Hemsk art
Människan är en hemsk art. En vidrig och ond art som bara gör skada på den här jorden. Jag är så sjukt besviken på vad människan gjort för dumheter. Jag är verkligen inte stolt över att vara människa.. Min lärare visade mig och resten av min klass en dokumentärfilm som heter Sharkwater. Innehållet i dokumentären var så hemsk att jag nästan började gråta vid många tillfällen.. Jag rekommenderar verkligen Sharkwater, den är inte bara lärorik men den visar även sanningen. Sanningen om hur många idioter det finns på jorden. Jag sattes i denna värld för att tala för djuren.. Vi har medvetet UTROTAT så många djur och snart finns det inga djur kvar. Djuren placerades här för en anledning och vi ska inte komma och förstöra det. Men det har vi gjort, vi har förstört i princip ALLT. Det här med att skjuta vargar är så himla dumt för att det är VARGARNA som var här först och det är vi som bosätter oss i DERAS revir. Det finns ingen anledning till att skjuta dem då. Bajs på människan säger jag bara.
Jag har sett den! Usch ja, inte kul :/
Människan är en girig, makt galen, egoistisk art som är för smarta för sitt eget och andras bästa och det gör de samtidigt väldigt korkade.
Grejen är att det vore otroligt oetiskt att gå runt och skjuta människor och därför letar människorna upp andra måltavlor att skylla på: Till exempel vargarna.
Idag fick vi läsa om Tropikerna på Historian. Varje timme utrotas 3 arter där och den skövlade skogen går till onödiga grejer som INTE är livsnödvändiga! Det är heeeeeelt sjukt i min mening!
Håller med dig till viss grad. Många människor är skit och gör ingenting gott alls… men andra är fantastiska. Ibland älskar jag människor. :)
Jag såg en dokumentär förut om en liten pojke som var i skolan och satte något i halsen. Han började bli blå i ansiktet och ingen visste vad de skulle göra. En annan pojke (klasskamrat) som han inte alls var kompis med räddade honom genom att trycka under pojkens bröstkorg (minns inte namnet) tills det han satte i halsen åkte ut. Efter den händelsen blev de bästa vänner. Jag började typ gråta för jag tyckte det var så vackert xD Men såna småsaker får mig att älska människor. Att vissa faktiskt räddar andra, trots att de inte ens känner personen.
Folk säger att människor endast gör tjänster och räddar andra för att själva må bra av det efteråt, alltså av själviska skäl… men när ett litet barn räddar ett annat barn, då kan det inte handla om något annat än genomgoda människor<3
Nja, bara skada gör vi ju inte, finns många människor som kämpar för att ta vara på jorden (och alla som lever här). Men jag håller med dig om att det finns alldeles för många människor som bara förstör.
Vi människor har så mycket makt, och den missbrukas något fruktansvärt.
Håller med Felicia! Det bästa vi andra kan göra är väl att inte flyga mer än vart 3:dje år, åka kollektivt, köpa miljömärkt/ ekologiskt, inte slösa på vatten och diskmedel, inte färga håret om det inte är med sån örtfärg, inte röka, finns massor vi själva kan bättra på. Flyga är väl bland det absolut värsta man kan göra. Köpa jätteräkor är också skitomiljövänligt. Har själv aldrig flugit någongång under mina 14 år, men när det sker ska jag ha samlat på mig pengar och skänka till barnhem som en familj vi känner gör
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
"Moder jord skapade sin egen död" Usch vad vi förstört :(
//Nike
earthlings är också en dokumentär som bevisar hur äckliga människor är, jag skäms att va människa och även hur många som gör bra saker och blablabla så kommer jag aldrig ändra min åsikt för man kan inte lite på människor de är bara så och kommer alltid att vara så.
Haha äntligen en människa som inser vad människan är värd.
Kött är en av de största orsakerna till att miljön förstörs. Funderar själv på att bli vegetarian just därför, för att vi förstör det enda stället vi kan leva på, och för att vi dödar djuren som om de inte har något värde alls.
Och här finns en artikel från aftonbladet, skriven 2007. Det handlar om vad köttet gör med miljön. Läs!
Håller med fullt ut! Visserligen finns det (som tur är) människor som bryr sig, som oss. Men majoriteten av vår art är så jävla vidrig :(
Människan är ett virus… :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Känner exakt lika dant. Vi kollade på en film på NO:n och där sa dom att om 50 år kan alla vilda djurarter vara utrotade. :( Var nära på att börja gråta. Men det verkade som att jag var den ända som tog den seriöst. Usch, stör ihjäl mig på alla människor som säger att de ska göra något åt miljöförstöringen men det är ju typ bara 10-20 % som verkligen försöker. :(
PJUM
Håller med..
Fast vad jag tycker är konstigt är att i mitt inlägg "jag är arg" så skrev jag också något liknande med att vi dödar en massa djur och vi förstör våran planet osv..
