Stress av skolan?
Gör den här undersökningen för vill veta hur många som känner sig stressade av skolan. Det kan t.ex vara för att man ofta har många prov, läxor, man har för höga krav på sig själv eller att andra har höga krav på en, kompisar mm. Skriv gärna varför ni tror att ni är eller inte är stressade och vad man isf. kan göra år det (om man är stressad)

Jag känner mig inte stressad i alla fall
Den senaste veckan känner jag har varit väldigt stressig för min del då vi har haft mycket läxor och mycket prov, och när jag skulle slappna av i helgen så kom ju livet ifatt mig idag eftersom jag insåg att jag hade massor med läxor att göra som jag borde ha pluggat på i helgen men inte hann p.g.a mina välförtjanta slappdagar… :/
Jag läser på folkhögskola, på distans, det är himmelskt jämfört med när jag gick samhällsprogrammet. Vi har bara läxor, eftersom att vi inte har några lektioner :)
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Yes alltid tyvärr.
Alltid
Be whoever you want to be. People are going to judge you, no matter what you do.
Alltid. Har svimmat av stressen 2 gånger.
Bacon, svaret är bacon.
Sällan. Jag och min pappa har sjukt höga krav på mig, men jag lyckas ofta få ihop allt.
Jag har ett schema där jag skriver ner när allt ska lämnas in, där skriver jag också ner när jag ska plugga på det och hur länge. På så sätt är allt strukturerat och allt som krävs är lite disciplin.
Ska en uppgift in om tex. 3 veckor så gör jag den direkt om det finns tid. Finns ingen anledning att vänta om läraren inte ska gå igenom något som handlar om den osv.
Så gör jag. :)
Alltid. Mer eller mindre. Är det mycket läxor så är det ju förståeligt att jag är väldigt stressad, men jag är stressad även när vi inte har hunnit få läxor eller dylikt.
Sedan är det mycket annat som gör att jag är stressad också, men skolan är den stora boven.
Ibland. Man måste varva ner och tänka på sin kropp. Att stressa är inte bra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ibland. Pluggar ju hemifrån och tar 1-2 ämnen i taget, så har inte så mycket att stressa upp mig för, mer än att hinna ta igen både åttan och nian innan nästa sommarlov 
hela tiden! har så fruktansvärt mycket som ska göras, och utöver det pluggar jag till körkort.. utan skolan skulle jag inte stressa det minsta.
Aldrig! :)
Alltid!
Finns alltid något som gör att man känner att man tappar fotfästet och kontrollen, när man inser hur mycket läxor man egentligen hade. Har väldigt dålig studieteknik just nu, och skolan är bara sååå för mycket.
Lärarna verkar klumpa ihop allt på samma vecka!
Går tvåan på gymnasiet nu, sam-sam. Kämpar för att behålla mina bra betyg, och strävar efter det bästa, såklart. Inte lätt alltid.
Ibland. Jag är så mycket mer stressad av allt annat: vänner, träning, fiolövning, utseendepress.
Sällan, om jag är nära på att stressa ihjäl mig, vilket händer, så går jag och gör något annat, som typ kastar kniv, det brukar hjälpa rätt bra, och sen kan man fortsätta med läxorna. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Alltid. Det finns alltid något att göra, något att förbättra eller jobba hemma på. Det är för mycket, har 5 läxor denna vecka. Plus allt annat som ska jobbas klart.
Sen ska livet hinnas med, vilket det inte görs.
Jag är alltid stressad. Dels har jag höga krav på mig själv, vill alltid prestera på topp och har väldigt svårt att bli nöjd med min prestation om jag inte gör det. Sedan känner jag att jag har mycket krav på mig från andra, både kompisar, klasskamrater, lärare och föräldrar.
Väldigt ofta. Det är sjukt mycket att göra just nu och eftersom jag är så ambitiös vill jag alltid lyckas till 100% med det jag tar mig an, vilket är väldigt krävande. Jag blir sällan helt nöjd med mina arbeten. Det är dock alltid jag själv som sätter pressen på mig, inte andra.
