Min kompensation...
Som ni kanske har läst på bl.a. Klotterplanket, så beställde jag massa kläder från Nelly för över 800 dkk på min födelsedag (den 30:e augusti) och har ännu inte fått kläderna. Jag klagade på dem genom kundservice först och fick få 50 nellypengar i kompensation (snåla danskar).
Dagarna gick och jag klagade sedan igen på dem, men denna gång via deras facebooksida. Då var det svenskar som svarade och gav mig 100 nellypengar samt fri frakt på min nästa order i kompensation.
När det gick ännu längre tid klagade jag igen och bad om ett telefonnummer till deras kundservice. De sa att de skulle göra ett undantag och ringa till mig, vilket de gjorde idag. Min sambo var det som pratade med dem och de sa att jag hade fått ett maill som jag skulle läsa.
I mailet stod att jag skulle få välja ett par Nelly shoes som jag skulle få gratis som kompensation för jag har fått vänta så länge. Såklart valde jag de snyggaste och dyraste skorna (för 499 dkk, i svenska 599 kr).
Totalt har jag alltså fått kompensation för ca 650 dkk + frakt, näästan lika mycket som vi handlade för, hihi.
Det lönar sig alltså att klaga när man borde!