Jag är arg!
Helt serriöst. Är ni blinda? Vad fan är det ni gör mot barnen? Varför bryr sig inte ni ett jävla piss om oss och vad som händer med våran planet?
Jag snackar med er! Ni som bestämmer, Ni som har makten att göra en förändring i våran värld!
Vad i helvete tänker ni med? Allt denna hämska förbannade världen bryr sig om är en bit jävla papper!
Ni bryr er bara om pengar! Ni bryr er inte ett piss om våran jord dör eller om människorna i den gör det heller!
Det finns typ 14 familjer i världen som äger mer än 90% av alla världens pengar! Det är dom som bestämmer! Det är dom som är så dumma, det är dom som är SÅ blinda! Dom ser inte att dom förstör oss, dom och allt runt oss!
Tror ni dom bryr sig om oss människor? Nej!
Om dom hade gjort det så hade dom räddat barn och familjer i andra länder som behöver mat och vatten! Dom har flera biljoner! Och dom lägger fan inte ett jävla piss på dom som behöver det!
Dom kan rädda denna värld! Dom kan hjälpa andra människor i världen som inte ens har rent vatten!
Men gör dom det? Fan heller!
Dom är så jävla fucking dumma och blinda att dom låter dom dö!
Ni måste fan börja inse lite saker! Tänk lite nu för helvete! Tekniken går upp som inne fan! Vi behöver inte det!
För 30 år sedan så var det skit lätt att få jobb, man kunde hoppa ur skolan och ändo få jobb för tekniken inte var så advancerad och det var lätt o få jobb då.
Nu! För oss tonåringar! Det är Skit svårt att få jobb! Om man hoppar ut skolan då kan man fan räkna med att få ett jobb på mc donalds kanske inte ens det! Man blir säkert hemlös!
Tänk på barnen om 30 år?! Det kommer vara OMÖJLIGT att få jobb då! Vi kommer fan säkert inte ens ha riktigt luft att andas då! Människor förstör denna världen så jävla mycket att ni inte ens ser det!
Ni sprutar ut gifter i atmosfären när ni åker bil, ni hugger ner träd varenda jävla dag så snart kommer regnskogen vara helt borta!
Och för vad?! En jävla fucking bit papper!
Vi behöver inte all denna jävla teknologi som vi har! Vi överlevde på sten åldern elr hur? Dom hade fanme knappt hjul!
Ser ni inte att vi dödar oss själva och moder jord? Och nu vill jag snacka mer er dumma idioter i skolorna!
Jag är ett indigo barn, I skolan behöver jag lung och ro! Jag måste ha det lungt, jag behöver det för annars blir jag förbannad, varenda dag i skolan så är det sånt jävla fucking liv! Jag tar in mig andra människors energier, jag känner det andra gör. Och så som dom idioterna håller på i min skola! Jag blir fan sjuk! Varenda dag kommer jag hem och är HELT FUCKING SLUT!
Jag är så trött och har ont i huvudet och har så många kännslor i mig så det fan inte är sant! Jag går fan i 9an! Och mina klasskamrater beter sig fan som 6åringar! Dom fucking skuttar runt i klassrummet, skriker beter sig som om dom vore på en jävla cirkus! Och svär är omogna som inne fucking helvete, och ser inte vad dom gör!
Dom förstör bara inte mig och alla andra indigos runt dom, dom förstör sig själva! Allt dom bryr sig om är pengar och vem som är rikast och vem som är snyggast. Alla tjejer klär sig fan som horer i min skola!
T.om. tjej nördarna ser ut som jävla fucking super modeller elr något sånt bullshit! Och dom låter killarna ta dom på röven, pattarna och allting!
Och killarna är så fucking respektlösa och så dumma att dom ens gör det!
Liv är mer än pengar, det är mer än sex och att se bra ut!Men tydligen fatter inte dom det! Och kanske inte ens du!
Ser ni verkligen inte vad som händer?! Helt serriöst?
Man pumpar ut olja i vattnen, man dödar fisk så det snart inte finns någon fisk kvar. Många djur är sälsynta nu för man har dödat dom så fucking mycket!
VI BEHÖVER INTE DET! Vi kan fan leva på växter, vi kan äta nyttigt istl för allt det här jävla gift som vi lägger i våra kroppar!
Vet ni vad dom gör med mat innan det kmr till afärerna?! Dom sprutar ner dom med skit som tar bort smak, lukt och allt nyttigt i det! Och lägger i skit! som förstör dig och alla andra!
Och dom gör det bara för att det ska smaka gott… Och varför? SÅ VI SKA KÖPA MER!!! DOM BRYR SIG BARA OM PENGAR!
Förlåt att jag kanske låter otroligt arg och dum, fast detta är sanningen, kan du verkligen säga imot?Jag är indigo, det är klart att jag blir arg. Det är i mig.
Jag vill hjälpa världen. Men jag kan inte göra det ensam! Ändra på hur skolan beter sig! Sluta köpa allt skit som förstör dig! Köp inte deras skit och låt dom inte lura dig! Tillsammans kan vi ändra på världen! Någon måste bara vara modig nog att ta första steget!
Och det gör jag nu! Är du med mig? eller inte?Valet är upp till dig. Vi kan leva i en värld full av kärlek och harmoni. I en nyttig bra värld. Vad väljer du?
ps. Jag hoppas att jag inte förolämpa någon, det är det sista jag vill, jag älskar allt och alla fast snälla försök att förstå att varenda dag för mig är som att leva i ett helvete. Jag orkar inte mer.
Ursäkta, men du skriver väldigt rörigt. Vad ville du få ut av att skriva den här texten?
Jag ville mest skriva av mig, fast vill också att man ska inse hur förstörd våran värld är.
Jag vill ändra världen till det bättre, jag vill inte att man ska förstöra våran planet så som vi gör nu, och jag vill att man ska förstå att saker ändras. Alla barn som föds 2012 kommer vara indigo barn, och så som våran värld är nu, dom kommer inte att överleva. Jag är indigo så jag vet.
Och saker blir bara värre hela tiden.
jag menar, vad vill du helst leva i? en värld som nu, där pengar styr våra liv, man förstör jorden hela tiden och en värld där barnen som föds kommer bli helt förstörda i?
Eller en värld där pengar inte är det viktigaste som finns, och en värld där våran planet är frisk, och vi också. Där dom nya barnen kan leva i.
Om ni inte vet vad indigo barn är så klicka här och läs.
Jag tror inte världen skulle fungera utan pengar/bytesvaror. Då skulle man i så fall mörda och kidnappa folk för att få saker (vilket även sker i vissa delar av världen).
#3 jag menar inte att ta bort pengar. Jag menar bara göra så det inte är anledningen till att vi lever.
Och dom som har mycket pengar tycker ju jag att dom kan ge bort pengar till dom som behöver det?
Visst det är vell bra att pengar finns till en viss gräns. Fast jag tycker inte att det borde vara så himmla viktigt, man dödar andra för pengar. Jag tycker inte att en bit papper är värt mer än en människas liv.
Varför kommer alla barn som föds 2012 vara Indigobarn?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Nej jag är inte blind , känns som du skriver det riktat till oss på tif ._.
Kom med en omfattande lösning då. Självklart är jag inte emot allt du säger men det måste också vara hållbart.
FN:s milleniemål är (år 2011) att antalet undernärda människor på jorden, ca: 929 miljoner, ska halveras till år 2015. Självklart kommer det inte gå men de jobbar för det och det är ju viktigt att de ens försöker. Man måste börja någonstans och jag skulle inte säga att pengar är det största problemet. Det är människan i största allmännhet som art. Girig och maktgalen. Du kan ju hojta till den dagen du (eller någon annan för den delen) kommit på en lösning att dra ned på det.
"Jag menar bara göra så det inte är anledningen till att vi lever." - Vem ska göra det, hur ska den göra det? Man måste tänka ett steg längre och börja någonstans.
Man måste även vara realistisk, sen kan man drömma på hur mycket man vill om "indigobarn" osv. Jag tror inte på det finns "indigobarn" så som den hemsidan skriver förrens jag fått det vetenskapligt bevisat för mig. (Jag läste inte allt då jag kände att det var lite för flummigt för min del så finns det något vetenskapligt jag bör läsa där så säg till). Det kan lika gärna ha varit någon snubbe någonstans som rökt på lite för mycket och skrev ner sina tankar. Ja du förstår nog vad jag menar, men har du en länk nånstans eller liknande där det står att det är vetenskapigt bevisat och av vilka osv, så får du gärna länka den.
:)
#7 Det finns såklart ingen vetenskaplig text om indigobarn då detta inte är vetenskapligt bevisat. :P
Sen är det även så att många rika personer ger bort mer än vad vanliga människor tjänar på 10 år till välgörenhet. Hade du, TS, jättemycket pengar skulle du knappast ge bort ALLT till välgörenhet, eftersom du hade varit van vid att ha mycket pengar. Det hade varit det liv du var van vid och det är jättesvårt att byta livsstil sådär.
Besides… om alla länder var lika rika så skulle jorden "gå under". Det krävs att pengarna är ojämnt utspridda för att världsekonomin ska fungera, tyvärr. :/
#6 jag riktar mig definetift into mot någon här!
#8 det är faktigst vetenskaplikt bevisat. Det finns inte bara indigo barn, det finns också kristall barn och super synska barn (chinas super sphycis)
I vårat DNA så activeras något nytt i dessa barnen, det finns nya kodons i dessa barnen som de kan aktivera. Det finns 6 nya kodons, och dessa barnen väljer 2 utav dom 6.
Och indigo barn har typ ett "sjätte sinne" vi kan se saker som inte andra kan, t.ex. jag kan se energier över allt. Auror, döda. Fast jag har bara hört döda. Har inte riktigt sett dom fast en av dom slog på mitt dush traperi en gång =S
#5 Det är för att jorden kommer förstöras.
Indigo barn är här för att ändra världen till det bättre. Vissa säger att vi kommer ifrån sirius(ljusaste sjärnan)
I en annan dimension. (vi har högre medvetande än andra och kommer i från den femte dimensionen, just nu är vi på den tredje)
Och vi är här för att heala planeten och alla i den. Vi älskar allt och alla! Och vill bara hjälpa så gott vi kan. Och om bara kanske halva jorden är indigo barn då kommer inte saker ändras. Om alla barn är indigo barn då MÅSTE det ändras. För så som det är nu, vi kan inte överleva normalt här och eftersom alla kommer bli indigos så har man inget val än att ändras.
#9 I så fall tror jag att folk skulle känns till det. Ge oss en länk till en vetenskaplig text, tack? :) Btw, hur vet du att du är "indigobarn"?
#9 Vart har du hört om att det är vetenskapligt bevisat? Kan du skriva källan eller nåt? I min mening är det fortfarande inte trovärdigt om du inte har en riktig pålitlig källa. Dock är det vad jag tycker, men du kan inte skriva att det är vetenskapligt bevisat om du inte kan bevisa det.
Solen kommer explodera och jorden kommer bli till smulor ändå ^^ Så ja…
Eftersom du inte svarade på min kommentar (#7) så fattar jag fortfarande inte hur ni ska lyckas ändra människornas livsstil. :)
#9 Fast det är ju inte bara indigobarn som kan se saker. Jag kan känna av energier och sinnesstämningar väldigt lätt, både från de levande och de döda. Jag ser dom inte, men ofta kan jag känna dom, och på så vis se framför mig hur personen såg ut. De perioder då jag mediterar ofta, håller på mer än vanligt med tarotkorten osv, så blir jag extra mottaglig för sånt.
Och nja, tror ju knappast att det är vetenskapligt bevisat. Men det är inte bara indigobarn som är mediala, varför tror du det? Och vad har indigobarn med t.ex miljön att göra? Fattar inte riktigt sambandet.
Och du säger att det du skriver inte är riktat mot oss på TiF? Jadu, ser inte riktigt ut så, med tanke på hur du uttrycker dig.
"Är ni blinda? Vad fan är det ni gör mot barnen? Varför bryr sig inte ni ett jävla piss om oss och vad som händer med våran planet? Jag snackar med er! Ni som bestämmer, Ni som har makten att göra en förändring i våran värld!"
"Vad i helvete tänker ni med? Ni bryr er bara om pengar! Ni måste fan börja inse lite saker! Tänk lite nu för helvete!"
Kan ju börja med att berätta att om man inte uttrycker sig på ett lugnt och sansat sätt så är det ingen som lyssnar. 
#9 Ok för det första. Fråga din lärare om det ens finns någon som heter det i så fall. Kolla upp det själv. Jag är inte här för att bevisa mig, vill du verkligen veta så får du vell kolla upp det själv.
Allting kan inte bli bevisat med vetenskap, det finns saker som det inte kan bevisa, man måste bara vara lite öppen sinnad.
Det där stycket som du tog ut var till "de som bestämmer" Nu menar jag de som äger nästan alla pengar och dom som gör detta till barnen.
Och jag blir arg, indigo's har adhd, add, ocd dyslexia & har svårt att lära sig. Jag har inte ADHD ADD OCD (har dyslexia och svårt att lära) Fast när jag blir arg DÅ blir jag arg. Det är därför jag skrev så som jag gjorde.
Och jag sa alldrig att det BARA är indigo barn som är mediala. Det sa jag inte, och vad dom har med miljön att göra. Indigo's vill hjälpa våran planet, vi vill ta ner företag som dumpar skit i vattnen, vi vill plocka upp allt skräp som ligger ute i skogen, vi vill göra så dom slutar hugga ner träd så himmla mycket!
#10 Man vet det för hur dom beter sig och deras aura. deras aura är indigo (därav namnet) Jag vet att ni kanske är skeptiker, och helt ärligt jag bryr mig faktigst inte så mycket, det är bara väldigt tråkigt.
Nya saker skrämmer människor, det är så det är. Fast den dagen ni får barn, och ni märker på dom hur anorlunda dom är gjämfört med hur ni är nu, då kommer ni nog fatta vad jag menar.
#11 Fråga din lärare om kodons (codons på eng)
Igen, jag bryr mig inte om ni tror mig eller inte fast ni kommer få se tillslut ändå. Det har bara med tid att göra.
Ok, nu, om ni bara ska forsätta säga "jag tror inte på det här ge mig bevis" då kan ni lika gärna inte skriva mer här.
Tror ni inte ett skit på det så visst, gör inte det, det är era liv.
Jag ville bara skriva av mig, det var allt. Det är inte kul att ha alla dom känslorna inne i mig hela tiden 24/7. Allt det jag skrev har jag med mig hela tiden, det är inte direkt kul, att skriva det tog bort en väldans massa stress ifrån mig.
Juste #10 Om du läser här så ser du vem som kan vara indigo och inte om du ens bryr dig så mycket. Man kan bara veta själv om man är indigo för allt det stämmer in på en väldigt mycket.
(kopierade texten för orkar inte översätta, den är på eng)
* They come into the world with a feeling of royalty (and often act like it)
* They have a feeling of "deserving to be here," and are surprised when others don't share that.
* Self-worth is not a big issue. They often tell the parents "who they are."
* They have difficulty with absolute authority (authority without explanation or choice)
* They simply will not do certain things; for example, waiting in line is difficult for them
* They get frustrated with systems that are ritually oriented and don't require creative thought
* They often see better ways of doing things, both at home and in school, which makes them seem like "system busters" (nonconforming to any system)
* They seem antisocial unless they are with their own kind. If there are no others of like consciousness around him or her, they often turn inward; feeling like no other human understands them.
* School is often extremely difficult for them socially.
* They will not respond to "guilt" discipline ("Wait till your father gets home and finds out what you did")
* They are not shy in letting you know what they need
--
1. You feel ancient to the core, as though you have existed forever.
2. You are soul tired, and simply want to go 'home'.
3. You remember what home feels like even if you can't verbalize it.
4. You felt unique as a child, as though no one else was like you, it felt like there was them (humanity) and you. You may have even felt special or lofty regardless of your social stature.
5. From as far back as your earliest memory, your life has been littered with paranormal and psychic experiences. This may have manifested as: seeing ghosts, or other entities, seeing inte-rdimensionally or into other times, seeing beyond the illusion, reading others thoughts, dreams that came true, UFO sightings and much much more.
6. Your empathetic gifts are so strong it can almost be too much at times.
7. Your body functions differently to others. It is more finely tuned and has a habit of reacting unlike other peoples. Doctors are often stumped by you and a natural lifestyle is imperative to your good health.