Förutom skolan känner jag mig även lite pressad socialt eftersom många av mina vänner har så himla mycket kontakter och träffar så mycket människor och skaffar pojkvänner och allt vad det är, vilket jag inte gör. Så det är jobbigt. Känner också en stress med hästarna eftersom min häst är sjuk just nu och jag satsar rätt ordentligt i mitt tävlande (hoppning). När hästen är sjuk kan jag inte tävla (såklart) och det är väldigt frustrerande att se mina stallkompisar ta prisrosetter och klättra i klasserna medan jag kämpar med att överhuvudtaget få min älskade häst frisk…
skolan gav mig magsår…
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Nästan hälften av alla som röstat har sagt att de alltid eller nästan alltid känner sig stressade p.g.a skolan. Känner samma sak och tycker det är sjukt att man ska känna så. Går i nian och var stressad hela åttan och nu i nian också - och det kommer ju inte bli bättre nästa termin med nationella!
Ni har tur ni som inte blir så stressade men borde det verkligen vara okej att man stressar så myclet över skolan? Borde liksom inte politikerna eller någon göra någonting åt det?? Jag tycker det för det är ju liksom absolut inte hällsosamt!
#20 det blir vad man gör det till.
Man måste lära sig att lägga upp studierna rätt, så blir det inte så stressigt :) Och lära sig att koppla av och ha kul också :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ibland. Ganska mycket prov. Eller det är typ en månad där det är hur mycket som helst och nästa typ tom… Har alltid läxor. Men ibland är det inte mycket och då tar jag någon ledig dag eller två.
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Är stressad över skolan HELA TIDEN! Hinner ofta inte ens ta ut alla djuren varje dag, och har ändå bara 8 st. :/ Hinner nästan aldrig med något annat än skola, djuren, datorn.
PJUM
#20 Skulle nog säga att jag håller med Frida faktiskt, det blir vad man gör det till. Om man lägger upp en plannering så blir nog inte läxorna något stort problem och man får tid över till annat. Har själv en hård linje, där jag ska läsa in 4 år på 3, och därför blir det en himla massa läxor, men om man tar det lugnt och helt enkelt gör läxorna så går relativt smärtfritt. :P
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
ALLTID tyvärr :(
/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡
Skolan har gett mig magkatarr som gör otroligt ont. Jag är alltid stressad över skolan
JAg känner mej jämt stressad av skolan. och deprimerad. Jag gör vad som helst på dagarna. Bara jag slipper skolan. För jag mår verkligen inte bra av att vara i skolan. :/ Alla i min familj och vänner till min familj tjatar på mej om skolan. Men jag orkar inte gå runt med en klump i magen och vara stressad bara för att jag har blivit mobbad och för att alla vill att jag ska kunna allt! Engelskan är det värsta som finns. och jag orkar inte plugga något ämne..
Jag kommer hem varje gåg jag är i skolan med huvudvärk.=/ Och jag är jätte hungrig bara fär att jag inte vågar/vill äta inför alla andra.. :(
Jag är alltid stressad av skolan. Hatar skolan. Känner bara för att lägga mig ner på golvet och gråta varje dag när jag kommer hem eftersom jag har så mycket läxor och prov och hela tiden måste jag bevisa att jag kan det och det och det och det känns alldeles, jag vet inte, övermäktigt? Jag hatar att vara i skolan också, och jag hatar att vara hemma och tänka på skolan…
Gillade skolan förr, men sedan jag började gymnasiet är allt skit.
Nästan alltid. Går i 8an och stället alltid för höga krav på mig själv vilket leder till stess och oro..
//Linnea
Medarbetare på Cockerspaniel Ifokus
alltid.
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
tog ganska ofta.
men när jag tänker efter så är jag inte stressad över skolan. visst, vi har läxor, uppsatser och annat som ska in och jag är inte den som sätter mig direkt när jag kommer hem utan jag sitter i sista sekunden, men ändå är jag inte stressad då det liksom får gå som det går då jag inte satsar på speciellt jättehöga betyg. Skulle jag satsa högre, då skulle jag nog gå in i väggen eller något. klarar inte av det trycket och kraven.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto