Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2688 ggr
[Älskamig]
1

Be om mensskydd?

Jag har oturen att jag nu mer bor syrran och precis har fått min mens. Mina mensskydd är uppe i ett av grannlanden, där jag nu har flyttat ifrån, och har ingen möjlighet att åka dit eller be pappa "skicka ner det" .. Är sjuk, annars hade jag ju kunnat gå o handla själv, men nu kan jag inte det och är tvungen att fråga mamma om hon kan köpa bindor. 
Jämnt när jag ber om det så gör hon saken så himla stor, så det har fått mig till att helst gå och köpa bindor själv. Men nu när jag har feber och är frusen, har jag ingen lust att gå genom halva stan för att köpa ett paket med bindor. Hur säger man det på enklaste sättet utan att hela världen ska ha reda på det?  Är inte personen som direkt vågar säga det rakt på sak. Och tyvärr är min mor så omodern att hon inte ens har en mobil.

Pelle Långlös
3

Mens är naturligt så våga säga till din mamma eller din syster.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Älskamig]
1

#1: Skulle gärna sagt det, men har ingen bra relation med varken min mamma eller syster. Mamma vet ju att jag har mens, men har aldirg sett till att det funnits mensskydd eller något i närheten, därav ena anledningen till att jag köper allt själv.

Syrran vill jag inte prata med. Hon kör bara på tampong och det trivs jag inte med.

Mamma har inte mens längre och gör bara en så stor deal av det hela, om jag nu skulle be om mensskydd.

[Geekinblack]
2

Har du ingen kompis som kan springa och handla åt dig? Eller din pojkvän? Även om din syster bara använder tampong så kan hon kanske köpa bindor åt dig ändå?

[Älskamig]
1

#3: Har ingen bra relation med henne, så skulle nog inte vilja be henne om det :/
Nyinflyttad, så har ju inte det. Och pojkvännen bor 8 mil från mig ;/

Pelle Långlös
1

Knasig mamma. ;-)Jag har bett min ex-man om att fylla upp skåpen med mensskydd redan nu. Äldsta tjejen är 10,5 år och hon följer resten av min släkt så får hon mens redan vid 11-års åldern. Säg till din mamma att hon inte skall göra en så stor sak av det hela när du berättar. Hon kanske tror att hon hjälper och om du säger som du känner så hoppas jag att hon fattar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Älskamig]
1

#5: Problemet är att hon aldrig hjälpt. Hon brydde sig knappast när jag sa första gången att jag hade fått mens :/

Yellow22
1

Kan du inte skriva det i ett sms och skicka till din mamma eller syster? Och kanske tillägga att du "inte vill att någon ska veta" om det, det kan ju hända att det inte blir en sån där stor grej av det då. Eller förklara för dem att det inte är en så stor grej för DIG och att du inte behöver prata om det, bara få ett paket bindor.

De har antagligen själva varit i din sits, så jag tycker att de borde kunna ha förståelse :)

Pelle Långlös
2

#7 Ja det tycker jag med. Alla kvinnor får mens och det borde inte vara en sån stor sak skulle man ju tycka.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Älskamig]
0

#7: Vill, som jag tidigare skrev, inte prata med min syster pga dålig relation med henne. Mamma har ingen mobil.

PiganX
1

Ja, om du inte vill prata med nån av dom så finns det inget att göra, om du inte köper själv dvs.

[Älskamig]
0

#10: Nej, kör på papper så.. :P

PiganX
1

#11 Papper? Obestämd Låter varken fräscht eller trevligt att ha mellan benen. Jag förstår inte varför det är så svårt att bara be om bindor? Kanske är skämmigt nu, men när du väl gjort det så kommer det kännas jätteskönt. Det är helt naturligt med mens.

[Zlarviig]
1

Även om du inte har en bra relation med din syster så kan du ju iallafall fråga? Hon är ju tjej själv och hon förstår säkert. Min mamma gör också värsta grejen av det, hon tror inte att man kan ha tampong om man är oskuld så då ska hon prata om det också sen frågar hon om jag vill ha bindor också eller så varför inte hela affären? Det är bara att fråga, jag har aldrig gillat att prata med min mamma om sånt, men när jag inte köper själv eller har pengar så är jag ju tvungen att fråga henne

OlgaMaria
0

På vilket sätt gör din mamma en stor grej av det? Hon menar säkert bara väl och har glömt bort att sånt där känns pinsamt när man är tonåring. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Älskamig]
1

#14: Hon frågar ut mig :( Gillar inte att säga bindor/mensskydd.

OlgaMaria
1

#15 Hon fattar nog helt enkelt inte alls att du tycker det är pinsamt. Hon har haft mens 1 miljon gånger (okej inte riktigt) och då är det inget speciellt med det längre. Hon menar ju inget illa… =) Tänk positivt!

[Älskamig]
0

#16: Försökt säga, men hon är så stirrig så har inte en syl i vädret … :/ Sen är hon aldrig hemma då hon vakar över mormor, o jag är sjuk o har inga pengar. Så går ju inte ändå :/

OlgaMaria
0

Stackare!