8. You are very intelligent, but not necessarily interested in academics.
9. You struggle to find what you want to do with your life because nothing in this reality really intrigues you enough to be dedicated to it. A part of you remembers so much more that life here is almost banal.
10. You have trouble being in touch with your body, or its limitations frustrate you, because you remember far more freedom. Part of you feels you should be able to fly, teleport or instantaneously manifest.
11. You have known since you were very tiny that you had a purpose or a mission to fulfill, even though the details may be elusive.
12. You have an extraordinary dream life, and waking life seems dull in comparison.
13. Others are often wary of you, and you were most likely singled out as a child and bullied or ignored. Friends were and are often few and far between. People instinctually know you are different even if they don't understand why.
14. You can read people, they don't even necessarily have to speak, you can just feel who they are, which is why you cannot be lied to. You see beyond the facade, and that makes people uncomfortable around you.
15. Babies and small children are often drawn to you, something about you fascinates them.
16. Animals tend to trust you, and you have a natural understanding of their wants and needs, as though you can communicate on some level.
17. Conversation frustrates you because you know what the other person is going to say long before they say it. Often you appear rude in conversation, either appearing disinterested or butting in and answering the question before it is completed.
18. Some may describe you as aloof, but when they get to know you, you are actually incredibly warm and loving.
19. You have created certain protective elements to survive in society because you find being around people quite hard, even painful at times, and you can only handle large crowds of people in very brief doses.
20. You are aware that you are an inter-dimensional ascended being here to assist humanity at this time, and you may have some memories of your incarnations on this earth, leading up to this time. This knowledge is within you.
21. You have natural healing abilities, whether it be with your hands or through the comfort you give with your words.
22. You often find random strangers tell you their problems and friends seek you out for counsel, even from when you were very young.
23. You were advanced as a young child, speaking, reading, walking earlier than normal.
24. Some may have described you as a precocious child, you weren't afraid to speak your mind.
25. You have had trouble sleeping most of your life, whether it was due to insomnia or to fears that reared their head at night. Visions you see at night don't help the sleeplessness.
26. You have felt great despair or depression in your life, often connected to a desire to want to go home. Life here feels so very wrong.
27. You have difficulty comprehending why you would want to spend your life working at something you hate, so that you can spend all your money paying off your debts so that you can be like everyone else with the cool car and the mortgage. None of this makes any sense to you. You'd rather be poor than a slave to the system. People may view you as a drop out or lazy, but that has nothing to do with it.
28. You often feel connected to another place or time, and long for something deeper in your life.
29. You have an understanding of the divine beyond books, beyond religion, even if you can't put it into words. Spirituality is part of you, it is inseparable and not learned but definitely built upon. You didn't wake up to your spiritual self, because your spirituality has always been an intrinsic part of your nature.
30. You know that your origins are not human.
#13 Förstår jag dig rätt, men är alla med t.ex ADHD indigobarn då?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#13 Saker som inte går att bevisa med vetenskapliga argument är ovetenskap. Och med ovetenskap menas med att man inte kan vara helt säker därför funkar det inte att vara öppensinnad… Så källa på det tack.
#13 Skeptiker, ja. Jag är ateist och tror inte på gud för det finns inget bevis på att en gud finns. Jag vill ha bevis för att tro på saker. :)
Och det är klart att mina barn kommer att vara annorlunda än vad dagens barn är, eftersom samhället ständigt förändras. Man utvecklas som person beroende på samhället och hur man blir uppfostrad av sina föräldrar.
Lägger till att jag känner folk med ADHD/dyslexi som inte bryr sig ett sk*t mer om miljön och liknande än andra. :P
Läste inte igenom exakt alla punkter du skrev upp, men kan säga att enligt den där texten är jag ett indigobarn alltså, då nästan allt stämmer överrens med hur jag är och beter mig. 
#14 nej, om dom är så som jag skrev DÅ är dom det, är man bara en sak så nej. Det förstår du vell själv?
Och #15
Jag kommer inte ge dig "bevis" jag bryr mig inte vad du tror! Om du inte tror på det så skit i då! Som jag SA jag är inte här för att bevisa mig!
Kolla upp det själv. Jag är vell ingen jävla butler? om du vill ha bevis så gå och kolla upp det själv eller skit bara i det. Jag bryr mig inte ett piss om du tror på det eller inte. Du får tro vad du vill!
Jag tänker inte "tvinga" er att tro på det jag säger, det får ni göra om ni vill. Jag bryr mig inte, era liv.
Du kanske inte tror på det som inte blir bevisat och faktigst så bryr jag mig inte, jag kan höra och känna av "döda" så jag vet att det är riktigt och jag tror på det. Eftersom du inte kan det så förväntar jag mig inte att du tror på det.
Jag skulle säkert inte heller göra det om jag inte hade kunnat göra dessa saker.
Tro vad du vill.
#13 Okej, jag förstår att miljö- och framtidsfrågor är extra väldigt viktiga för dig och det är självklart bra. Men bara därför betyder väl inte det att du är ett "indigobarn som kommer från stjärnan Siruis?" För mig känns det otroligt långsökt och inte trovärdigt för fem öre, just eftersom det inte finns några vetenskapliga studier som stödjer det där med Indigobarn och allt vad det var…
However, hur mycket gör du egentligen själv för att förbättra situationen på jorden? Förutom att skriva aggressiva inlägg på ett forum menar jag? Istället för att göra det kanske det är bra att göra lite verklig nytta. Du skrev att du ville plocka bort allt skräp i skogarna - så gå ut och gör det då! :) Att babbla på om Indigobarn och hur arg du är på "de 14 familjerna i världen som äger 90% av jordens pengar" gör knappast nån nytta för vår planet och dess befolkning.
Läste nyss att indigobarn vill få människor att börja tänka på ett nytt sätt. Om du är ett sådant barn, hur kan du då säga att du inte bryr dig om vad vi tycker och tänker? Om du vill ändra på oss, försök övertyga oss istället.
#19 Det är för att om jag övertalar er och bara ger er svaren ni vill ha då kommer ni alldrig att lära er!
Jag är ingen lärare ;) jag tycker att man borde lära sig själv, igentligen har vi all information inne i oss. Vi måste bara hitta det, som jag gjorde.
#18 Det är inte helt säkert att indigos kommer ifrån sirius. Det är bara många som säger det, själv tror jag inte på det. Eller jag är inte säker, känner mig inte som en människa så jag vet inte.
Och jag hjälper jorden på ett annat sätt en andra indigos. Jag hjälper folk som är indigos att inse det, så att dom i tur kan hjälpa jorden. Det är i oss att hjälpa jorden och andra. jag gör det igenom att hjälpa indigos. Har hjälp två stycken indigos nu. Och har fått några andra att inse att dom är indigos. jag har även gett en hel del av min information till andra som vill ha den. Vad dom gör med den informationen bestämmer dom, vill dom bara strunta i det då är det ingen ide att jag ens berättar allt det jag vet (så som tydligen nästan alla här) ((på denna diskusionen))
Och att "babbla om dom 14 familjerna inter hjälper". Du har fel där, ser du inte ? jag har fått er att läsa upp vad indigo barn är, jag har hjälpt er lite att inse vad som händer. Det kanske bara är mindre än 1% av allt som händer fast det är lite iallfall!
Visst det jag skrev var totalt sannt, och jag är arg på dom. Fast jag valde också det för att ni ska lära er lite. Ta #19 t.ex. Hon kollade upp vad indigo barn var och nu vet hon lite mer! Och vem vet nu kanske hon blev lite mer intresserad av det och kollar upp lite mer saker som finns? kanske astral projection & lucid dreaming.
Allt jag har gjort här har en mening, och jag har hjälpt er. Även om ni inte ser det.
..
och du sa att det inte finns några vetenskapliga bevis för det.. Då säger jag, det vet du inte, du kollar inte upp det du säger att det inte finns för det är vad du tror! Du har faktigst inte kollat upp det, och om du har det så tydligen inte tillräckligt.
Nej inte övertala, övertyga ;) Hur hittade du all information inom dig då ? Alltså hur fick du reda på allt detta?
#20 Faktum är att jag googlade på Indigobarn samt läste på hemsidan du länkade till i ditt första inlägg… Inte för att jag hittade något vettigt ändå, men jag har faktiskt kollat upp det, tvärtemot vad du påstod… Det kanske du borde ha kollat upp innan du anklagade mig för att inte ha försökt sätta mig in i ämnet?
Och jag känner väl inte direkt att du "hjälpt" mig med något. Det du skrev i ditt första inlägg ang. miljöfrågorna o.s.v var jag redan insatt i och jag förstår inte grejen med den där Indigobarnshistorien, tyvärr. Det gav mig ingenting. Jag står fortfarande fast vid att du borde försöka göra något konkret för att förbättra situationen.
varför måste alla bara komma och skriva menningslösa inlägg för? förstår ni inte att MikeW har så in i helvetes rätt? jag har länge försökt övertyga andra. vad som händer med jorden. för att människor är egoistiska idioter. ja det är mänskligt att vara egoistisk på ett eller annat sätt, men det är helt i överstyr det här. dom rikaste har makten. vi "vanliga människor" är bara skit enligt dom. inte för att jag bryr mig om va dom tycker. varenda jäkel här är med och bidrar, och ja det är jag och MikeW också. ingen kan slippa undan att bidra till att förstöra. Men saker jag inte fattar. tillverka/köpa smink som är testat på djur. slakta djur i stor jävla fabriker för att sitta och njuta. människor är lata. går till affären, väljer ut en köttbit i disken, betalar och går hem. på stenåldern fick man minsann ge sig ut på jakt med ett egengjort vapen. jag menar inte att se tillbaka på det som vart förr, men jag vill bara jämföra med den skit vi fått världen att bli
#22 kanske du har rätt, kanske du har fel.
Fast sanningen är att jag har hjälpt dig, du vet det bara inte. Jag har hjälpt dig på ett sätt som inte du förstår. Jag har hjälpt ditt medvetande lite. Och när tiden kommer så kommer du att komma ihåg indigo barn. Och du vet då det jag har sakt. Det har bara med tid att göra.
Fast som jag sa. Tro vad du vill, jag är bara glad att du vet nu vad indigo barn är. För du kommer nog få höra det ordet mycket i framtiden. Eller inte, snart kommer vi bara kalla dom för barn. Fast barnen nu är indigo barn (eller kristall barn) det är bara lite viktigt att ha ett ord för dom just nu, snart kommer det försvinna. Snart är dom bara barn.
#21 Det fick jag först genom att kolla på internet. Sen så bara vet jag mer saker naturligt. Fast mest fick jag ju via internet. Sen vet jag bara andra saker som jag inte kollat upp på internet. (kollar upp när jag får informationen så att det är sant :P)
Fast det är vell olika för alla. Vissa bara vet, vissa kommer ihåg sitt förra liv och har ett jätte bra minne och kan bara veta det för dom har lärt sig det förr.
