Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1921 ggr
thenewbreed
2012-10-16 10:20
0

problem

Jag har ett väldigt pinsamt problem som jag knappt vågat prata om med någon men nu börjar jag bli orolig. 

jag hoppade över sockerpillrena på min p-piller karta och gick vidare på nästa karta och fortsatte äta p-piller. Men efter bara några dagar missade jag 3 piller. Jag tror det var för att jag började med anti-depressiva vid samma tid.
När jag kom på att jag glömt dem fortsatte jag som vanligt och struntade i att ta de tabletterna jag glömde.

Jag fick såklart min mens som höll på i en hel vecka. 7 dagar.
Det har aldrig hänt förut men jag brydde mig inte så mycket om det.  
Jag har naturligt vita flytningar dagligen men efter det här blev dem bruna. Vilket jag antar var för att det blandades med lite blod.
Men det försvann aldrig.
Efter ungefär 3 veckor så böjade det blir mer blodblandat och idag har jag fått min mens igen. Även fast jag äter tabletterna varjedag nu.

Jag har aldrig haft mensverk men när jag började äta p-piller så fick jag ont i nedre delen av magen och kan få det ibland då och då. Det akn göra speciellt ont om jag "spänner/drar in" magen.

Ugh jag börjar bli orolig. Ska jag vänta och se om det försvinner eller gå och söka hjälp. kan det vara farligt? Jag hatar verkligen att gå till doktor, skolsyster och sådant.

Medarbetare på bildredigering! :)

[Tilde]
2012-10-16 11:14
0

Gå till UM och prata med en barnmorska! Nu har jag bara ätit minipiller, men jag vet att det är viktigt att alltid följa kartan. Det är inte normalt att ha blodblandade flytningar, så det tycker jag absolut att du ska kolla upp. Även om du hatar det, så bör du gå till en ungdomsmottagning. De dömer dig inte kan jag lova. Glad

thenewbreed
2012-10-16 12:03
0

#1 jag har varit där men tyckte inte om det. Min barnmorska tycker ajg inte heller om särskilt mycket och det är verkligen hemskt att prata om sådant här face 2 face..

PiganX
2012-10-16 12:43
0

Om man får "småblödningar" så kan det hjälpa att ha mens, brukar försvinna efter det. Det är inget farligt när det blir så. Men försvinner det inte efter mensen så får du nog prata med din barnmorska.

thenewbreed
2012-10-16 16:04
0

#3 okej jag hoppas på det. 
För hon sa att man kunde få småblödningar då coh då när man har p piller. 

Varför jag tycker det är så obehagligt att åka till läkare, UM, är för att jag är så rädd för att det ska hända något dåligt. Att ajg ska få ännu ett dåligt besked. Jag klarar inte av det och unviker det till fullo.

hugoochip
2012-10-16 16:09
0

Jag glömde två piller i fredag+lördag, och började sedan som vanligt på söndagen igen. Jag fick ju då min mens, fast först var det bara småblödningar i någon dag. Känns fel att ha mens när man äter de vanliga pillrena, så jag ringde till UM och de sa att jag skulle ta ett upphåll helt i en vecka, och sen börja om från början på en ny karta. Jag kommer då vara oskyddad den veckan utan pillrena, och första veckan på nya kartan. Kanske något du också borde göra? Men är du osäker så ring, de är väldigt vana vid dessa sakerna, och har säkert hört det du har att säga ungefär 100 ggr ;) Så tyck inte att det är pinsamnt som jag gjorde innan jag ringde, för de var/är verkligen superschysta! :)

thenewbreed
2012-10-16 16:20
0

#5 hmm mjo jag borde ju ringa, men jag tänker vänta ut den här mensen först och se vad som händer etfer det tror jag.

Tack alla för hjälpen! jag känner mig mycket lugnare nu.

Ratlings
2012-10-16 16:54
0

Mellanblödningar är helt normalt. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

hugoochip
2012-10-16 17:42
0

6 #Hon sa även att om man inte hoppar över som jag ska göra, och får mensen ordentligt så kommer man att småblöda hela månaden, och det känns inte så lockande  :P

thenewbreed
2012-10-16 17:46
0

#8 okej men efter det kommer det suta?

hugoochip
2012-10-16 17:49
0

Ja, det skulle få ordning på det, vad jag förstod :)

thenewbreed
2012-10-16 17:53
0

#10 okej hoppas det :o

hugoochip
2012-10-16 17:54
0

Haha ja det hoppas jag med! Jag vill inte heller vara helt urbalans, är så läskigt när kroppen lever sitt egna liv :O

thenewbreed
2012-10-16 17:55
0

ja och så förstår man ingenting vad som händer haha xD