Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 9318 ggr
[Älskamig]
0

Stringtrosor

Hej!
Jag är en tjej på 15 år som gärna skulle vilja börja använda b.la string-& hipster-trosor. De brukar ju sälja det billigt på Gina Tricot, men jag vågar inte säga att jag vill använda det. Har tidigare alltid tyckt att de har varit "pinsamma", eller i alla fall när jag var mindre. Men nu tycker jag nästan de bara är fina. 

Hur har ni gjort tjejer? Vad sa ni till era föräldrar?

Scorpio97
0

Om du går på stan så kan du ju köpa, så ser du ju hur dina föräldrar reagerar när dom ser det i tvätten själv. Om du tvättar själv så behöver dom ju aldrig få veta (;

Om jag skulle vilja prova stringtrosor så skulle jag diskutera det med mamma först. Säga att jag har funderat om hur det känns osv. Jag har en väldigt förstående mamma som skulle säga att jag får väl köpa ett par då och prova. (:

//Jessie

[Älskamig]
0

#1: Problemet är att jag inte har någon klädesbutik eller några egna pengar .. Varken jag eller mamma har pengar, vi bor hos syrran för tillfället. :/ Vågar inte prata om detta med dem. Så O.o Får väl vänta ett år till jag pluggar i en annan stad o bor där.

Scorpio97
0

#2 Det kan ju bli ett problem…

Varför vill du inte prata med dom om det? Hur tror du dom reagerar? (:

//Jessie

[Älskamig]
0

#3: För att jag inte har någon bra relation med dem. Pappa har stuckit ifrån oss och mamma är så pass nerdeppad nu så det vore fel om jag skulle säga någonting om det nu ändå. Vi har ju ändå inte råd att köpa ett par liksom.

[Zlarviig]
2

Säg bara: Mamma, jag skulle vilja prova att använda stringtrosor, för mina kompisar säger att det är skönare med string än med vanliga. Eller så kan du säga att du behöver nya trosor och i affären kan du hämta ett par och säga att de är fina eller nåt.

Arinya
1

Jag bara gick och köpte mina. Lade dom i tvätten. De blev tvättade. Ingen sa något om det.

:holmgreen:
0

Jag och några kompisar gick och köpte våra första spets hipsters tillsammans. Jag la dem i tvätten och när mamma såg dem så kom hon till mig och sa att hon hade hittat "mina söta trosor"- som hon kallade det - I tvätten. Egentligen ser jag ingen anledning att hon berättade det för mig överhuvudtaget, duh lixom, jag vet att jag har de, det jag lixom jag som köpte dem. Men jaja. Hon gjorde likadant när jag köpte min första spets bh. Poängen är att hon kan inte bestämma vad jag ska ha för kläder, så hon får helt enkelt ta det faktum att alla växer upp, mer eller mindre, någon gång.

Jag har inte den bästa relationen med min mamma kan jag tillägga. Vi pratar inte om sånt etc, och det var därför jag köpte dem själv.

Men jag tycker du ska ta med dig din mamma till affären och säga att du behöver nya och vill testa något annat. :)

Åsa S
0

Om det inte finns pengar köpa nått för så behöver man ju inte fundera förren det finns pengar, och du är ju gammal nog skaffa ett jobb, finns ju många som lägger ut om att de söker extrapersonal under julen men det gäller nog att skynda sig på att söka dem.

Och är det dina egna pengar så får du ju köpa nästan vad du vill för dem.

PiganX
0

Haha jag sa inget, jag började bara använda det för 2-3år sen. Sen lärde sig morsan att hon bara skulle köpa string ifall hon handlade åt mig. Jag klarar inte av andra trosor, är så sjukt obekvämt. Tungan ute

Cazzos
2

Jag har använt hipster i huuur många år som helst och kan inte tänka mig några andra trosor. Det är upp till dig vad du vill ha för underkläder. Go for it!

tonfisken
5

Jag har bara köpt ett par stringtrosor och haft dom en dag. Sen slängde jag dom. Sjukt obekvämt med en sträng som skär in i rumpan heeela tiden. Jag sa inget till nån förälder

[HamsterPamster]
2

String tycker jag inte är något att längta efter..
Fttar inte hur folk kan gilla att ha ett sträng som skär in.
Och damn, att böja sig frammåt med stirng .. Obehaglilgare känsla är svårt att få tror jag

Men om du känner att du behöver mera pengar så kan du alltid ansöka om att få dela ut reklam och tjäna ett par hundra varje vecka :) (Y) Väldigt kämpigt jobb men men

[Tilde]
1

Jag sa till mamma att jag ville köpa string och hon tyckte såklart inte om det, men sa inget speciellt. Jag var 12 år då. Tungan ute Det var lite pinigt att köpa mina första par, men jag hade kompisar med så det gick bra! Nu är det ju världens mest naturliga sak när jag ska köpa nya trosor. :)

taggigarosen
0

Får ja fråga er som använder string

Hur kan ni tycka att string är SKÖNARE än vanliga?

Är de alltså det där snöret i stjärten ni tycker är bekvämt? En undring bara (ta ej illa upp)

Själv har jag aldrig köpt string men det ser jäkligt obekvämt ut när de skär in sådär

Arinya
2

#14 Det beror på hur man bär dom tycker jag ^^ String "skär" inte inte i rumpan elelr vad man ska säga. Dock om man har för liten storlek så gör de himla ont ^^

Tror det är för att de är så "lätt" personligen så gillar jag mest spets hipsterstring ^^

[Tilde]
1

#14 Det är såååå mycket skönare. Första dagen man testar det är det lite irriterande/annorlunda, men sen känns det inte alls. Vanliga trosor åker typ in i rumpan och sätter sig konstigt så man måste hålla på och rätta till dem (på mig i alla fall)… Nej jag tycker string är betydligt skönare. Man känner inte alls av "snöret". :) Dessutom slipper man ha en troskant som syns om man har tajta kläder eller liknande.