Andra får all sin information på internet. Fast man kan inte säga att dom inte fick den informationen inne i sig, för det var dom som kollade upp det på internet, dom fick intresset av att lära och så, fick dom sin information inne från. :)
Tycker det är lite fånigt att säga att endast rika har makten dock, för alla andra kan påverka så extremt mycket också! Desutom är det vääääldigt många som föds fattiga/medelklass som blir miljonärer senare i livet, för de har ambitioner och vilja. Är ni ambitiösa nog kan ni gå och bli rika också "så ni kan påverka". 
du får det att låta så lätt. bara ha viljan, så får man pengar eller? med vilja kommer man långt. men det låter ändå för enkelt. dessutom, behöver man inte pengar egentligen. kommer få massa emotsägningar, men det är bara nåt man tror, att pengar är allt
#26 Helt ärligt så kommer man riktigt långt på bara ren vilja och ambition :) Kan säga att min sambos pappa har jobbat sig upp i toppen och är nu bland Danmarks rikaste. Ren vilja och ambition där :)
Nej såklart, men folk har skrivit i tråden att det är de rika som har makten. Så jag svarade på det. 
#26 Pengar är inte allt men man behöver pengar för att klara sig i denna värld.
nej. du har fel. det är vad du och resten av världen förmodligen tror. man klarar sig galant med bra kunskaper om skogen för att leva där. utan pengar.
#29 Vore kul att se hur länge man faktiskt kunde klara sig på det sättet. :P Då ska man ju vara utan kniv, tändare/tändstickor, tält, osv… sånt som man kan köpa för pengar helt enkelt. Tror inte man skulle klara sig så länge utan några tillbehör.
Hur många vill leva så tror du ? Trodde du förstod att jag menade att leva ett normalt liv. i sånna fall formulerar jag om mig. Pengar är inte allt men man behöver pengar för att klara av att leva ett normalt liv i den här världen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är något som gör mig arg fast faktigst otroligt ledsen!
Så himmla hemskt. Det är det här jag vill stoppa. Är det verkligen någon som inte håller med om det?
Vi kan stoppa det där! Om vi slutar köpa mat som dom har tagit hand om så kommer dom vara tvungna att sluta!
Snälla, ta reda på vart din mat kommer ifrån! Nu menar jag inte bara kött! ta hand om din kropp och ta reda på vart det kommer ifrån, och fråga dig själv! "Vill jag stötta ett företag som gör detta med våran mat?"

Ironsikt hur några av er skriver att världen är hemsk och att människan är hemsk. Sure, jag kan hålla med inom vissa ämnen, alltså dom ämnen jag vet är säkert och har belägg för. Ni som nämnt att det bara är de rika som styr och har all makt. Att det är pga dessa personer det är som det är idag. Med mat, handel mm. Ni övertalar ingen, eller lär någon om hur det borde vara genom att säga att ni inte bryr er. Ni övertalar genom att vara jäkligt duktiga inom retroik.
"People shouldn't be afraid of their governments, governments should be afraid of their people"
Du har makten till att övertala, få folk att förstå. Om du vill. Om du kämpar, om du letar fakta. Om du är källkritsik och skilljer på lögner och sanning. Nu har jag inte kollat på youtube videon du linkade MikeW, men är du säker på att vad dom säger är sanning? Har du fler källor som pekar på samma sak?
Vill du förändra världen? Uppenbarligen. Men jag råder dig simplet till att läsa retroik, att vara källkritsik och tänka på den hela stora cirklen. Vi slutar köpa ifrån ett av de företag som är dåliga, men samtidigt förlorar barn/vuxna sina jobb och blir utan mat? Vad är mest rätt?
#34 det är sant, vissa kanske blir utan jobb.
Det är lätt att få nytt jobb, det är svårt att få tillbaka sitt liv.
Dom djuren som dom dödar på ett sådant hemskt sett, dom djuren har också famlij, dom har någon som dom älskar. Så tycker du att det är lungt? att ta bort någons alla kännslor och tankar? Djur har känslor, dom har familjer. Bara för att vi kan, måste vi döda dom?
Människorna som blir utan jobb dom dör inte! Djuren förlorar ALLT!
Är det inte rättvist? rädda flera miljontals oskyldiga djur, och så får några inget jobb?
Dom kan få jobb igen, djuren får sin frihet.
Vad väljer du?
-Rädda miljontals oskyldiga djur och några blir av med sina jobb (som dom kan få igen)
-Döda en otroligt massa djur bara för det smakar gott och tar bort dom ifrån deras familjer, och människorna får behålla sina jobb?
rättvist? är detta rättvist mot djuren och planeten?
vi är inte gudar
Sluta behandla djur och planeten som att vi äger dom! Moder jord är våran planet, och alla djur och människor är våran familj!!
Sluta tro att vi bestämmer och är mer viktiga än djur!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
är detta rättvist?
fyfan fyfan fyfan i helvete. tycker ni människor är så bra? Tycker ni? många säger, filmer är inte sanna. detta är en film. men den är sann. ni ska skämmas som fan när ni sitter och äter kött. skiter i va ni tycker om det jag skriver. ni fattar inte vad som händer, det ni inte ser, det ni inte behöver se i världen. era barn ser inte vad dom bidrar till när dom äter kött, ost. mumsar i sig, mums mums. skitgott med plågat misshandlat djur. nej, faktist inte. har katter och hundar, säger att dom älskar dom, älskar djur. det gör ni inte om ni bidrar till det här…

Både twtw och MikeW jag kommer svara er båda i detta inlägg.
Nej, det är inte lätt att få ett jobb i dessa länder. Varför tror du dom jobbar på dessa fabriker? Det är inte så lätt att gå ut och hitta ett nytt jobb.