Och vad dom sa till mig var bara ursäkter och hittade på andra saker som gjorde att jag blev fakgist arg och lite ledsen med.
Så varför är alla så himmla posetiva på detta inlägg men var så himla negativa på mitt?
Är det bara för att ni inte gillar mig direkt eller? Tycker det verkar vara väldigt konstigt!…
#12 Du uttryckte dig lite mer aggressivt än TS, därav de starka reaktionerna.
#13 ok, sant :P
förlåt för det… blir bara arg på sånna saker =/ det var därför jag kanske var lite mer aggresiv.
#14 Ingen fara!
#5 Moder jord kommer fortsätta leva även när människan är borta. Så liv fungerar.
Det kommer finnas liv i olika former på den här planeten fram tills solen får för sig att förstöra den(på rikigt, människor är inte ens i närheten på att förstöra något, egentligen).
Liv utvecklas och går vidare.
Det sagt så förstör människor många av dom(just nu) unika djurarterna, vilket jag tycker är dåligt.
Samtidigt så hoppas jag att alla förstår att människor omöjligtvis skulle kunna utrota allt liv?
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#16 Varför skulle det inte vara möjligt? Om det fortsätter som det gör så är vi inte långt därifrån.
Det finns så mycket kärnkraft här på jorden så vi skulle kunna spränga hela i bitar flera gåner om? Det räknas inte som att utrota jorden? ;)
#17 Livet på den här planeten har överlevt meteroitnedslag som är värre än våra kärnvapen.
#18 Nej, själva ytan, sure, men inte själva planeten. Och det finns flera livsformer som är immuna mot strålning, så liv kommer fortsätta finnas. visst fan kommer planeten se ut som skit i 200-300 år, men jag menar, livet kommer tillbaka på den. Alltid.
Sen så är det ju så att även om planeten kommer se öde ut i 1000-tals år så är det inte en lång tid. Den här planeten har varit här så sjukt länge att det är svårt att förstå.
Kolla på dinosaurierna, som exempel :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#18 Det har kommit något nytt, vet inte riktigt vad det hette (kommer inte ihåg) men det är typ teknologi i storlek av atomer, 1gram skulle kunna spränga en hel stad, dock så var det så extremt svårt att få ihop 1gram så det var knappt möjligt (en atom väger typ 1 x 10^-19 gram) så man kan själv räkna ut hur otroligt mycket (av det lilla) det skulle behövas..
Men till atombomber igen, jo jorden kan gå i delar.. sen om någon lyckas få allt till samma ställe och spränga det är en annan sak. Och japp, om 200-300 år så är nog inte jorden ett trevligt ställe ;)
Menade #19 i mitt inlägg ovan
#20 Om du pratar om antimateria? Det finns inte ens i närheten på dom kvantiteter som behövs:p
Det är sjukt svårt att framställa. Det är ingenting som vi ens kan behålla för tillfället, maximal lagringstid för några enstaka atomer är 15 min. Så nä:p
Och en stad är inte mycket. Visst, i mänskliga mått är det hemskt, men om man pratar om en global katastrof, nej:p
Jorden har krokat med någonting som skapade månen, och planeten är fortfarande kvar. Så, nä. Gravitationen gör att den kommer fortsätta hålla ihop sig.
Jag tror världen kan vara en mycket fin plats om 200-300 år. Speciellt om allt grön energi tänk går igenom mer.
Atombomber är inte speciellt bra på att spränga urberg.
-Stephen Hawking
Om det kommer nytt liv sen som du säger, så hoppas jag att det är bättre individer än vad många av våran art är och har varit.
#23 Döm inte alla efter några få nu. Varje person är sin egen.
"Allt ondska behöver för att vinna är för dom goda att göra ingenting"
-Stephen Hawking
Jag dömer de "få" som gjort fel. Notera: "så hoppas jag att det är bättre individer än vad många av våran art är och har varit".
#22 Nej antimateria var det inte ;) Detta var något som man kunde spara som man ville fast sjukt små mängder x)
Haha nee det är dom inte, men det finns fortfarande för mycket av dom :p
#26 Det enda jag känner till som kan göra det är antimateria. Du får gärna hitta en länk på vad det skulle vara:p
-Stephen Hawking
Såg det i något vetenskaps-program, något avsnitt av "through the wormhole" ;) Vet dock inte vilket :p
Är 90% på att det inte var anti-materia men dock ej helt säker :p ska se om jag kan hitta avsnittet :)
Varken du, dina djur eller andras djur eller människor sattes/placerades på denna jord av någon anledning.
Att du tror så är helt OK, individens tro skall respekteras, men jag accepterar inte att någon talar om för andra vad som är den egentliga sanningaen.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#29 Allt jag säger är det jag tror och anser mest logiskt. Om det visar hur ointelligent jag är, så gör det mig inget! Men jag har inte sagt att mina ord är den korrekta sanningen, så det kan du inte påstå.