas också att jag kommer att göra det (trivas på skolan alltså) PS. Har man simning i Sverige och i såna fall är det med killarna?
#18 Det kallar inte jag att vara tjock om du inte väger mycket över 70 kg, närmare 80 kg :)
#19 Simning i skolan? Ja det har man och ja det är blandat. Hur så? :)
#19 Ja, man har simning men på de skolor jag har gått på har det inte varit regelbundet alls. På högstadiet tror jag det bara var en gång på tre år. På gymnasiet har vi simmat två eller tre gånger under hela kursen Idrott och hälsa 1 (alltså typ 3 av 100 timmar). På högstadiet hade vi blandat tjejer och killar. På gymnasiet hade vi en gång utan killarna och 1-2 gånger med killarna. 
#20 haha vågar inte väga mig ens…. har blivit tjock som ini… tillochmed så mormor påpeka de som ALLTID säger att alla e fina som dom e, så märker hon att ja börjar bli tjock hahaha
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Som alla andra säger här så måste man ju anpassa vikten till längden, så du är helt normal. :)
Jag är 11 år, är 154 cm och väger ca 44-45 kg.
Känner mig väldigt undernärd på mina 170 cm och 41 kilo när ni säger er längd och vikt…
Simon Lindbäck
SimonLindback.se
Jag tycker man inte ens ska kolla på vikten, utan på kroppsformen :)
#24 Man är byggd olika helt enkelt! :) Jag själv är en 16årig tjej på 166cm och 50kg. Och jag är inte undernärd eller nåt sånt då jag äter som en gris och folk som inte känner mig så bra säger att jag måste äta mer då jag är rätt liten! Haha men jag kan helt enkelt inte påverka det då jag är byggd så. :)
#24 Tyvärr räknas du till mycket underviktig med den vikten till längden.
Min pojkväns lillasyster som är 155cm ungefär ska väga minst 43 kg, är det naturligt eller är det medvetet som du väger så lite? :/
#27 Du är inte ens fet :)
28# jo lite mullig är jag men har nog ganska mycket muskler också rider ju 2-3 dagar i veckan plus att jag sitter inte bara hemma är ute mycket också.
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#29 Mullig är inget fel att vara, det är jag själv :)
Men mullig och tjock är 2 skilda saker men många blandar tyvärr ihop det. (menade inte dig nu då)
#28, asså jag har aldrig varit nöjd med min kropp. Men jag har inte försökt banta eller svälta mig själv, men ena dagen kan jag typ väga 43 och nästa 41.. Så det är väl mest naturligt.
Simon Lindbäck
SimonLindback.se