Ja många djurfarmer behandlar sina djur hemskt. Jag anser också detta illa och hemskt. Jag har bra fakta, ren fakta, kan linka dig massa sidor om ifrån vilka länder du inte ska köpa kött ifrån. Vilka farmer som är dåliga, varför dom är dåliga. Vet du varför dom är det? Förstår du problemt eller stirrar du blindt på problemet? Kan du förstå hela cirkelen? Vad som påverkas? Samhället runt omkring tex Polen?
Vad kan du som person göra? 1. Titta upp din fakta, hur kan du lita på en video ifrån youtube? I så fall skulle jag tro att jorden var ihålig. 2. Skriva tydligt och klart, jag vet att det kan vara svårt jag har skrivit många inlägg som är röriga mm. Vill du övertala någon måste du dock vara tydlig.
Jag kan nog kontra er på många sätt gällande djuren. Vi är inte den ända arten som dödar andra djur. Lejonet som dödar gestellen. Är det synd om gestellen?
Det finns bra farmer, som behandlar sina djur väl. Köp ifrån höns som går fritt utomhus och undvik kött ifrån andra länder. Är detta lätt tror du? Har du gått i en butik och köpt mat någon gång? Som en stundet som har 1000 kr för mat i månaden. Du kommer varken ha råd med ekologisk mjök, ägg ifrån frigånde höns, köpa närproducera. Du måste se hela problemet! Du måste förstå hela problement, innan du kan skälla på någon och använda hårda ord.
Weei… En del av konspirationsteorier här.
Jag trodde man lärde sig att vara källkritisk i skolan nuförtiden?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#39 Det är ju så klart lite synd om gestellen. Fast lejonet dödar den snabbt. Och rättvist, det är vissa människor som du säger som behandlar djuren bra. Och det är lungt med mig, det är dom företagen som plågar djuren så himmla mycket som jag vill ta ner.
Och jag förstår hela problemet, jag vet att det finns vissa som behandlar djuren på ett bra sett och inte låter dom lida. Jag pratar inte med ALLA företag som dödar djur i det här, jag pratar om dom som plågar djuren.
Förlåt att du trodde det, det var inte vad jag menade.

Ett lejon attackerar på så sätt att ett lejon håller ner djuret och ett annan Lejon stryper luftvägarna för djuret, detta kan ta långtid och går definitivt inte snabbt.
#42 men vadfan min poäng är ju för helvete att det är vell bättre än att fucking bli plågad eller?
Sluta hålla på och argumentera om detta du förstår vell vad fan jag menar?
det är viss skillnad på ett rovdjur som dödar sitt byte i det fria och när människor stänger in djur i fabriker där dom knappt kan röra sig, lever på skitigt golv och under den tid dom lever plågas av sår, sjukdomar och annat. ett vilt djur som blir fångat har levt i naturen. sen dödar inte rovdjur flera miljoner djur åt g¨ången, en i taget

# 43 Nej jag förstår inte hur du menar, därför jag frågesätter hur du tänker. Jag tycker också det är hemskt, allt jag menar på att du kan varken påstå att vi här inne är blinda, dumma eller inte ser problement. Jag vet mycket väl om problement och allt runt det. Men jag betvivlar på att ni gör så som ni skriver.
man kommer ingenstans av att diskutera sånthär, man kan ägna mycket tid och man kommer inte fram till nåt vettigt ändå

# 46 Jag kan göra så mycket jag kan för att få er att förstå att det inte är så enkelt. Då tycker jag att jag kommit fram till något vettigt.
#47 Jag har alldrig kallat er för blinda, dumma eller inte ser problemet!
Det kanske bara är bättre att vi slutar prata? Helt ärligt, jag blir bara arg och troligen du också. Nu slutar vi prata med varandra i den här diskusionen.
nej, och det blir ju inte enklare när folk börjar diskutera att det inte är ennkelt och inte vad man kan göra för att undvika att detta händer djuren. detta är väl "måste skriva av mig" forum och då får man skriva av sig hur man vill, och det MikeW antagligen vill är att andra ska inse verkligheten
ja

"Är ni blinda? Vad fan är det ni gör mot barnen? Varför bryr sig inte ni ett jävla piss om oss och vad som händer med våran planet"
"Ni måste fan börja inse lite saker! Tänk lite nu för helvete! Tekniken går upp som inne fan! Vi behöver inte det!"
Varför blir du arg? För att jag motbevisar det mesta du skriver? Jag blir inte det minsta sur. Jag tycker snarare det är intressant.
#49 Klart man får skriva av sig detta forument. Men då ska man få klara att dem kommentarer och frågor man får. Självklart får man skriva vad man tycker och känner, alla är välkommna här inne! 
Men eftersom ni vill avsluta diskussionen ska jag sluta med att säga att jag blev varken arg eller upprörd. Jag menade inte illa heller, frågesätter bara vart ifrån ni fått fakta ifrån. Det är viktigt att vara källkritisk hela livet ut!
#51 du läste tydligen inte allting. Jag skrev att jag snackar med dom som bestämmer. Dom som har makten att göra en skillnad.
Och för att vara helt ärlig, jag blir arg. Jag har lätt att bli arg, och att du bara kommer och snackar imot mig gör mig arg, speciellt när du säger saker som jag inte sa
"allt jag menar på att du kan varken påstå att vi här inne är blinda, dumma eller inte ser problement"
För det var inte det jag sa! Jag sa inte det till er!
läs texten! HELA TEXTEN. "Jag snackar med er! Ni som bestämmer, Ni som har makten att göra en förändring i våran värld!"
