prao på hunddagis!
Någon som praoat på hunddagis? Ska göra det snart. Vad fick ni göra? :)
//Nike
Jag har, sen är jag ju på ett en gång i veckan då jag läser djurvårdsprogrammet.
De var (och är) de vardagliga rutinerna, ut på långrunda, städa boxar/uteboxar, mat/vattenskål, dynor, filtar etc. Allt ska skuras och sådär varje dag också. Sen brukar vi här på skolan (och på praon) aktivera hundarna efter vad de är lämpade för, ex agility/lydnad. Men aldrig utan ägarens tillstånd. Och sen är det massa slitarbete hela tiden, tiden man spenderar med hundarna är inte hela tiden tyvärr. Hur mycket man än önskat.
Japp har jag gjort.
Fick gå ut med hundarna 2-3 gånger/dag (minst 1 långprommis), leka med dem, och även lära mig mer om trimning :D
Städa upp ev "olyckor" ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 juste trimmning hade vi också. Sen lite om lättare skador och sådär.
Jag har hjäpt till där med en kompis, då jag var trettom år så fick jag ingen lön. I början så var det kul men vi fick städa allt mer och vi vågade inte säga emot och i slutet så frågade ledaen inna vi skulle åka hem "HUr långt är det kvar till bussen ni ska med?" Vi svarade ca 10-15 och då sa hon "Bra, kan ni skura väggarnaoxå? För det är inte så fräckt om det är lerigt då jag ska ha hundkurser här ikväll" vi gjorde det men det var vekligen droppen då vi föru fick dammsuga och skura goldet varje gång, så till sist så slutade vi! MEn ala dagisägare kanske inte är sådana… Vill inte nämna vem det var då hon är väldigt känd inom hundvärlden men det var inte kul att hon utnyttjade oss på det sättet!
MEn det som var kul var att gå ut med hundarna ocg gosa med hennes valpar som hon hade med sig till hunddagiset då o då! :)
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Låter bra! Gillar både hundar och att städa så blir nog bra :)
//Nike
Jag ska göra det!
// Nadja
Är ju slit också med hundar inte bara rosor:) Men ja jag har praktiserat både på hunddagis och hundtrim:)
Hälsningar
Fredrika
#5 tycker du? Vi fick dammsuga och skura golven varje gång! Man fick blåsor och man behövde skura hårt och det var 7 rum. Jag älskade att vara med hundarna men jag tyckte inte om att städa hela tiden, bara för att. Till slut så blev det bara för mycket… :( då man fick gå igenom nästav varje rum o skura väggarna.
Mvh Sarah
Ta en titt på min Hundhemsida
Jag hjälper till på ett hunddagis 1 gång i veckan, och har gjort det i snart 4 år. Jag tycker att det är skitkul! Just nu går jag i skolan väldigt länge, så jag hinner bara med 1-2 promenader, annars är det 3-4. Det är mycket att städa, alla filtar ska tas ut och skakas, dammsuga och skuras och filtarna ska tillbaks. Jag tycker bara att det är mysigt, har absolut inget problem med att städa. Sen har jag en massa tid över till att mysa med hundar, gå extrapromenader, slänga sopor, träna hundar. Det är superkul ^^
När det gäller djur oavsett om det är hundar, katter, hästar, får, ankor, höns etc. så är en av de vanligaste uppgifterna att hålla rent, och det är en oerhör viktig uppgift om man slarvar med sånt kan ju djuren bli sjuka. Att arbeta med djur innebär inte så värst mycket gosande med själva djuren ifall man ser till hur mycket städande och dyl man bör uträtta.
putt
//Nike