Och allt detta snack om "bevis" Hur jävla svårt är det att ens kolla på våran jord just nu?! man behöver ingen jävla källa för det är rakt framför oss! Ser du inte hur världen är eller? Våran värld är inte direkt full utav regnbågar och enhörningar eller hur? Den är mer full utav krig, död, ekonomi som går åt skogen i vissa länder, tsunamis och kolla på japan! Dom behöver nog pengar för att byggas upp igen och dom pengarna måste andra länder låna ut. Ekonomin failar så jävla mycket just nu så det inte är sant.
Om du ska forsätta hålla på så snälla lägg ner! Jag vill inte höra något mer ifrån dig just nu du gör mig bara förbannad.
#52 Vi bor i en demokrati. Alla har makten att bestämma. Så stop whining and do something about it.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#38 Jag höll med er om allt och tyckte ni verkade super intressanta tills jag läste: "har katter och hundar, säger att dom älskar dom, älskar djur. det gör ni inte om ni bidrar till det här…". Hur i helvete kan du komma med ett sånt fult påstående? Hur fan kan du sitta och skriva något sånt?
Nä, gå ut och gör någon nytta istället för att sitta här och klaga på alla andra.
#54 ta det lungt, hon är bara 12 år. Jag förstår vart du kommer ifrån min vän, fast jag tror att hon bara ville ge ett exempel på att hur hemskt det skulle vara om någon åt din hund eller katt. För att det är så vissa människor gör, dom tar bort någon som dom djuren älskar och bryr sig om.
Hon är nog otroligt kännslig mot djur och hon tycker nog att det är hemskt och hon vill bara att vi ska sluta döda djur så mycket.
Jag förstår vad du menar, fast när man är 12 år då kan man inte riktigt göra något mer än att klaga på andra och försöka få dom att se hur hemska vissa människor är mot djur/planeten & oss, via internet.
I den åldern om man går ut och säger ifrån mot vad vissa människor gör då blir man mobbad. Det vet jag mycket väl om. Och det är inget man vill bli så man drar sig till internet istl.
Fast du kan ju inte veta att hon är 12 år eller så, så jag förstår att du blir lite arg. Och inte ser varför hon klagar på internet och inte går ut och gör något istället.
Jag hoppas att du inte tog illa upp utav det hon sa. Det var nog inte alls hennes mening.
Och jag hoppas att du inte tycker illa om oss indigos bara för det här lilla missförståndet.
Vi gillar bara inte när man plågar djur och vi vill att det ska sluta och vi vill göra nästan vad som helst för det, och att säga så som hon gjorde var bara det hon ville göra, hon vill bara att det ska sluta och då blir vi lite arga och kan säga saker som vi inte riktigt menar.
Förlåt att du blev lite arg och så.
-Alla indigos.
Kärlek & ljus.
Mvh, Mike.
#55 Okej då förstår jag

"Och allt detta snack om "bevis" Hur jävla svårt är det att ens kolla på våran jord just nu?! man behöver ingen jävla källa för det är rakt framför oss! Ser du inte hur världen är eller? Våran värld är inte direkt full utav regnbågar och enhörningar eller hur? Den är mer full utav krig, död, ekonomi som går åt skogen i vissa länder, tsunamis och kolla på japan! Dom behöver nog pengar för att byggas upp igen och dom pengarna måste andra länder låna ut. Ekonomin failar så jävla mycket just nu så det inte är sant."
Sorry, jag kunde inte hålla tyst. Du har ingen uppbyggnad i vad du skriver. Hur vet du att allt du säger är sant? För att du är indigo menar du? Nej jag köper inte det. Ja nu är jag sur.
DU behöver bevis för att kunna säga något på ett forum. Jag behöver alltid källor för att tro på något. Inser du hur vinklat media är? Världen blir bättre under tiden som brott och andra hemskheter ökar i media. Förlåt att jag säger emot som jag gör, det gör jag för att jag är såpass osäker på att du har någon aning om vad du pratar om.
Tsunamis är en naturlig orsak och är inget människan har skapat. Förödelsen som denna tsunami skapade var stor. Japan har reden repat sig något otroligt snabbt. Ja med hjälp ifrån andra länder som hjälpte frivilligt. Ingen tvingade länderna att ge Japan pengar. Den största hjälpen given till Japan kommer ifrån EU ur deras system för katastrof hantering.
Det krigas i ca 50 länder utav 244 länder. Tro det eller ej så jobbar både FN och EU aktivt för att hålla fred och sluta fred. Även att ge folk mat. Dom jobbar även för att våra barn ska ha en ren jord att bo bo. Visst är det bra att världen går åt det hållet där flera länder ändrar på sig för att kunna vara med EU? Eller att fler folk jobbar hårt inom FN? Ekononmin failar på många plan ja, men det är inte lätt att göra en förändrig för det bara sådär. Allting för konsekvenser.
HUR menar du att vi ska göra världen bättre? Sen håller jag med Geru, alla bestämmer. Vi är en demokrati (Om detta nu va vad Geru menade).
Förlåt om jag verkar otrevlig eller gör dig sur eller någon annan sur. Jag menar inte att vara otrevlig och vill snarare ha en lugn och bra diskussion. 
Och självklart eftersom jag babblar om källor hela tiden ; "Bowling for columbine"
http://news.nationalpost.com/2012/02/09/see-how-japan-has-rebuilt-in-the-11-months-since-the-earthquake-and-tsunami/
http://ec.europa.eu/news/external_relations/110317_1_sv.htm
http://www.sakerhetspolitik.se/Konflikter/
http://spa.118100.se/spr%C3%A5k/149917
http://www.fn.se/fn-info/vad-gor-fn/utveckling-och-fattigdomsbekampning/